LISTA celor care au luat fonduri norvegiene

Dimensiune font:

| 18-10-2016 11:25

50 de societăţi şi organizaţii non-guvernamentale au accesat bani nerambursabili, în perioada martie 2013- aprilie 2016, prin Programul Inovare verde în industrie * sumele au fost oferite de statul norvegian pentru investiţii şi proiecte sociale * mai multe proiecte derulate sunt din Regiunea de Nord-Est printre care şi cel Asociaţiei Mai Bine din Iaşi

Programul Inovare verde în industria din România a avut 50 de beneficiari, firme şi organizaţii non-guvernamentale, în perioada martie 2013- aprilie 2016. Astfel, Innovation Norway, mecanismul norvegian de investiţii în Europa a transmis că în acest program au fost alocate peste 26 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, dar s-a folosit şi capital privat în valoare de 28 de milioane de euro.

Stranierii pot obţine până la 40.000 de euro

Dintre societăţile care au obţinut finanţare, un sfert sunt companii mari, cu peste 250 de angajaţi, un sfert sunt firme medii, iar celelalte sunt întreprinderi cu mai puţin de 150 de angajaţi sau microîntreprinderi. Totodată, 60% dintre proiecte au fost implementate cu ajutorul partenerilor din Norvegia. „Pe domenii de investiţii, 20 de proiecte reprezintă investiţii în tehnologii ecologice, produse şi servicii eco-inovative, 16 proiecte vizează reducerea sau reutilizarea deşeurilor, eficienţa energetică şi utilizarea surselor regenerabile în afaceri, iar 14 proiecte, finanţate în cuantum mai mic, urmăresc inovarea şi dezvoltarea spiritului antreprenorial ecologic“, au transmis oficialii care gestionează Innovation Norway, citaţi de startupcafe.ro.

Cine sunt beneficiarii

Din lista prezentată de aceştia, cu cei 50 de beneficiari, dintre care 49 au finalizat investiţiile, reiese că aproape 10% dintre companii au sediul în judeţele Regiunii de Nord-Est. Cele mai multe sunt firme şi asociaţii din judeţul Suceava. Astfel, entităţile economice din Bucovina care au beneficiat de finanţare norvegiană sunt: Federaţia Agricultorilor de Munte Dorna, SC DORNA SA, SC Ritmic Com SRL şi Association Environmental Group for Cooperation „Bucovina“.

Din Neamţ şi Iaşi se regăsesc pe listă câte o asociaţie. Astfel, Asociaţia Mai Bine din Iaşi a beneficiat de finanţare norvegiană, iar din Târgu Neamţ, Fundaţia de Dezvoltare Locala Speranţa. „Proiectele «Mai Bine» cele mai importante sunt cele pe care ni le dorim permanente. Cel mai vizibil este «Cuib», o întreprindere socială pionier în România. Cred că suntem singurul bistro care serveşte doar cafea şi ceai certificate «fair trade». Nu vindem apă, o filtrăm şi o oferim gratuit, ca un manifest, pentru că apa nu ar trebui să fie plătită. La «Cuib» aducem la un loc produsele altor întreprinderi sociale din România, care sunt analizate după un set de criterii clare. Apoi, «REDU» e a doua întreprindere socială pe care încercăm să o facem sustenabilă“, a spus Anca Gheorghică, preşedinte executiv Asociaţia „Mai Bine“, într-un interviu pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei.

Noi fonduri norvegiene

Pentru noul exerciţiu financiar 2014-2021, Norvegia acordă României 502 milioane de euro pe mai multe programe. Recent, cele două state au semnat memorandumurile de aprobare a mecanismelor SEE şi Fondul Norvegian. Faţă de exerciţiul de finanţare 2009-2014, România primeşte cu 200 de milioane de euro mai mult. Suma a fost lansată din septembrie 2016, dar intră în vigoare odată cu semnarea documentului strategic. Ministerul Fondurilor Europene este autoritate de management pentru Mecanismul SEE şi a Fondului Norvegian. România devine astfel statul cu cea mai mare finanţare din Europa, la egalitate cu Polonia, anunţă EEA grants. Potrivit Ministerului Fondurilor Europene, în finanţările anterioare nu au fost anunţate corecţii bugetare în proiectele implementate prin fondul norvegian, motiv pentru care promotorii de la noi se pregătesc să anunţe că au absorbit în totalitate fondurile.

 Firmele ieşene care fac performanţă la nivel naţional

De altfel, România este statul beneficiar care intră la semnarea memorandumului cu Norvegia, document ce va fi perfectat final în aprilie 2017, cu un set de avantaje pentru implementarea programului EEA and Norway Grants 2014-2021. Potrivit negocierilor, finanţarea este acordată pentru reducerea disparităţilor sociale şi economice dintre statele Europei şi întărirea relaţiilor bilaterale, inovaţia, reducerea efectelor schimbărilor climatice, conservarea patrimoniului cultural naţional, muncă decentă şi dialogul tripartit. Norvegia are două forme de contribuţie către statele Uniunii Europene: o contribuţie proprie, prin EEA grants şi Norway Grants, dar şi una alături de Islanda şi Liechtenstein. În fondul asociat, Norvegia contribuie cu peste 90% din finanţare.

 

Lista cu toţi beneficiarii

1. SC Promar Textil SRL, Braşov

2. Vrancart S.A. Adjud, Vrancea

3. EFD INDUCTION SRL, Bucureşti

4. Microelectronica SA, Bucureşti

5. S.C. OIL DEPOL SERVICE S.R.L., Constanţa

6. SC Insta Electric SA, Vrancea

7. SC IKON IDEEA SRL, Cluj

8. Tehimpuls Association - The Regional Center for Innovation and Technology Transfer, Timişoara

9. SC Ritmic Com SRL, Suceava

10. REOS PRODUCTION S.R.L., Giurgiu

11. SC Electroprecizia Electrical Motors SRL, Braşov

12. SC GREENTECH SA, Buzău

13. SC GREENWEEE INTERNATIONAL SA, Buzău

14. SC TOTAL WASTE MANAGEMENT SRL, Buzău

15. Rolix Impex Series SRL, Bucureşti

16. SC TOTAL WASTE Asociatia Moara de Hartie, Bucureşti

17. Fundaţia 'Lokodi Ifjusagi Alapitvany', Harghita

18. Compania de remorcare maritimă Coremar SA, Constanţa

19. Asociaţia Mai Bine, Iaşi

20. Heifer Romania / Open Fields

21. Fundaţia de Dezvoltare Locala Speranţa, Târgu Neamţ

22. TREFOREX SRL, Harghita

23. ICPE SA, Bucureşti

24. Fundaţia ADEPT Transilvania, Sighişoara

25. SC Sortilemn SA, Cluj

26. SC Total Waste Recycling SRL, Ilfov

27. SC TIME4PRINT EXPERT SRL, Bucureşti

28. ECOTIC Association, Bucureşti

29. COMPA SA, Sibiu

30. Green Energy Association

31. Asociaţia Ateliere fără Frontiere, Bucureşti

32. Asociaţia Ordinul Manufacturierilor, Bucureşti

33. Association Environmental Group for Cooperation „Bucovina“ Suceava

34. SC Simacek Gardening SRL, Cluj

35. Federaţia Agricultorilor de Munte Dorna, Suceava

36. Asociaţia GREEN REVOLUTION, Bucureşti

37. SC DI&A Design, Consulting SRL, Ilfov

38. SC Sanex SA, Cluj

39. SC LIDAS SRL, Tulcea

40. GREINER PACKAGING SRL, Sibiu

41. SC Sortilemn SA, Cluj

42. ROMRADIATOARE S.A., Braşov

43. TREFOREX SRL, Harghita

44. Compania de remorcare maritima Coremar SA, Constanţa

45. SC Somaco Grup Prefabricate SRL, Bucureşti

46. S.C. OIL DEPOL SERVICE S.R.L., Constanţa

47. SC Electroprecizia Electrical Motors SRL, Braşov

48. SC Devalex SRL, Buzău

  1. SC DORNA SA, Suceava

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei