EXCLUSIV Ce afaceri au făcut consultanţă din Moldova

default

Dimensiune font:

| 08-02-2015 16:00

Un studiu amănunţit care evaluează performanţele firmelor de consultanţă din Regiunea de Nord-Est arată cât de fragmentată este această piaţă * analiza şi-a propus să stabilească un set de măsuri pentru ca în noul exerciţiu financiar european 2014-2020 să crească capacitatea consultanţilor în scrierea şi gestionarea de proiecte

Oficialii Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Nord-Est au prezentat recent rezultatele unui studiu privind „evaluarea capabilităţii şi performanţelor firmelor de consultanţă din Regiunea Nord-Est“. Cercetarea a fost realizată cu sprijinul Direcţiei Regionale de Statistică Neamţ. Analiza viza realizarea unei inventarieri a serviciilor de consultanţă oferite pe piaţă în Regiunea Nord-Est şi stabilirea unui set de măsuri în vederea creşterii capacităţii consultanţilor în scrierea şi gestionarea de proiecte cu finanţare nerambursabilă.

Istoria se repetă! Am ratat un an de finanţare europeană EXCLUSIV


„În Regiunea Nord-Est, fragmentarea domeniului consultanţei se menţine. În două judeţe, Suceava şi Iaşi, se înregistrează valori la nivelul sau peste media regională a numărului de persoane ocupate/firmă (anul 2012). În perioada 2007-2012, se poate constata o fragilă consolidare prin creşterea numărului mediu de persoane ocupate la o firmă de consultanţă. Şi cifra de afaceri este foarte redusă. În anul 2007, valoarea cifrei de afaceri era de 666,8 milioane lei, iar în anul 2012 aceasta a ajuns la 834 milioane lei. Cele mai mari cifre de afaceri se înregistrează în judeţele Iaşi şi Bacău, firmele din aceste judeţe înregistrând 71,1% din totalul cifrei de afaceri regionale (anul 2012), iar cele mai mici în judeţele Botoşani şi Vaslui. Prin prisma numărului de firme de consultanţă, 36,2% din total sunt situate în judeţul Iaşi. Cel mai redus număr de firme de consultanţă este în judeţul Vaslui“, se arată în studiu.

EXCLUSIV Profesionist în administraţie: „Politicul trebuie să-şi ia mâna de pe administraţie“ FOTO

Acelaşi document arară că, din punctul de vedere al numărului mediu de persoane ocupate, 45,8% din acestea sunt concentrate în judeţul Iaşi, urmat de judeţul Bacău, cu 17,3% şi judeţul Suceava, cu 15,5%. Judeţul Botoşani are cel mai puţin personal ocupat în domeniul consultanţei.

Pregătiri pentru accesarea banilor europeni din agricultură

Potrivit studiului, principalele domenii în care se încadrează serviciile firmelor de consultanţă pentru scrierea proiectelor cu finanţare europeană sunt: promovarea adaptării şi dezvoltării zonelor rurale, sprijinirea sectorului IMM şi meşteşugăresc, turism şi agricultură. Principalele categorii de beneficiari pentru care s-au furnizat servicii de consultanţă în scrierea proiectelor sunt: companii private şi instituţii publice din administraţia locală. 39,5% din firmele de consultanţă implicate în scrierea proiectelor au oferit consultanţă pentru proiectele mari, de peste un milion de euro, şi aproximativ 36% din firme au furnizat servicii de consultanţă în scriere pentru proiecte cu valori de finanţare cuprinse între 100.000 şi 1.000.000 de euro.


Analiza arată că principalele servicii oferite beneficiarilor diferă de la un judeţ la altul. Astfel, în Bacău primează serviciile de consultanţă în construcţii şi de gestionare a resurselor umane. La Botoşani, cele mai căutate servicii sunt cele de analiză şi consultanţă tehnică, în gestiunea marketingului şi consultanţă financiară. Firmele de profil din Iaşi au fost solicitate cel mai mult pentru servicii de consultanţă în dezvoltarea societăţilor şi pentru gestionarea salariilor.

La Neamţ au primat serviciile de analiză şi consultanţă tehnică, dar şi cele de cadastru, iar la Suceava cele de proiectare şi estimare a costurilor, dar şi cele de consultanţă fiscală. Firmele din Vaslui au fost solicitate cel mai adesea pentru servicii de analiză sau consultanţă tehnică şi servicii de auditare financiară.
 

La nivelul întregii regiuni, cel mai mare număr de proiecte cu fonduri europene pentru care firmele au furnizat servicii de consultanţă în faza de scriere s-a înregistrat pe Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, urmat de numărul proiectelor ce au beneficiat de consultanţă în scrierea lor pe Programul Operaţional Regional (26,6%).

„În cadrul PNDR, judeţele cu cel mai mare număr de proiecte pentru care firmele au furnizat servicii de consultanţă în scriere sunt: Iaşi (65,9% din numărul total de proiecte scrise pe PNDR), Suceava (15,3%) şi Vaslui (11,5%). La polul opus, programele cu cel mai mic număr de proiecte (sub 1,0%) pentru care s-a oferit consultanţă în scriere sunt: PODCA, Cooperare Inter – regională şi POAT“, se arată în studiu.


Totodată, dinamica principalilor indicatori ai sectorului de consultanţă din Moldova - cifra de afaceri, personalul ocupat şi numărul de unităţi locale active-este similară cu cea naţională: „o evoluţie negativă a numărului de unităţi locale active şi un trend uşor crescător a cifrei de afaceri“.

Lista cu firmele de consultanţă din regiune o puteţi consulta AICI


România înregistrează cea mai mică rată de absorbţie a fondurilor europene, fiind singura ţară care are o rată de sub 60%, cu 20% sub media înregistrată la nivelul Uniunii Europene, spune şefa reprezentanţei Comisiei Europene în ţara noastră, Angela Filote. „România este singurul stat membru care are o rată de absorbţie de sub 60% şi nu mai are decât acest an pentru a încerca să utilizeze cât mai mult din finanţările care au venit pe perioada 2007 - 2013“, a declarat şefa reprezentanţei Comisiei Europene în România. Principalele cauze care au determinat gradul redus de absorbţie vizează „superbirocratizarea, hăţişul birocratic în procedurile de accesare a fondurilor europene“, dar şi „schimbarea regulilor jocului în timpul jocului“, lucruri pe care le reclamă mulţi dintre cei care au făcut demersuri pentru a accesa fonduri europene.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei