EXCLUSIV Situaţie dramatică la Fortus RAPORT
Dimensiune font:
Raportul de activitate pe ultimele patru luni ale fostului Combinat de Utilaj Greu arată problemele cu care se confruntă unitatea falimentară * în timp ce veniturile din exploatare au fost de 3,9 milioane de lei, cheltuielile au fost duble * din cauza dificultăţilor de pe piaţa de profil, planul de reorganizare a fost prelungit cu încă un an
Un fost mare colos al industriei ieşene se sufocă în urma declarării falimentului. Fostul Combinat de Utilaj Greu se confruntă cu pierderi considerabile, salariaţi şi creditori nemulţumiţi, dar şi lipsă de încredere a partenerilor de afaceri.
Ultimul raport de activitate prezentat de administratorul judiciar, care vizează perioada noiembrie 2014- februarie 2015, scoate în evidenţă găurile pe care le generează fostul mare colos industrial. Decizia instanţei de la Târgu Mureş de a declara falimentul societăţii, la mijlocul anului trecut, a determinat reacţii în lanţ: „furnizorii şi beneficiarii au sistat o parte din contractele şi comenzile care erau în derulare, fapt care a condus la diminuarea semnificativă a activităţii de producţie, ceea ce a afectat capacitatea de asigurare a resurselor financiare“.
Totodată, decizia a avut „un impact negativ asupra furnizorilor de utilităţi de bază materială, care au blocat livrările către SC Fortus SA Iaşi, şi a condiţionat plata în avans pentru furnizarea gazelor naturale, a materiilor prime şi materialelor contractate“, se arată în raportul de activitate.
Administratorii vor prelungirea agoniei Fortus EXCLUSIV
Toate aceste temeri sunt vizibile în cifrele prezentate de administratorii judiciari. Concret, veniturile din exploatare au ajuns la 3,9 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au fost duble. Practic, cheltuielile din exploatare au depăşit 8,9 milioane de lei, din care cele variabile au fost de 2,7 milioane, iar cele fixe au ajuns la 6,2 milioane de lei. „Nivelul veniturilor realizate a fost sub valoarea prognozată prin Planul de reorganizare judiciară, ceea ce a condus inevitabil la diminuarea încasărilor şi afectarea posibilităţilor de finanţare a activităţii de producţie, dar ca raportare procentuală se încadrează în previziunea Planului de reorganizare judiciară“, se arată în raportul de activitate.
Active de la Fortus, de peste 11 milioane de euro, scoase la vânzare
În trimestrul doi din al doilea an de reorganizare judiciară, cea mai mare pondere în cadrul cheltuielilor fixe este reprezentată de salarii. Practic, din 6,2 milioane de lei cheltuieli fixe, 3 milioane reprezinte salariile, iar 1,2 milioane sunt taxe şi impozite. „În plus, faţă de aceste cheltuieli s-a înregistrat un volum de 2.894.366 lei, reprezentând penalităţi calculate de Primăria Iaşi, neluate în calcul la proiecţia indicatorilor din Planul de reorganizare judiciară“, reiese din documentul oficial.
În ceea ce priveşte personalul, în perioada analizată nu au fost operate modificări structurale în organigrama societăţii. Astfel, „personalul aflat în evidenţă la data de 31.12.2014 era de 566 persoane, fiind cu 259 persoane mai puţin decât s-a stabilit prin plan, din cauza plecărilor naturale“.
Documentul prezentat de administratorul judiciar arată că există totuşi cereri de oferte din partea unor parteneri în valoare de peste 14,6 milioane de euro, peste 70% dintre acestea venind din partea firmelor din ţară- Arsenal Reşinţa şi Popeci Craiova, fiind două dintre ele. Mai mult, în urma licitaţiilor pentru valorificare a 32 de utilaje, 5 strunguri au fost achiziţionate de UMC Machines Tooles SRL, la un preţ total de aproape 60.000 de euro, cu TVA. Totodată, un alt creditor a solicitat instanţei intrarea în faliment a combinatului. Alina STAN
Administratorii judiciari au primit avizul de a prelungi cu un a termenului de executare a Planului de reorganizare, „având în vedere dinamica vieţii economice şi fluctuaţiile pe piaţa de profil“. Iniţial, acest document a fost votat de creditori la mijlocul lui 2013 pe o perioadă de trei ani.
Raportul de activitate va fi supus avizării Comitetului creditorilor Fortus SA pe 27 februarie. La aceeaşi dată va fi înaintat aprobării şi caietul de sarcini privind selecţia şi achiziţia de servicii de evaluare a bunurilor mobile şi imobile din patrimoniul societăţii.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau