Firma deputatului Cristina Nichita, în faliment!

Dimensiune font:

| 06-06-2014 12:00

Casa de modă a deputatului ieşean Cristina Nichita a intrat în faliment, deoarece nu a fost depus un plan de reorganizare a activităţii * firma are datorii totale de 4,47 milioane lei, iar bilanţul pentru 2012 arată că mai mult de jumătate din această sumă nu poate fi recuperată * recent, au fost reînnoite pentru o perioadă de 10 ani, mărcile Nichi Cristina Nichita, Cristina Nichita, Nichi * lichidatorul judiciar ar trebui să instituie sechestru asupra acestor mărci, să notifice OSIM în acest sens şi să încerce valorificarea lor în cadrul procedurii de faliment * deputatul ieşean nu exclude ieşirea de pe piaţa românească şi relocarea activităţii într-un stat cu mână de lucru mai ieftină

La data de 27 martie 2014, Tribunalul Iaşi a admis propunerea administratorului judiciar SCP Casa de Insolvenţă Homoranu SPRL, de intrare în faliment a debitoarei SC Niki SRL Iaşi, societate aflată în insolvenţă, deoarece nici reprezentanţii firmei, dar nici creditorii nu au depus în termenul legal un plan de reorganizare a activităţii.


Instanţa a confirmat în calitate de lichidator judiciar pe SCP Casa de Insolvenţă Homoranu SPRL, stabilind data de 12 mai 2014 drept termen limită de depunere a cererilor de admitere a creanţelor născute în cursul procedurii de insolvenţă. Termenul de afişare a tabelului suplimentar al creanţelor a fost 23 mai 2014, contestaţiile la acest tabel urmând a fi depuse până la 20 iunie 2014. Eventualele contestaţii vor fi soluţionate până la 4 septembrie 2014, iar tabelul definitiv consolidat va fi comunicat la 8 septembrie 2014.


Societatea Niki SRL Iaşi a fost înfiinţată în anul 1991, având ca obiect principal de activitate „Comerţul cu amănuntul al îmbrăcămintei, în magazine specializate”. La înfiinţare, actualul deputat Cristina Nichita a subscris 600.930 de lei şi şi-a asigurat astfel 98,5131% din capitalul social, iar Nicolae Neculau a venit cu 9.070 de lei, pentru 1,4869% din acest capital social. Ultimul administrator statutar al firmei a fost Zaharia Mariana Gabriela.


În anul 2009, firma a intrat în criză, valoarea cifrei de afaceri diminuându-se la aproximativ jumătate faţă de anul anterior. Căderea a continuat şi în exerciţiile financiare care au urmat, astfel încât, la finalul anului 2012, firma avea o cifră de afaceri de 1.576.572 lei, pierderi de 584.934 lei, datorii totale de 5.509.245 lei şi capitaluri proprii negative de -2.774.032 lei.


La data de 8 mai 2012, societatea a intrat în insolvenţă, în tabelul definitiv reunit al creanţelor, din decembrie 2013, figurând obligaţii de plată în valoare totală de 4.477.545.66 lei. Cel mai important creditor garantat este chiar Cristina Nichita, cu o creanţă de 1.640.625,78 lei, urmând BRD - Groupe Societe Generale SA, cu 557.060.01 lei, Fiscul, cu 428.933 lei, şi Finanţele Publice Locale Iaşi, cu 29.345 lei.


Mai urmează câteva mici creanţe bugetare, precum şi creditorii chirografari din rândul cărora se evidenţiază SC Marianto Jr SRL Iaşi, cu 1.196.972,50 lei, şi SC Marincom SRL Constanţa, cu 132.593,92 lei.
La rândul lui, regele mall-urilor, Iulian Dascălu, are patru firme înscrie în tabel: Iulius Grup SRL (69.950,70 lei), Iulius Mall Suceava SRL (66.063,40 lei), Iulius Mall Cluj SRL (65.239,63 lei) şi Iulius Mall Timişoara SRL (30.499,93 lei).


În mod curios, din acest tabel lipsea firma Nichi. CN SRL, firmă aparţinând Mădălinei Nichita, fiica Cristinei Nichita. La rândul său, Nichi. CN SRL a intrat direct în faliment în august 2013, lichidatorul judiciar al acesteia susţinând că firma are de recuperat de la Niki SRL suma de 520.374,92 lei. Această creanţă apare, în schimb, într-un tabel preliminar adiţional, din 21 ianuarie 2014.
Un alt aspect interesant este că, în declaraţia de avere depusă în mai 2014 în calitate de deputat, Cristina Nichita menţionează că şi-a împrumutat firma cu 1,718 milioane lei, dar la masa credală este înscrisă doar cu 1,64 milioane lei. Lipsesc aşadar 780 de milioane de lei vechi, bani pe care deputatul se pare că a renunţat să-i mai recupereze. www.antitepari.ro


„Şi într-o sută de ani Nichi Cristina Nichita va face haine”
Managerul brandului Nichi Cristina Nichita nu vrea să renunţe la business-ul pe care l-a consolidat în ultimii 20 de ani. Deputatul ieşean susţine că după lichidarea bunurilor care au însemnat afacerea din Iaşi nu este exclusă o relocare a activităţii în altă ţară. De asemenea, Cristina Nichita acuză importurile de produse textile ieftine şi slab calitative care contribuie la subminarea mediului de afaceri local şi naţional.

„Mă doare că după 20 de ani de muncă am ajuns în această situaţie, dar insolvenţa şi falimentul sunt o stare firească a economiei de piaţă. O situaţie creată pe baza fondului de criză. Din 2008 a început scăderea vânzărilor. Europenizarea a avut un impact important în acest sens. Ca producător în România nu am avut facilităţi. Probabil vom produce în continuare, dar în afara ţării. Noi stăm pe o avere din punct de vedere logistic, pe care o putem utiliza, iar pe viitor aceasta va fi singura opţiune, cu toate că nu este în armonie cu mine, ca om. M-am încăpăţânat să produc în Iaşi, să îmbrac femeile cu produse de calitate”, a declarat Cristina Nichita.


Aceasta susţine că o altă problemă cu care s-a confruntat pe piaţa locală este mâna de lucru slab calificată. „Eu vreau să-mi lucrez produsele în România. De trei ani încerc să angajez confecţioneri şi nu reuşesc. Este o problemă cu piaţa muncii”, a completat deputatul ieşean. Dana CHIRU

„De zece ani de zile eu consum numai produse româneşti. Din păcate, lumea poate să cumpere doar ieftin şi mult. În plus, şi evaziunea fiscală este în floare, iar eradicarea nu există. În Portul Constanţa intră marfă din China, de la Europa, din Bucureşti, nimeni nu cumpără cu acte. Noi, după ce lichidăm firma, o luăm de la început. Nichi Cristina Nichita merge mai departe. Nu va dispărea de pe piaţă”
Cristina Nichita, deputat, manager Nichi



Cât de eficientă ar fi valorificarea bunurilor?

În solicitarea de deschidere a procedurii falimentului împotriva firmei Niki SRL, administratorul judiciar susţine că societatea debitoare deţine active care pot fi valorificate în procedura falimentului. În mod cert acestea nu vor putea acoperi toate datoriile, în condiţiile în care în bilanţul aferent anului 2012 societatea figurează cu capitaluri proprii negative de -2.774.032 lei.


În procedura de valorificare a bunurilor, lichidatorul judiciar ar trebui să manifeste o grijă deosebită şi faţă de mărcile deţinute de firmă. În 2004, Niki a înregistrat trei mărci: Nichi Cristina Nichita, Cristina Nichita şi Nichi, protecţia oferită de înregistrare fiind prelungită, în ianuarie 2014, pentru încă 10 ani. Faptul că firma nu a depus un plan de reorganizare, dar şi-a reînnoit mărcile, denotă faptul că se doreşte menţinerea brandului Nichi.


Pentru a nu se întâmpla ca în multe alte cazuri, lichidatorul judiciar ar trebui să instituie sechestru asupra mărcilor şi să notifice OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci). Rămâne de văzut dacă o va face sau se va expune unor riscuri.


Ce se întâmplă cu magazinul online al Niki SRL?
Intrarea în faliment a firmei presupune încetarea activităţii acesteia şi valorificarea bunurilor societăţii, în vederea stingerii datoriilor către creditori. Deşi sentinţa de intrare în faliment a fost emisă în 27 martie 2014, magazinul online al firmei este funcţional şi în prezent, cu oferte specifice colecţiei de primăvară-vară 2014, comercializate sub brandul Nichi Cristina Nichita.


Dubios este faptul că plata produselor achiziţionate din magazinul online se face exclusiv ramburs, ceea ce ridică mari semne de întrebare asupra fiscalizării veniturilor astfel obţinute.
Bunuri de 27.800 lei şi datorii de 322.307 lei
Şi Mădălina Ruxandra Nichita, fiica deputatei Cristina Nichita, deţine o firmă, Nichi CN SRL, societate intrată direct în procedură de faliment în august 2013.


Conform tabelului definitiv al creanţelor, societatea are datorii totale de 322.307,4 lei, din care în dreptul Fiscului figurează suma de 299.704 lei. Mai există trei alte creanţe: 1.522 lei la Administraţia Fondului pentru Mediu, 81,4 lei la Salubris SA Iaşi şi 21.000 lei la Fundaţia Terramold Iaşi.
Demn de remarcat este faptul că Salubris s-a înscris la masa credală cu suma de 81,4 lei, demers pentru care numai taxa de timbru a fost de 200 lei!


Problema creditorilor este că, în urma evaluării bunurilor firmei, a reieşit că acestea ar avea o valoare totală de 27.800 lei, sumă care, dacă ar fi obţinută la licitaţie, ar merge aproape în totalitate la evaluator şi lichidator, iar creditorii ar rămâne cu buzunarele goale.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei