Fiscul elimină cozile de la ghişee prin servicii virtuale
Dimensiune font:
Serviciul „Spaţiul privat virtual” implementat de ANAF este disponibil, din această lună şi contribuabililor ieşeni. Acesta le permite accesarea propriilor informaţii fiscale fără a fi nevoie să stea la cozi interminabile la ghişee.
De la începutul lunii acesteia contribuabilii ieşeni au la dispoziţie un nou serviciu oferit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Serviciul „Spaţiul privat virtual” constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unui spaţiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/ANAF, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între instituţie şi persoana fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia. „Astfel, prin accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică de către organele fiscale din cadrul ANAF. Aşa cum este menţionat şi în actul normativ, acest serviciu este opţional, nu obligatoriu, aşa încât contribuabilii pot trimite în continuare acte către ANAF şi prin mijloacele clasice (poştă, fax)”, a precizat Maria Ţăran, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Iaşi.
Noul serviciu este disponibil gratuit, 24 de ore din 24, însă până la sfârşitul anului 2014 va fi disponibil doar pentru contribuabilii cu domiciliul fiscal în Bucureşti şi în judeţul Ilfov, iar începând cu 02 decembrie 2014 a fost extins şi pentru Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice Iaşi, Prahova şi Timiş.
Fără adrese pe Yahoo!
Persoanele fizice vor putea să acceseze noul serviciu al ANAF prin două modalităţi prin care îşi vor dovedi identitatea. Astfel, persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu organul fiscal, se identifică prin codul de înregistrare fiscală.
De cealaltă parte, persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale altele decât cele prevăzute anterior, precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic fie prin certificatele digitale calificate, fie prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP.
„ANAF atenţionează contribuabilii să nu folosească adrese de e-mail care conţin domeniul Yahoo, pentru că acest domeniu nu acceptă mailuri de confirmare transmise de domeniul mfinanţe. În schimb, contribuabilii pot folosi adrese e-mail, altele decât cele de yahoo. Practic, prin furnizarea acestor date, contribuabilii completează o cerere de înregistrare on-line, astfel că vor trebui să aleagă şi modalitatea prin care aceasta va fi aprobată: aprobarea la ghişeu, care implică deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau on-line, prin completarea numărului de înregistrare a deciziei emise de ANAF”, a completat purtătorul de cuvânt al Fiscului.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau