FOTO Randamentul aurului negru EXCLUSIV

default

Dimensiune font:

| 06-08-2015 12:20

Marii fermieri din judeţul Iaşi au făcut afaceri de zeci de milioane de lei şi au încheiat anul trecut cu profituri bune * cele mai recente date înregistrate la Fisc arată că se pot face bani frumoşi din agricultură, mai ales dacă vremea ţine cu omul * peste 230 de firme private îşi desfăşoară activitatea în domeniul agricol, iar multe dintre ele exploatează suprafeţe ce depăşesc o mie de hectare * la nivelul judeţului există 19 asociaţii agricole private, dar şi unităţi de cercetare şi dezvoltare agricolă ori foste IAS-uri, care încă mai au în administrare mii de hectare de teren


Sute de societăţi private din Iaşi îşi desfăşoară activitatea în domeniul agricol şi au în administrare suprafeţe de teren importante. Potrivit datelor de la Direcţia Agricolă Iaşi, 236 de societăţi comerciale cu capital privat deţin în total peste 81.000 de hectare de teren, din care aproape 77.000 de hectare este teren arabil. Aceste firme au raportat pe anul trecut afaceri colosale, iar profiturile au fost pe măsura unui an agricol bun.


Suprafeţe mari, afaceri pe măsură

O analiză a situaţiilor financiare ale celor mai importante companii din domeniu, care administrează, fiecare, mii de hectare de teren arată câţi bani au scos firmele fie din cultivarea plantelor, fie din creşterea animalelor. Astfel, anul trecut, Agrocomplex Lunca Paşcani, care deţine în jude 2.900 de hectare de teren în partea de vest a judeţului, a raportat o cifră de afaceri de peste 27,7 milioane de lei. Firma, care are ca domeniu de activate „ferme mixte – producţia de cereale şi creşterea de animale“ a încheiat anul cu un profit net de peste 4,2 milioane de lei.

EXCLUSIV Marii fermieri, faţă în faţă cu seceta FOTO


Cu peste 1.600 de hectare, Agricola 96 din Ţigănaşi, deţinută de Aurel Placinschi, a derulat anul trecut afaceri de peste 22 de milioane de lei, iar profitul a fost de 2,3 milioane de lei, în creştere faţă de 2013. O cifră de afaceri importantă a avut şi Agrimarvas SRL, care administrează în jur de 1.200 de hectare. Practic, în 2014 afacerile firmei cu „activităţi auxiliare pentru producţia vegetală“ au ajuns la 36,4 milioane de lei, în timp ce profitul a fost de 2,8 milioane de lei. Tot anul trecut, Agro-Verd, cu activităţi în ferme mixte, a avut o cifră de afaceri de peste 15 milioane de lei. Compania administrează în jur de 2.100 de hectare. Gherghiceanu SRL are în administrare peste 1.300 de hectare de teren, iar cifra de afaceri a fost anul trecut de aproximativ 13,9 milioane de lei şi un profit de peste 2 milioane de lei. Firma care se ocupă de cultivarea cerealelor şi-a dublat afacerile faţă de 2013, iar profitul a crescut de şapte ori.


„Până acum, toţi banii i-am băgat în utilaje“

O altă firmă care are peste 1.250 de hectare este Agromixt Spineni, cu domeniu de activitate „cultivarea cerealelor“. Compania care avea în 2014, în medie, 14 angajaţi, a avut afaceri de peste 5,2 milioane de lei, iar profitul s-a dublat faţă ed 2013 ajungând la 263.582 lei.

Cu acelaşi domeniu de activitate Agricola Andrieşeni, administrează în jur de 660 de hectare, iar anul trecut a avut afaceri de 6,7 milioane de lei, iar profitul a depăşit 1,4 milioane de lei, dublu faţă de anul precedent. „Până acum, toţi banii i-am băgat în utilaje. Avem maşini de ultimă generaţie. Secretul în agricultură este să faci lucrările în perioada optimă. Am ajuns ca în proporţie de 90% să pot interveni la timp, cu utilajele pe care le am“, a declarat Ioan Buimac, cel care deţine Agricola Andrieşeni.

Acesta a menţionat că speră să iasă „onorabil“ din acest an care până acum a fost unul secetos şi care i-a generat pierderi la unele culturi şi de 40%.

Cu aproape 800 de hectare în zona Leţcani- Româneşti, Agronils a avut în 2014 o cifră de afaceri de 3 milioane de lei şi un profit net de aproape 400.000 de lei. Firma a avut anul trecut, în medie, 6 angajaţi, iar faţă de 2013, profitul a crescut de aproape cinci ori. Agrocoop Unirea administrează peste 1.000 de hectare, iar în 2014 a avut o cifră de afaceri de peste 6 milioane de lei şi profit de puţin peste 250.000 de lei. Două companii deţinute de familia Burcuş- Bonga SRL şi Boga Trifeşti SRL, au încheiat anul trecut cu afaceri de peste 6 milioane de lei, fiecare, iar profitul net al celor două firme a fost de peste 2,2 milioane de lei.


Compania Holimark, cu activităţi în ferme mixte, controlată de Mihai Holicov are în jur de 540 de hectare de teren, iar anul trecut a încheiat cu o cifră de afaceri de peste 4,3 milioane de lei şi profit de aproape 300.000 de lei. În ultimii ani, familia Holicov a mai înfiinţat Holimecano Service şi Holiwork, care administrează peste 800 de hectare împreună. Pe de altă parte, Pandora Impex – Vlădeni, care se ocupă cu creşterea porcilor şi are în administrare aproape 1.100 de hectare, a avut anul trecut afaceri de peste 10 milioane de lei şi profit de 1,7 milioane de lei. Totodată, Prest Serv Impex lucrează peste 1.220 de hectare, iar în 2014 a avut afaceri de 8,9 milioane de lei şi profit de 2,3 milioane de lei.


Agro Industrial Ceres Bivolari, firmă deţinută de Vasile Lungu, a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 9,3 milioane de lei, iar profitul net a ajuns la 4,2 milioane de lei. „În total, pe firmele noastre lucrăm 2.000 de hectare şi irigăm cam 95%, avem câteva parcele unde nu ajunge apa. Practic, 1.900 de hectare sunt irigate. Toată suprafaţa este în arendă, proprietarii au contract de arendă cu firma, inclusiv proprietatea noastră este tot în arendă“, a explicat fermierul.

O altă compania a familiei Lungu, Jurex LV SRL Bivolari a avut o cifră de afaceri de 13,8 milioane de lei şi profit de 3,5 milioane de lei. Tot familia Lungu controlează şi una din asociaţiile agricole private Astra Trifeşti, care lucrează în jur de 700 de hectare de teren. Cifra de afaceri pe anul trecut a fost de peste 12 milioane de lei, iar profitul a fost de peste 3,1 milioane de lei.

 

Moldova Ţigănaşi este cea mai mare asociaţie agricolă privată din Iaşi, cu o suprafaţă administrată de 3.368 de hectare. Firma a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de lei, iar profitul a ajuns la peste 4,8 milioane. Media angajaţilor a fost de 233.

Unul dintre cele mai mari foste IAS-uri, Agrocom Strunga administrează 2.554 de hectare de teren. În 2014 cifra de afaceri a fost de 11,6 milioane de lei, iar profitul a fost 2,3 milioane de lei. Pe de altă parte, Agricola Târgu Frumos , un alt fost IAS, lucrează în jur de 1.200 de hectare, iar anul trecut afacerile au ajuns la 8,9 milioane de lei, în timp ce profitul a fost de peste 65.000 de lei.


„O să ies şi anul acesta, nu cu profitul de anul trecut, dar din an o sa ies acceptabil. Partea bună e că au crescut preţurile. Au crescut cu 25%- 30%, asta o să compenseze pierderile secetei“- Ioan Buimac, fermier

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei