LISTA celor care au luat fonduri norvegiene

default

Dimensiune font:

| 18-10-2016 11:25

50 de societăţi şi organizaţii non-guvernamentale au accesat bani nerambursabili, în perioada martie 2013- aprilie 2016, prin Programul Inovare verde în industrie * sumele au fost oferite de statul norvegian pentru investiţii şi proiecte sociale * mai multe proiecte derulate sunt din Regiunea de Nord-Est printre care şi cel Asociaţiei Mai Bine din Iaşi

Programul Inovare verde în industria din România a avut 50 de beneficiari, firme şi organizaţii non-guvernamentale, în perioada martie 2013- aprilie 2016. Astfel, Innovation Norway, mecanismul norvegian de investiţii în Europa a transmis că în acest program au fost alocate peste 26 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, dar s-a folosit şi capital privat în valoare de 28 de milioane de euro.

Stranierii pot obţine până la 40.000 de euro

Dintre societăţile care au obţinut finanţare, un sfert sunt companii mari, cu peste 250 de angajaţi, un sfert sunt firme medii, iar celelalte sunt întreprinderi cu mai puţin de 150 de angajaţi sau microîntreprinderi. Totodată, 60% dintre proiecte au fost implementate cu ajutorul partenerilor din Norvegia. „Pe domenii de investiţii, 20 de proiecte reprezintă investiţii în tehnologii ecologice, produse şi servicii eco-inovative, 16 proiecte vizează reducerea sau reutilizarea deşeurilor, eficienţa energetică şi utilizarea surselor regenerabile în afaceri, iar 14 proiecte, finanţate în cuantum mai mic, urmăresc inovarea şi dezvoltarea spiritului antreprenorial ecologic“, au transmis oficialii care gestionează Innovation Norway, citaţi de startupcafe.ro.

Cine sunt beneficiarii

Din lista prezentată de aceştia, cu cei 50 de beneficiari, dintre care 49 au finalizat investiţiile, reiese că aproape 10% dintre companii au sediul în judeţele Regiunii de Nord-Est. Cele mai multe sunt firme şi asociaţii din judeţul Suceava. Astfel, entităţile economice din Bucovina care au beneficiat de finanţare norvegiană sunt: Federaţia Agricultorilor de Munte Dorna, SC DORNA SA, SC Ritmic Com SRL şi Association Environmental Group for Cooperation „Bucovina“.

Din Neamţ şi Iaşi se regăsesc pe listă câte o asociaţie. Astfel, Asociaţia Mai Bine din Iaşi a beneficiat de finanţare norvegiană, iar din Târgu Neamţ, Fundaţia de Dezvoltare Locala Speranţa. „Proiectele «Mai Bine» cele mai importante sunt cele pe care ni le dorim permanente. Cel mai vizibil este «Cuib», o întreprindere socială pionier în România. Cred că suntem singurul bistro care serveşte doar cafea şi ceai certificate «fair trade». Nu vindem apă, o filtrăm şi o oferim gratuit, ca un manifest, pentru că apa nu ar trebui să fie plătită. La «Cuib» aducem la un loc produsele altor întreprinderi sociale din România, care sunt analizate după un set de criterii clare. Apoi, «REDU» e a doua întreprindere socială pe care încercăm să o facem sustenabilă“, a spus Anca Gheorghică, preşedinte executiv Asociaţia „Mai Bine“, într-un interviu pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei.

Noi fonduri norvegiene

Pentru noul exerciţiu financiar 2014-2021, Norvegia acordă României 502 milioane de euro pe mai multe programe. Recent, cele două state au semnat memorandumurile de aprobare a mecanismelor SEE şi Fondul Norvegian. Faţă de exerciţiul de finanţare 2009-2014, România primeşte cu 200 de milioane de euro mai mult. Suma a fost lansată din septembrie 2016, dar intră în vigoare odată cu semnarea documentului strategic. Ministerul Fondurilor Europene este autoritate de management pentru Mecanismul SEE şi a Fondului Norvegian. România devine astfel statul cu cea mai mare finanţare din Europa, la egalitate cu Polonia, anunţă EEA grants. Potrivit Ministerului Fondurilor Europene, în finanţările anterioare nu au fost anunţate corecţii bugetare în proiectele implementate prin fondul norvegian, motiv pentru care promotorii de la noi se pregătesc să anunţe că au absorbit în totalitate fondurile.

 Firmele ieşene care fac performanţă la nivel naţional

De altfel, România este statul beneficiar care intră la semnarea memorandumului cu Norvegia, document ce va fi perfectat final în aprilie 2017, cu un set de avantaje pentru implementarea programului EEA and Norway Grants 2014-2021. Potrivit negocierilor, finanţarea este acordată pentru reducerea disparităţilor sociale şi economice dintre statele Europei şi întărirea relaţiilor bilaterale, inovaţia, reducerea efectelor schimbărilor climatice, conservarea patrimoniului cultural naţional, muncă decentă şi dialogul tripartit. Norvegia are două forme de contribuţie către statele Uniunii Europene: o contribuţie proprie, prin EEA grants şi Norway Grants, dar şi una alături de Islanda şi Liechtenstein. În fondul asociat, Norvegia contribuie cu peste 90% din finanţare.

 

Lista cu toţi beneficiarii

1. SC Promar Textil SRL, Braşov

2. Vrancart S.A. Adjud, Vrancea

3. EFD INDUCTION SRL, Bucureşti

4. Microelectronica SA, Bucureşti

5. S.C. OIL DEPOL SERVICE S.R.L., Constanţa

6. SC Insta Electric SA, Vrancea

7. SC IKON IDEEA SRL, Cluj

8. Tehimpuls Association - The Regional Center for Innovation and Technology Transfer, Timişoara

9. SC Ritmic Com SRL, Suceava

10. REOS PRODUCTION S.R.L., Giurgiu

11. SC Electroprecizia Electrical Motors SRL, Braşov

12. SC GREENTECH SA, Buzău

13. SC GREENWEEE INTERNATIONAL SA, Buzău

14. SC TOTAL WASTE MANAGEMENT SRL, Buzău

15. Rolix Impex Series SRL, Bucureşti

16. SC TOTAL WASTE Asociatia Moara de Hartie, Bucureşti

17. Fundaţia 'Lokodi Ifjusagi Alapitvany', Harghita

18. Compania de remorcare maritimă Coremar SA, Constanţa

19. Asociaţia Mai Bine, Iaşi

20. Heifer Romania / Open Fields

21. Fundaţia de Dezvoltare Locala Speranţa, Târgu Neamţ

22. TREFOREX SRL, Harghita

23. ICPE SA, Bucureşti

24. Fundaţia ADEPT Transilvania, Sighişoara

25. SC Sortilemn SA, Cluj

26. SC Total Waste Recycling SRL, Ilfov

27. SC TIME4PRINT EXPERT SRL, Bucureşti

28. ECOTIC Association, Bucureşti

29. COMPA SA, Sibiu

30. Green Energy Association

31. Asociaţia Ateliere fără Frontiere, Bucureşti

32. Asociaţia Ordinul Manufacturierilor, Bucureşti

33. Association Environmental Group for Cooperation „Bucovina“ Suceava

34. SC Simacek Gardening SRL, Cluj

35. Federaţia Agricultorilor de Munte Dorna, Suceava

36. Asociaţia GREEN REVOLUTION, Bucureşti

37. SC DI&A Design, Consulting SRL, Ilfov

38. SC Sanex SA, Cluj

39. SC LIDAS SRL, Tulcea

40. GREINER PACKAGING SRL, Sibiu

41. SC Sortilemn SA, Cluj

42. ROMRADIATOARE S.A., Braşov

43. TREFOREX SRL, Harghita

44. Compania de remorcare maritima Coremar SA, Constanţa

45. SC Somaco Grup Prefabricate SRL, Bucureşti

46. S.C. OIL DEPOL SERVICE S.R.L., Constanţa

47. SC Electroprecizia Electrical Motors SRL, Braşov

48. SC Devalex SRL, Buzău

  1. SC DORNA SA, Suceava

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei