Joaca de-a prioritatea cu autostrăzile Moldovei
Dimensiune font:
Lista cu autostrăzile desemnate ca având întâietate în următoarele două decenii apare în cea mai recentă formă a Master Planului General de Transport, ce a intrat în procesul de avizare interministerială * în top trei se află doar o treime din tronsonul Ungheni-Târgu Mureş, respectiv Târgu Neamţ- Iaşi- Ungheni * pe ultimul loc este nominalizată artera ce în ultimii ani era dată ca sigură: Braşov - Bacău , iar termenul de execuţie este decalat până în 2026 * toate cele trei tronsoane ar costa 4,8 miliarde de euro
Cea mai recentă formă a Master Planului General de Transport, care stabileşte priorităţile de infrastructură pentru următorii 20 de ani, vine cu o ierarhizare a investiţiilor în autostrăzi. Astfel, în documentul care în această săptămână a fost trimis spre aprobare la Guvern, apar 11 noi autostrăzi, dintre care şase au perioadă de implementare începând cu acest an. Concret pe primele două locuri de află Sibiu-Piteşti şi Comarnic – Braşov, iar cei aproximativ 180 de kilometri de rută rapidă ar trebui executaţi în intervalul 2016-2022.
Surpriza de pe locul trei
După ce a fost trecută la „diverse“, s-au realizat două rânduri de studii pentru Autostrada Est-Vest şi s-au purtat discuţii ani în şir din cauza costurilor astronomice, în cea mai recentă formă a Master Planului de Transport este nominalizată o fâşie din drumul care care ar lega Moldova de vestul ţării. Concret, tronsonul Târgu Neamţ- Iaşi- Ungheni, cu o lungime de 135 de kilometri, ar urma să fie executat în perioada 2016-2020. Valoarea investiţiei este de peste 1,1 miliarde de euro. Practic, Moldova ar putea avea doar o autostradă frântă până în munţi, deoarece al doilea tronson, Târgu Neamţ- Târgu Mureş, apare în lista cu priorităţi dar pe locul 9, cu o perioadă de execuţie ce se întinde până în 2026. Costurile pentru cei 183,8 kilometri sunt şi cele mai mari din întreaga listă, respectiv 2,9 miliarde de euro.
Interesant este şi poziţionarea, pe ultimul loc a autostrăzii Braşov- Bacău, tronson care în urmă cu câţiva ani era privit ca soluţia la Autostrada Est-Vest. Practic, cei 160 de kilometri care ar lega Bacăul de Braşov, şi astfel Moldova ar mai avea o poartă rapidă de intrare spre vest, au un cost ridicat, respectiv 1,8 miliarde de euro.
Topul oficial al celor mai puternice firme din Iaşi
Master Planul General de Transport al României trimis spre aprobare Guvernului este documentul care stabileşte modul în care va evolua infrastructura din România până în 2030, atât rutieră, cât şi feroviară, navală, aeriană şi multimodală, acesta fiind esenţial pentru ca sectorul transporturilor să poată atrage pe viitor bani europeni. Documentul este unul foarte important pentru infrastructura din România, pentru că de aprobarea sa depinde atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea acestui sector.
Planuri pentru drumurile expres
Tot în Master Planul General de Transport apar şi 19 proiecte pentru drumuri expres. Printre primele astfel de tronsoane au fost nominalizate artere care vizează Bacăul. Astfel, pe locul trei se află drumul expres Bacău-Paşcani, cu o lungime de 81,2 kilometri. Valoarea investiţiei ar fi de aproape 389 milioane de euro, iar lucrările ar trebui finalizate până în 2020. Pe locul al patrulea se situează un alt tronson ce ar trebui executat în perioada 2016-2020, respectiv Focşani-Bacău, iar pentru cei 109 kilometri costurile estimate ajung la 428 milioane de euro. Tot în prima parte a clasamentului se află şi drumul expres Paşcani-Suceava, de 60 de kilometri, care ar cost 290 de milioane de euro. Pe de altă parte, Suceava – Siret ar urma să fie modernizat pe o distanţă de 41 de kilometri, iar cheltuielile ar fi de 196 de milioane de euro.
Oamenii din Muzeul Elefanţilor FOTO
În partea a doua a investiţiilor la drumurile expres se află tronsonul Suceava-Botoşani, care ar urma să fie modernizat pe 26 de kilometri, în intervalul 2028- 2031. Valoarea lucrărilor ar fi de 124 de milioane de euro. În acelaşi interval de timp se preconizează şi modernizarea drumului Bacău- Piatra Neamţ, pe o distanţă de 61 de kilometri. Valoarea lucrărilor ar fi de peste 239 milioane de euro.
Pe lângă proiectele de construire şi modernizare a infrastructurii, în Master Planul General de Transport sunt prevăzute şi proiecte de îmbunătăţire a serviciilor pentru toate modurile de transport, precum achiziţionarea de material rulant nou pentru calea ferată, achiziţionarea navelor de dragaj sau intervenţie în sectorul naval sau a echipamentului de siguranţă şi securitate în domeniul aerian. Alina STAN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau