EXCLUSIV Afacerile producătorilor de vin din Iaşi

default

Dimensiune font:

| 31-08-2015 13:05

 Firmele din judeţul Iaşi care au în exploatare suprafeţe agricole pe care cultivă vie au raportat business-uri în creştere * cel mai mare producător din judeţ este Cotnari, care a raportat la Fisc afaceri de peste 111,2 milioane de lei * pe această piaţă încep să apară şi micii producători care ţintesc piaţa HoReCa * totodată, mari fermieri, precum Vasile Lungu, anunţă intrarea pe această piaţă

 Companiile ieşene care au valorificat anul trecut suprafeţe importante de vie au raportat creşteri ale afacerilor. O corelare între datele Direcţiei Agricole Iaşi şi bilanţurile fiscale aferente anului trecut arată cât de profitabile au fost culturile de viţă de vie, în 2014. Cele mai mari suprafeţe cultivate cu vie aparţin societăţilor comerciale - foste I.A.S. Compania Cotnari apare în datele Direcţiei Agricole cu o suprafaţă de 1.741 de hectare de viţă de vie în comunele Cotnari, Scobinţi şi Balş. Unul dintre cei mai importanţi producători de vin, de la nivel naţional, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 111,2 milioane de lei şi profit de 24,2 milioane de lei. Firma cu peste 330 de angajaţi a avut un business în creştere faţă de 2013.

Mult mai recent înfiinţata Casa de Vinuri Cotnari a avut afaceri, în 2014, de aproape 15 milioane de lei şi profit de 5,1 milioane de lei. „Noi am zis să facem revoluţie antreprenorială! Am pornit de la zero o firmă nouă, care îi are ca acţionari pe copiii foştilor acţionari de la Cotnari. Antreprenoriatul românesc asistă la o perioadă interesantă: la schimbul de generaţii în firmele consacrate şi sper să se finalizeze cu bine. Noi am vrut să facem ceva nou, firma veche însemna tradiţie, vinuri albe, noi am spus că vrem să intrăm pe o piaţă nouă, pe HoReCa. În 2011 am înfiinţat noua firmă, până acum am avut succes şi încercăm să ne dezvoltăm pe tendinţele pieţei. Cred că trebuie să învăţăm întotdeauna şi să ne adaptăm la nevoile clienţilor“, a povestit Remus Deleanu, deţinător al Casei de Vinuri Cotnari, în cadrul unui eveniment dedicat mediului de business ieşean.


Tot un fost I.A.S.- Agroindustriala Bucium deţine 119 hectare de viţă de vie. Cifra de afaceri netă de anul trecut a depăşit 10 milioane de lei, în timp ce profitul a fost de doar 8.911 lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent. Vini-Com Copou, un alt fost I.A.S., deţine 20 de hectare de viţă de vie, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de peste 800.000 de lei, dar şi pierderi de 4.121 de lei.


Companii care au făcut bani din vie
Firma Agrovest Bucium are în proprietate 19 hectare de viţă de vie, iar anul trecut a avut cifră de afaceri de 84.945 de lei şi un profit de aproape 6.000 de lei, în uşoară scădere faţă de anul anterior. Un exemplu fericit este cel al celor de la Casa Olteanu, care au avut afaceri anul trecut de 1,9 milioane de lei şi profit de peste 59.000 de lei. Firma deţine 14 hectare de vie la Vişani, iar situaţia financiară s-a îmbunătăţit considerabil după 2013. O situaţie la fel de fericită este la Casa de Vinuri Tibu, care deţine 55 de hectare de vie în Iaşi şi Bârnova. Anul trecut afacerile firmei au depăşit 311.246 de lei, profitul net ajungând la 78.278 de lei.
O altă firmă care deţine vie este Agro Industrial Ceres Bivolari a lui Vasile Lungu. Din cele 867 de hectare deţinute de firmă, peste 117 sunt cu viţă de vie. Firma a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 9,3 milioane de lei, iar profitul net a ajuns la 4,2 milioane de lei. „Avem o primă producţie la Agroindustrial Ceres din 2014, la Crama Hermeziu- Domeniile Lungu. Avem o primă hală de vinificare şi construim acum alta pentru îmbuteliere şi învechire. Investiţia a fost de 2,5 milioane de euro, din fonduri proprii. Este o nouă afacere, o nouă provocare. Producători mai mari au început să dispară din judeţ şi trebuia completat locul din piaţă“, a explicat Vasile Lungu.


Pierderile anului trecut
O recent înfiinţată firmă, Agricola Budăi deţine o suprafaţă de 20 de hectare de vie, iar pe anul trecut a raportat afaceri de 1,2 milioane de lei şi un profit modic de 6.786 de lei. Agro-Verd deţine în exploatare peste 2.100 de hectare de teren, din care 125 sunt vii, aflate în comuna Ţuţora. Potrivit bilanţului de anul trecut, firma a avut afaceri nete de peste 15,2 milioane de lei, dar a raportat şi pierderi de 1,2 milioane de lei. Firma are ca domeniu de activitate „ferme mixte- cultură vegetală combinată cu creşterea animalelor“. Tot cu pierderi a încheiat anul trecut şi firma Bohotin Prodvin de la Cozmeşti. Cifra de afaceri din fabricarea vinului a ajuns la peste 128.000 de lei, dar pierderile nete au depăşit 63.000 de lei. Tot la Cozmeşti, Cramele Huşi deţin 61 de hectare de vie, dar şi aici situaţia financiară nu este una îmbucurătoare. Cifra de afaceri netă a ajuns la aproape 20.000 de lei, în timp ce pierderile firmei au fost de trei ori mai mari. Bilanţ negativ a raportat şi Weingut T&D, care a încheiat anul trecut cu pierderi de 1.601 lei la o cifră de afaceri de aproape 260.000 de lei.


Firma Suin Trif din Trifeşti apare cu 84 de hectare de vie şi alte 163 de teren arabil. Anul trecut, afacerile au ajuns la aproape un milion de lei, în timp ce profitul a fost peste 49.000 de lei, în scădere faţă de 2013, când firma avea şi un alt domeniu de activitate „creşterea porcinelor“. Anul acesta a fost înfiinţată şi Vip PD SRL, care administrează 71 de hectare de viţă de vie. Alina STAN


Datele Direcţiei Agricole Iaşi arată că societăţile comerciale cu capital privat deţin 671 de hectare de vie, unităţile de cercetare şi dezvoltare agricolă au pe rod 80 de hectare de vie, iar fostele IAS-uri au 1.863 de hectare cu viţă de vie.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei