Primul proiect din fonduri europene, încă în şantier
Dimensiune font:
Cea dintâi documentaţie depusă pentru accesarea fondurilor comunitare prin Programul Operaţional Regional (POR) 2007-2013 nu a fost nici acum finalizată * modernizarea drumului judeţean care ar asigura legătura rutieră între Iaşi şi Botoşani este încă în execuţie, deşi proiectul a fost trimis la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est din 2007 * din cauza contestaţiilor la licitaţie şi a firmelor de construcţie neserioase, investiţia de peste 82 de milioane de lei s-a derulat anevoios * termenul de finalizare este estimat pentru finele acestui an
Oficialii Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Nord-Est (ADRNE) au anunţat că abia la finele acestui an vor fi finalizate lucrările la unul din cele mai vechi şantiere deschise în judeţul Iaşi. Pentru a duce la capăt o investiţie de infrastructura considerată strategică în regiune a fost nevoie de aproape opt ani. „«Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii rutiere interjudeţene DJ 282C, DJ 282, DJ 282B Iaşi-Botoşani» a fost primul proiect depus pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional în Regiunea Nord-Est, în anul 2007, dar cu siguranţă nu a fost proiectul cu cel mai lin parcurs“, au transmis oficiali ai ADR Nord-Est, care au estimat ca perioadă de finalizare a lucrărilor finele acestui an.
Proiect de 82 de milioane de lei
Practic, de această investiţie vor beneficia direct locuitorii din comunele Ţigănaşi, Vlădeni, Şipote, Plugari şi limita cu judeţul Botoşani, dar şi şoferii care tranzitează această zonă. Valoarea totală a proiectului a depăşit 82 de milioane de lei, din care peste 57 de milioane au constituit finanţare nerambursabilă. Prin această investiţie s-a dorit reabilitarea a 38 de kilometri de drum şi modernizarea a 7 poduri pe traseul dintre cele doua judeţe.
Iniţial, în mandatul fostului şef al Consiliului Judeţean, Constantin Simirad, contractul de lucrări a fost câştigat de societatea Euroconstruct, dar firma nu a fost capabilă să ducă lucrările la bun-sfârşit din cauza problemelor financiare. La finele anului trecut, restul de contract derulat prin fonduri europene a fost scos din nou la licitaţie şi câştigat de o asociere de firme între Eky Sam SRL (Târgu Frumos), SC Transporturi Auto SA (Botoşani) şi Enviro Construct SRL (Iaşi).
„Drumul se afla la momentul solicitării finanţării într-o severă stare de degradare, iar prin viabilizarea acestuia, proiectul contribuie la creşterea siguranţei rutiere, la reducerea poluării şi costurilor de transport de mărfuri şi călători, la facilitarea accesului agenţilor economici spre centrele comerciale urbane, la valorificarea potenţialului turistic prin înlesnirea accesului la obiectivele turistice şi culturale aflate pe traseu şi, nu în ultimul rând, la promovarea cooperării şi coeziunii interregionale“, au detaliat oficialii ADR Nord-Est.
„Epopeea“ drumului Iaşi-Botoşani a început în 2007, atunci când şeful CJ de la acea vreme Lucian Flaişer a depus primele trei proiecte pentru accesarea fondurilor europene prin POR destinate modernizării infrastructurii rutiere. Astfel, alături de proiectul pentru refacerea tronsonului Iaşi-Botoşani, la sediul ADR Nord-Est au mai fost depuse două documentaţii pentru refacerea
DJ248 Iaşi- Vaslui şi a DJ208 limita judeţului Neamţ- Iaşi- limita judeţului Suceava. Între timp, celelalte două investiţii, evaluate în total la peste 150 de milioane de lei, au fost finalizate. Fondurile nerambursabile au fost accesate prin POR 2007-2013, axa 2 destinată „Îmbunătăţirii infrastructurii de transport regionale şi locale”.
În total, peste 1,8 milioane de persoane ar putea beneficia în mod direct sau indirect de impactul acestei investiţii ce este tergiversată de opt ani.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau