Jucătorii de top din industria ieşeană

Dimensiune font:

| 07-09-2016 12:15

Peste 400 de companii care au ca domeniu de activitate „Industrie“ au intrat în topul realizat de Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi * acestea au o cifră de afaceri totală de peste 5,2 miliarde de lei, iar în acest sector muncesc peste 18.000 de salariaţi * aici apar şi cele mai mari companii - Delphi Diesel Systems România SRL şi Antibiotice SA

 Ziarul Evenimentul Regional al Moldovei continuă prezentarea principalilor actori din economia ieşeană, potrivit topului realizat de Camera de Comerţ şi Industrie pe baza activităţii pe 2015. După ce, ieri, aţi aflat ce firme fac performanţă în cercetare-dezvoltare şi IT, astăzi vă prezentăm cele mai bine plasate societăţi din Industrie.

Motoarele tehnologiei informaţiei şi dezvoltării la Iaşi

În acest top apar şi unele dintre cele mai mari firme din Iaşi, respectiv Delphi Diesel Systems Romania SRL şi Antibiotice Iaşi.

Delphi Diesel Systems Romania SRL, cu domeniu de activitate „fabricarea altor piese şi accesorii pentru autovehicule şi peste motoare de autovehicule“, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 1,8 miliarde de lei şi un profit net de 178 de milioane de lei, cu un număr mediu de salariaţi de 1.724. La capitolul „fabricarea produselor farmaceutice de bază“ apare Antibiotice SA. Compania a avut, în 2015, o cifră de afaceri de 331,7 milioane de lei şi un profit de peste 32 de milioane de lei. Firma apare şi în top 3 cei mai mari angajatori, iar anul trecut a avut 1.458 de salariaţi.

Bani din „fabricarea produselor din carne“

Astfel, singura mare companie care apare la capitolul „prelucrarea şi conservarea cărnii“ este Industrializarea Cărnii (Kosarom) SA, prezentă, de asemenea, în top 10 cele mai puternice firme din Iaşi. Cifra de afaceri înregistrată anul trecut a fost de 127,8 milioane de lei, iar profitul a fost de 1,6 milioane de lei, la un număr mediu de salariaţi de 457.

Topul oficial al celor mai puternice firme din Iaşi

La acelaşi capitol, dar la categoria „întreprinderi mijlocii“, pe primul loc de află Marcel SRL, cu o cifră de afaceri de 72,2 milioane se lei şi un profit de 5,9 milioane de lei. Pe locul secund este Ava Star SRL, care în 2015 a avut o cifră de afaceri de 92,7 milioane de lei şi un profit de 4,7 milioane de lei. Tot o „întreprindere mijlocie“, dar la capitolul „fabricarea produselor din carne (inclusiv carne din pasăre)“ apare M&R SRL, care anul trecut a avut afaceri de 19,4 milioane de lei şi un profit de aproape 700.000 de lei.

La capitolul „fabricarea pâinii şi a produselor de patiserie“ apare o singură întreprindere mare – Agropan Impex SRL. Compania cu peste 280 de salariaţi a avut o cifră de afaceri de 35,3 milioane de lei şi un profit de 2,5 milioane de lei. La acelaşi capitol, dar ca întreprinderi mijlocii sunt nominalizate societăţile: Compan SA, Ţac-Ţac SRL şi Gourmanderie SRL. Din fabricarea de mâncăruri preparate, PDP Food SRL a făcut anul trecut afaceri de 9,3 milioane de lei.

La „fabricarea altor produse alimentare“ apar companiile Rompak SRL, cu afaceri de 99,6 milioane de lei, Zeelandia SRL a înregistrat o cifră de afaceri de 43,2 milioane de lei, iar Coseli SA a avut o cifră de afaceri de 13,2 milioane de lei.

Industria textilă din judeţ

Singura întreprindere mare care apare la capitolul „fabricarea de articole confecţionate din textile“ este Te-Rox Prod SRL, care anul trecut a avut o cifră de afaceri de peste 94,4 milioane de lei. Totodată, la capitolul „fabricarea altor articole de îmbrăcăminte“ sunt menţionate trei mari întreprinderi- Eurotex Company Srl, cu afaceri de 91,3 milioane de lei, în 2015, Eurotex Impex Srl - cu un business de 15,9 milioane de lei şi Confecţii Integrate Moldova Srl, care a avut o cifră de afaceri de 22,8 milioane de lei.

Compania ICPE Trafil SA a făcut peste 15 milioane de lei din „fabricarea hârtiei şi cartonului ondulat şi a ambalajelor din hârtie şi carton“, în timp ce Mapa Rom Invest SRL a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei. Firma Chemical Company SA a realizat o cifră de afaceri de 9,7 milioane de lei din „fabricarea altor produse chimice anorganice“.

Din „fabricarea cărămizilor“, Brikston Construction Solutions SA a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 67,2 milioane de lei, având o medie de peste 200 de salariaţi. Pe de altă parte, Build Corp Prefabricate SRL a derulat un business de 29,9 milioane de lei, în 2015.

Motoarele tehnologiei informaţiei şi dezvoltării la Iaşi

Proinvest Group SRL a realizat din „producţia de profile obţinute la rece“ afaceri de peste 92,9 milioane de lei. Una dintre marile întreprinderi ale Iaşului, Fondal International SRL, care are ca domeniu de activitate „turnarea metalelor neferoase uşoare“, a realizat o cifră de afaceri de peste 64,2 milioane de lei. Firma a avut o medie de 315 salariaţi şi a raportat un profit net de 6,8 milioane de lei.

Societatea Greentek Lighting SRL a raportat pe anul trecut o cifră de afaceri de peste 29 de milioane de lei din „fabricarea de echipamente electrice de iluminat“.

Pe de altă parte, CNUD-EFCO România a realizat din „fabricarea cuptoarelor, furnalelor şi arzătoarelor“ o cifră de afaceri de 22,6 milioane de lei şi un profit net de 2,3 milioane de lei.

O altă întreprindere mare din Iaşi este OMCO România SRL, care are ca domeniu de activitate „fabricarea altor maşini şi utilaje de utilizare generală“. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 72,7 milioane de lei, având o medie de 383 salariaţi.

Două mari întreprinderi au ca domeniu de activitate „fabricarea altor piese şi accesorii pentru autovehicule şi peste motoare de autovehicule“ şi apar în topul CCI- Asam SA (afaceri de 45,3 milioane de lei) şi Tess Industrie SA (cifră de afaceri de 28,3 milioane de lei). O altă întreprindere mare, cu domeniu de activitate „fabricarea altor produse manufacturiere“, Sirom SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de 28,4 milioane de lei. 

 

Moldova oferă oportunităţi în domeniul biotehnologiei

 

Din analiza datelor financiare a 17.646 de firme cu sediul în judeţul Iaşi care au depus bilanţ pentru anul 2015, a reieşit că 4.801 firme au îndeplinit criteriile de admitere în clasament, dintre care 2.485 s-au clasat pe locurile 1-10.

 

Clasamentul publicat cuprinde primele 10 locuri pe fiecare clasă de mărime (microîntreprinderi, întreprinderi mici, întreprinderi mijlocii, întreprinderi mari, întreprinderi foarte mari), corespunzătoare fiecărui obiect de activitate.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei