Minutele „nelimitate”, în atenţia ANCOM
Dimensiune font:
Beneficiile „nelimitate” oferite de operatorii telecom pot atrage inclusiv sistarea abonamentului, alături de alte sancţiuni pentru consumator.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii atrage atenţia utilizatorilor care deţin sau achiziţionează servicii de telefonie şi internet în cadrul unor oferte prezentate ca având beneficii „nelimitate” că operatorii telecom pot impune limite de utilizare a minutelor, SMS-urilor sau datelor prevăzute în oferte, depăşirea acestora putând conduce la restricţionarea accesului la serviciile respective sau chiar la costuri suplimentare. „Este bine ca utilizatorii să ştie că ofertele operatorilor telecom promovate ca având beneficii „nelimitate” conţin, adesea, restricţii sau condiţii de utilizare, cu scopul de a preveni fraudele sau utilizarea abuzivă a serviciilor de voce sau date comercializate de furnizori. Operatorii sunt obligaţi să includă informaţii despre eventualele restricţii aplicabile în contractele încheiate cu utilizatorii finali, atât în cazul abonamentelor, cât şi în cazul cartelelor preplătite”, susţin reprezentanţii ANCOM.
De exemplu, pentru a reduce riscul fraudelor, operatorii pot restricţiona sau întrerupe accesul la serviciul de telefonie în cazul utilizatorilor care depăşesc un consum lunar considerat ca fiind rezonabil. În situaţiile în care utilizatorii nu respectă condiţiile contractuale, furnizorii pot suspenda sau restricţiona serviciile oferite, de exemplu prin blocarea iniţierii apelurilor până la finalul lunii de facturare (cu excepţia apelurilor de urgenţă), pot rezilia unilateral contractele în vigoare sau pot aplica penalităţi ori solicita despăgubiri din partea clienţilor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau