Obligaţiile contribuabililor pentru luna februarie
Dimensiune font:
Ghişeele direcţiilor de finanţe din Moldova vor fi luate cu asalt în această lună * contribuabilii vor avea de depus cele mai multe formulare până la 25 februarie
Luna februarie este una de foc pentru contribuabilii din Moldova. Până la finele acestei săptămâni, respectiv 6 februarie, va trebui depus Formularul 092- „Declaraţia de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România“. Acest document se depune în 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare şi sunt vizaţi contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul calendaristic şi care au efectuat o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligaţi să-şi modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.
Un alt formular, 096, cel privind declaraţia de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA, în vederea aplicării regimului de scutire prevăzut la art.152 din Codul fiscal, trebuie depus până marţi, 10 februarie. „Acest act se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care solicită scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, întrucât nici cifra de afaceri din anul precedent, nici cifra de afaceri realizată în anul în curs până la data solicitării nu au depăşit plafonul de scutire prevăzut la art.152 alin.(1) din Codul fiscal“, au transmis oficialii Direcţiei Generală Regională a Finanţelor Publice – Iaşi.
Cele mai multe declaraţii pentru această lună au termenul limită pentru data de 25 februarie. Astfel, până la această dată trebuie depus Formularul 097- notificarea privind încetarea aplicării sistemului TVA la încasare. Această declaraţie trebuie depusă de persoanele impozabile, înregistrate conform art. 153 Cod fiscal, care aplică sistemul TVA la încasare şi care, în perioada fiscală anterioară din anul curent (luna sau trimestrul, după caz), depăşesc plafonul de 2.250.000 lei. „Persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi care nu depăşesc în cursul unui an plafonul de 2.250.000 lei, dar care renunţă la aplicarea sistemului respectiv, prin opţiune, depun notificarea pentru ieşirea din sistem între data de 01 şi 25 ale oricărei luni“, susţin oficialii direcţiei.
Formularul 100 are termen de depunere tot 25 februarie. „Declaraţia se depune în format electronic sau pe hârtie prin codificarea informaţiilor sub formă de cod de bare. Se folosesc programele respective, puse la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. Conform Ordinului 2520/2010, contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului :www.e-guvernare.ro. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001“, detaliază oficialii DGRFP. Totodată, pe 25 februarie mai trebuie depus Formularul 101. Actul trebuie înaintat în format electronic de organizaţiile nonprofit şi societăţile agricole care au ca obiect de activitate „cultura cerealelor”. Până la aceeaşi dată trebuie înaintat şi Formular 112, care se completează cu ajutorul programului de asistenţă ANAF şi se transmite prin portalul e-guvernare.ro.
Declaraţia privind sumele rezultate din ajustarea/corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată- Formular 307, are termen final finele lunii februarie. Totodată, Formular 311 se depune până la data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care a intervenit exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată.
Contribuabilii trebuie să noteze în calendar data de 25 februarie şi pentru formularele 224, 300, 301, 306, 390-VIES, 392A, 392B, 393 şi 394.
Direcţiei Generală Regională a Finanţelor Publice are, de la finele săptămânii trecute, un nou director. Marian Bosianu, fost prefect şi comisar şef al Gărzii Financiare Iaşi, a fost numit în funcţia de conducere a direcţiei. Bosianu a fost împuternicit de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru a prelua funcţia care vizează gestionarea direcţiilor de finanţe publice din întreaga regiune. El a înlocuit-o pe Doina Naum.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau