EXCLUSIV Marile eşecuri ale economiei ieşene din ultimul an

default

Dimensiune font:

| 05-01-2015 06:00

* Com Beton, Moldova Universal, Hala Centrală sau Icar Tours sunt doar câteva dintre companiile ieşene pentru care 2014 a fost un an negru * o parte dintre societăţile emblematice ale judeţului au intrat în insolvenţă sau chiar în procedura de faliment * acesta este şi cazul Siretul SA Paşcani, care, după ce s-a luptat câţiva ani cu planurile de reorganizare a ajuns la capătul puterilor

Anul ce abia s-a încheiat a fost unul marcat de dificultăţi economice, în pofida faptului că mulţi dintre analiştii de profil susţineau o revenire a pieţei. Multe dintre companiile – emblemă ale Iaşului au intrat fie în procedura de insolvenţă, fie au declarat falimentul.


Tribunalul Iaşi a oficializat, toamna aceasta, declinul unuia dintre cei mai importanţi antreprenori din Iaşi. Sentinţa emisă pe data de 5 noiembrie a confirmat solicitarea depusă de companie în vara lui 2014 de demarare a procedurii insolvenţei pentru societatea Com Beton, companie aparţinând omului de afaceri Constantin Comănescu. După cum reiese din actele contabile depuse la dosar, cu precădere cele care reflectă datoriile, precum şi sumele din conturile de casă şi bănci, SC Com Beton are datorii scadente către creditorii săi de peste 10.000.000 de lei şi nu dispune de lichidităţi suficiente pentru achitarea datoriilor scadente.


Conform ultimelor raportări către Ministerul Finanţelor, SC Com Beton a avut anul trecut o cifră de afaceri netă de 25,2 milioane de lei, venituri de 32,2 milioane de lei, dar a încheiat exerciţiul fiscal cu pierderi de nu mai puţin de 11 milioane de lei. În acelaşi timp, creanţele declarate către Ministerul Finanţelor se ridicau la peste 20 de milioane de lei, iar datoriile la 53 de milioane de lei, în condiţiile în care compania avea în casă şi în conturile bancare, la finele lui 2013 doar 2,5 milioane de lei.


Insolvenţă „la pătrat” pentru Dănuţ Prisecariu
O altă insolvenţă de răsunet este cea a companiei Moldova Universal SRL, pronunţată de Tribunalul Iaşi la data de 27 noiembrie 2014. Compania a fost înfiinţată în anul 1991, iar la finalul anului 2013 a raportat afaceri de 4.951.708 lei, pierderi de 8.181.499 lei, datorii totale de 52.835.786 lei şi capitaluri proprii negative de -4.578.386 lei. Societatea face parte din grupul de firme controlat de Dănuţ Cătălin Prisecariu, om de afaceri care a mai „bifat” câteva insolvenţe mari în cursul acestui an. Astfel, în iulie 2014 a intrat în insolvenţă SC Hala Centrală SRL, iar la 23 septembrie 2014 o sentinţă asemănătoare a fost pronunţată în cazul SC Turism Moldova SA.


Agonia unuia dintre cele mai vechi centre comerciale din Iaşi va mai continua încă trei ani. La începutul anului 2015 va fi supus aprobării creditorilor planul de reorganizare al Halei Centrale. Acesta se va întinde pe o perioadă de trei ani, cu posibilitate de prelungire cu încă unul şi prevede o serie de măsuri financiare şi de marketing. Astfel, conform documentului, în 2012 elementele de activ înregistrau valoarea de 246.135 de lei, în 2013 erau de 35,4 milioane de lei, iar la data de 31 octombrie anul acesta ajunseseră la 32,6 milioane de lei. Datoriile totale ale companiei lui Dănuţ Prisecariu se ridică la nu mai puţin de 45,23 milioane de lei.


Deznodământ previzibil la Siretul SA

După ani întregi în care s-a încercat salvarea companiei din Paşcani, administratorul judiciar al Siretul SA a solicitat deschiderea procedurii de faliment, ca urmare a nerespectării condiţiilor prevăzute în planul de reorganizare a societăţii. Compania a intrat în insolvenţă la finalul anului 2010, iar în septembrie 2011 instanţa a confirmat planul de reorganizare a firmei, adoptat anterior de către creditori, cu excepţia celor bugetari.


Planul prevedea restructurarea operaţională şi funcţională prin continuarea activităţilor curente, schimbarea sistemului de organizare, a managementului societăţii şi a modului său de funcţionare, mărirea capacităţii de a oferi servicii, creşterea gradului de specializare a activităţilor societăţii, creşterea eficienţei activităţilor desfăşurate în cadrul societăţii, urmând ca aceste obiective să fie atinse etapizat, într-o perioadă de trei ani. Ulterior, acest plan a fost modificat, dar schimbările respective nu au fost confirmate de instanţa de judecată. Ca atare, a rămas în vigoare planul aprobat iniţial, pe care societatea din Paşcani nu a reuşit să-l respecte.


Siretul SA a încheiat prima jumătate a acestui an cu pierderi greu de acoperit. Nu mai puţin de 5,58 milioane de lei este pierderea înregistrată de companie în primele şase luni ale lui 2014, după ce aceasta încheiase anul anterior cu profit.


„Cadou” de Mărţişor, insolvenţa
În luna martie Tribunalul Iaşi a admis şi propunerea administratorului judiciar SCP Casa de Insolvenţă Homoranu SPRL, de intrare în faliment a debitoarei SC Niki SRL Iaşi, societate aflată în insolvenţă, deoarece nici reprezentanţii firmei, dar nici creditorii nu au depus în termenul legal un plan de reorganizare a activităţii. Societatea Niki SRL Iaşi a fost înfiinţată în anul 1991, având ca obiect principal de activitate „Comerţul cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate”. La înfiinţare, actualul deputat Cristina Nichita a subscris 600.930 de lei şi şi-a asigurat astfel 98,5131% din capitalul social, iar Nicolae Neculau a venit cu 9.070 de lei, pentru 1,4869% din acest capital social.


În anul 2009, firma a intrat în criză, valoarea cifrei de afaceri diminuându-se la aproximativ jumătate faţă de anul anterior. Căderea a continuat şi în exerciţiile financiare care au urmat, astfel încât, la finalul anului 2012, firma avea o cifră de afaceri de 1.576.572 lei, pierderi de 584.934 lei, datorii totale de 5.509.245 lei şi capitaluri proprii negative de -2.774.032 lei.
La data de 8 mai 2012, societatea a intrat în insolvenţă, în tabelul definitiv reunit al creanţelor, din decembrie 2013, figurând obligaţii de plată în valoare totală de 4.477.545.66 lei. Cel mai important creditor garantat este chiar Cristina Nichita, cu o creanţă de 1.640.625,78 lei, urmând BRD - Groupe Societe Generale SA, cu 557.060.01 lei, Fiscul, cu 428.933 lei, şi Finanţele Publice Locale Iaşi, cu 29.345 lei.


Managerul brandului Nichi Cristina Nichita susţine, însă, că nu vrea să renunţe la businessul pe care l-a consolidat în ultimii 20 de ani. Deputatul ieşean susţine că după lichidarea bunurilor care au însemnat afacerea din Iaşi nu este exclusă o relocare a activităţii în altă ţară. „Mă doare că după 20 de ani de muncă am ajuns în această situaţie, dar insolvenţa şi falimentul sunt o stare firească a economiei de piaţă. O situaţie creată pe baza fondului de criză. Din 2008 a început scăderea vânzărilor. Europenizarea a avut un impact important în acest sens. Ca producător în România nu am avut facilităţi. Probabil vom produce în continuare, dar în afara ţării”, a declarat Cristina Nichita.


Surpriza toamnei, insolvenţa Icar Tours

Vestea insolvenţei uneia dintre cele mai cunoscute companii de turism ieşene a fost una surprinzătoare pentru mediul de afaceri local. Tribunalul Iaşi a admis, la 8 septembrie 2014, cererea de deschidere a procedurii simplificate a insolvenţei şi intrarea în faliment a firmei ABC Turism şi Evenimente Iaşi. Deşi, conform prevederilor legale, „cererea introductivă formulată de către debitor se judecă de urgenţă, în termen de 10 zile, în camera de consiliu“, pronunţarea în acest dosar a durat aproape cinci luni. Reprezentanţii firmei au depus cererea la data de 16 aprilie 2014, iar soluţia a venit pe 8 septembrie 2014, interval de timp suficient pentru firma ABC Turism şi Evenimente Iaşi, specializată pe activităţi ale agenţiilor turistice, să treacă de sezonul estival.
Firma ABC Turism şi Evenimente Iaşi a fost înfiinţată în anul 1997, sub denumirea de Icar Tours SRL Iaşi. Societatea a devenit în timp una din agenţiile de turism de referinţă din Iaşi, dar anul 2013 pare a fi fost crucial pentru această afacere. După o perioadă lungă cu cifre de afaceri şi profituri decente, firma a încheiat anul 2013 cu venituri de 859.906 lei, cheltuieli de 1.883.326 lei, pierderi de 1.023.420 lei, datorii totale de 1.960.381 lei şi capitaluri proprii negative de -953.460 lei.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:15

BANCUL ZILEI

04:50

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei