Preferinţele cumpărătorilor pe piaţa auto
Dimensiune font:
Primele patru luni au fost benefice pentru piaţa auto, unde s-a înregistrat o creştere cu 16,5% * Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) susţine că livrările de autoturisme au crescut cu 15,7%
Piaţa auto, unde sunt incluse autoturismele şi vehiculele comerciale, a crescut în primele patru luni cu 16,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
„În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primele 4 luni din 2015 de 88%, efectul de aşteptare pe care l-a indus până acum în piaţă întârzierea Programului Rabla fiind evident. Acest lucru se va vedea în următoarele 2-3 luni, când este de aşteptat ca raportul dintre cele două categorii să se echilibreze într-o oarecare măsură“, arată datele APIA.
Pe de altă parte, asociaţia remarcă, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, o tendinţă de creştere a importurilor de autovehicule rulate, care înregistrează în primele patru luni din 2015 un avans de 14,9%, peste 76% (circa 56.150 unităţi) dintre acestea având o vechime de cel puţin opt ani. Raportul între importurile de autoturisme rulate şi vânzările celor noi a urcat astfel la 3,7 la 1.
În aprilie s-au produs în România 37.323 de autovehicule, cu 8,03% mai multe unităţi decât în luna similară a lui 2014. „Cu acest volum înregistrăm pentru primele patru luni ale anului 2015 o producţie totală de 143.490, în creştere cu 1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 124.675 sunt produse de către Dacia şi 18.815 de către Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 57.228 unităţi (cu 12,7% mai mult decât în 2014), urmat de Dacia Logan (31.342 unităţi, cu 19,4% mai puţin decât în 2014), Dacia Sandero (21.361 unităţi, cu 27,6% mai mult decât în 2014), Ford B-MAX (18.815 unităţi, cu 15,4 mai puţin decât în 2014), şi Dacia Logan MCV (14.744 unităţi, cu 9,3% mai mult decât în 2014)“, arată APIA.
Pe de altă parte, exporturile au scăzut cu 2,1%, la 127.832 unităţi în ianuarie-aprilie. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (54.811 unităţi), urmat de Dacia Logan (22.390 unităţi) şi de Ford B-MAX (18.680 unităţi). Aproape 89% din producţia naţională a fost exportată, faţă de 91,8% în acelaşi interval din 2014.
În ceea ce priveşte importurile, în funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, 34,9% sunt de provenienţă autohtonă, 16,9% sunt import Germania, 10,4% din Cehia, 8,3% din Spania şi 6,9% din Franţa. În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut cu 39,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere mult mai mică, respectiv de 6,1%.
La autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 9.343 de unităţi (36,5% din total), urmată de Skoda, cu 2.522 unităţi (9,9%), Volkswagen - 2.312 unităţi (9%), Ford - 1.867 unităţi (7,3%), Renault - 1.519 unităţi (5,9%) şi Opel - 847 unităţi (3,3%). Pe modele, cu cele 4.224 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime patru luni din 2015, urmat de Dacia Duster, cu 2.228 unităţi, Dacia Sandero, cu 1.575 unităţi, Skoda Octavia, 1.112 unităţi şi Skoda Rapid, cu 882 unităţi.
Piaţa auto europeană a avansat cu 8,2% în intervalul ianuarie-aprilie, la 4.695.058 de autoturisme. Toate marile pieţe au înregistrat creşteri, contribuind la evoluţia pozitivă a pieţei. Astfel, Spania a consemnat un avans de 23,9% al înmatriculărilor, Italia de 16,2%, Marea Britanie şi Germania de 6,4%, iar Franţa de 5,6%. Cel mai mare declin al înmatriculărilor a avut loc în Austria, de 5,3%. În aprilie, înmatriculările la nivelul Europei au crescut cu 6,9%, la 1.166.482.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau