Schimbare în topul celor mai mari angajatori privaţi din Iaşi

Dimensiune font:

| 09-06-2016 14:10

Compania Xerox Business Services România SRL devine, potrivit datelor financiare din 2015, cel mai mare angajator din judeţul Iaşi * numărul mediu de salariaţi a ajuns la 1.945 cu peste 200 mai mult decât „campionul“ din anul precedent Delphi Diesel System România SRL * pe locul trei rămâne compania Antibiotice SA

 Datele raportate până acum la Fisc de companiile din judeţul Iaşi arată o schimbare majoră în ierarhia celor mai mari angajatori. Potrivit bilanţurilor pe 2015, compania cu cei mai mulţi salariaţi din judeţul Iaşi a fost Xerox Business Services România SRL. Practic, anul trecut, numărul mediu pentru compania care oferă servicii de intermediere telefonică de tip call center a ajuns la 1.945, în creştere faţă de 2014, când media a fost de 1.510.

Compania de Outsourcing a depăşit astfel Delphi Diesel System România SRL, care ani la rând a fost desemnat cel mai mare angajator din judeţ şi care, anul trecut, a avut o organigramă cu 1.724 de angajaţi, în medie. În ceea ce priveşte numărul de salariaţi, pe locul al treilea rămâne SC Antibiotice SA, cu un număr mediu de salariaţi de 1.458.

Regiunea de Nord-Est învaţă să devină smart

„Trebuie să facem o distincţie între firmele din industria creativă, ca Xerox, şi cele din industria producătoare, precum Delphi. Investiţia unei firme din Outsourcing este redusă, închirierea de spaţii de birou şi absorbţia de capital uman de pe piaţa din zonă. De cealaltă pare, acolo unde există investiţii mai mari în infrastructura de producţie, bazată pe noile tehnologii, cum este la Delphi, putem vorbi de permanentizarea locurilor de muncă pe un termen mult mai lung. Totodată, investiţiile străine directe absorb forţă de muncă într-o proporţie mult mai mare decât o pot face investitorii locali“, a punctat conf. dr. Dan Chirleşan din cadrul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor.


Delphi are cel mai mare business
În ceea ce priveşte cifra de afaceri pentru cei mai mari trei angajatori din Iaşi, Delphi Diesel System România SRL continuă să conducă în top, cu o cifră de afaceri record de 1,88 de miliarde de lei şi un profit net de 178,6 milioane de lei. Producătorul de piese şi accesorii pentru autovehicule şi pentru motoare şi-a crescut business-ul faţă de 2014, când cifra de afaceri netă a fost de 1,5 miliarde de lei, iar profitul de 131,2 milioane de lei. Pe de altă parte, Antibiotice SA a încheiat 2015 cu afaceri nete de 331,7 milioane de lei şi profit de 27,1 milioane de lei. Producătorul pharma a raportat o uşoară creştere a cifrei de afaceri faţă de 2014, de la 320 de milioane de lei, dar la nivelul profitului se observă o scădere de la un net de 31,1 milioane de lei. La nivelul cifrei de afaceri, Xerox a încheiat 2015 cu 123,7 milioane de lei şi un profit de 6,5 milioane de lei, în creştere faţă de 2014 când business-ul net a fost de 86,1 milioane de lei şi profitul de 5,2 milioane de lei. „În momentul în care statul va realiza bunuri publice precum infrastructura rutieră necesară regiunii, vor apărea şi alte investiţii străine directe atât de necesare. Să nu uităm că industriile creative sunt susţinute de reglementări legislative, scutiri de impozite pe venituri şi pe salarii, iar suspendarea acestora ar putea duce la relocarea lor, ceea ce ar atrage după sine şi relocarea capitalului uman“, a mai punctat conf. dr. Dan Chirleşan.

Cele mai puternice firme din judeţ


O creştere a afacerilor din domeniul IT&Outsourcing derulate în Iaşi poate fi observată şi în evoluţia afacerilor companiilor cu sediul social în capitala Moldovei. O astfel de firmă este SCC Services România SRL. Compania a avut o cifră de afaceri de 57,2 milioane de lei şi un profit de 3,3 milioane de lei, cu un număr mediu de salariaţi de 808. Firma a înregistrat creşteri la nivel de cifră de afaceri şi de organigramă, în schimb, profitul net s-a redus cu jumătate de milion de lei, de la 3,8 milioane de lei, în 2014.

Greii din IT cu birouri în Iaşi


SC Amazon Development Center SRL, o companie care are sediul social în Iaşi, a încheiat 2015 pe plus. Compania care realizează soft la comandă, a înregistrat, în 2015, o cifră de afaceri netă de 68,1 milioane de lei şi un profit de peste 4,5 milioane de lei având în medie 371 de angajaţi în birourile de la Palas. La nivelul celor trei indicatori s-au înregistrat creşteri faţă de 2014, când business-ul net a fost de 38,5 milioane de lei, profitul net a fost de 2,6 milioane de lei, în timp ce numărul mediu de salariaţi era de 269.


Mind Software SRL, care de asemenea realizează soft la comandă, a avut, în 2015, o cifră de afaceri de 31,4 milioane de lei şi un profit de 2,1 milioane de lei, cu o echipă de aproape 300 de persoane. Totodată, Centric IT Solution România SRL a încheiat 2015 cu o cifră de afaceri netă de peste 25,6 milioane de lei şi un profit net de 3,3 milioane de lei realizat cu o echipă de aproape 180 de persoane. Şi Ness România SRL a ajuns la afaceri nete de 38,1 milioane de lei, profit net de 8,9 milioane de lei, cu un număr mediu de salariaţi de 213.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti@yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -3 spatii identificate astfel: cabinet medic familie in suprafata de 32,82 mp, cabinet stomatologic in suprafata de 19,65 mp si farmacie in suprafata de 47,90 mp, ce apartin domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in satul Todiresti, comuna Todiresti, Str. Principala nr. 176, judetul Suceava, avand nr. cadastral 43669, CF 43669, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Todiresti nr. 13/28.02.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Secretariat. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat din cadrul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Todiresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.03.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: intr-un singur exemplar original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.04.2025, ora 12.00, Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei