Şeful Fiscului, surprins de cifra de afaceri mică a Iaşului

default

Dimensiune font:

| 24-11-2016 12:35

Eugen Ciorici, directorul interimar al regionalei Finanţelor Publice, a vorbit despre planurile sale pentru perioada în care se va afla la conducerea direcţiei ce coordonează instituţiile fiscale din întreaga regiune * punctul slab subliniat de acesta este organigrama cu peste 170 de posturi vacante * Ciorici a precizat că este surprins de faptul că judeţul Iaşi se află sub Galaţi din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al creşterii economice raportate în opt ani

Transferat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală de la Galaţi la Iaşi în urmă cu o lună, Eugen Ciorici şi-a prezentat planul de bătaie pentru următoarea perioadă rămasă din interimatul său, care poate ajunge la jumătate de an. Şeful Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Iaşi a precizat că a întâmpinat „mici probleme de organizare“ în cadrul instituţiei, dar că este dispus să colaboreze cu toţi colegii săi pentru a eficientiza şi transparentiza activitatea direcţiei.

De la Galaţi la Iaşi

Şeful regionalei a susţinut ieri că a rămas surprins de diferenţa dintre cifrele de afaceri din Galaţi şi Iaşi. „Iaşul, cu tot mediul academic şi amploarea pe care a luat-o domeniul IT în ultima perioadă, are totuşi o cifră de afaceri mai mică faţă de Galaţi, ceea ce m-a surprins“, a precizat Eugen Ciorici. Potrivit unei analize a zf.ro din această lună, Iaşul a avut în 2015 o cifră de afaceri de peste 20,3 miliarde de lei, în timp ce Galaţiul a raportat afaceri de 20,9 miliarde de lei. Interesantă este evoluţia cifrei de afaceri în perioada 2008 -2015. Astfel, la Iaşi creşterea a fost de 36%, în timp ce la Galaţi dinamica a fost una foarte puternică, de 83%, una dintre cele mai mari din judeţele din estul ţării.

„Cecuri de inovare“ pentru antreprenori

Şeful interimar al DGRFP a afirmat faptul că nu poate identifica motivele acestor diferenţe, dar că îşi propune să vină în întâmpinarea mediului de afaceri din regiune. „Vreau întâlniri cu mediul de afaceri atât prin Camera de Comerţ, cât şi prin CECAR (n.r. Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România)“, a transmis directorul DGRFP. Totodată, Eugen Ciorici a venit cu propunere a de înfiinţare a unui comitet de management la nivelul întregii regiuni. „Acest for va avea în componenţă directorii executivi ai direcţiei, şefii administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, directorul executiv pe Direcţia Regională Vamală şi alte compartimente specializate. Rolul comitetului va fi de transparentizare a activităţii şi de responsabilizare a funcţiilor de conducere existente în această regiune“, a declarat Eugen Ciorici.

Dilemele mediului de business în „era Trump“, discutate la Iaşi FOTO

Directorul regionalei a vorbit şi despre cele peste 170 de posturi vacante din cadrul instituţiei, ceea ce reprezintă un impediment în derularea activităţii, iar ocuparea lor se va definitiva în prima parte a anului viitor. „Din cele 175 de funcţii vacante, 30% sunt funcţii de conducere şi le vreau definitivate, iar în cursul lunii ianuarie multe dintre ele vor fi scoase la concurs. Aici este unul din punctele slabe pe această regiune: neasumarea răspunderii din cauza faptului că persoanele nu sunt fixate pe post“, a afirmat Eugen Ciorici. Vacant este chiar postul de director general al DGRFP – Iaşi pentru care s-a organizat concurs pe 4 noiembrie, dar cei doi candidaţi înscrişi, Doina Naum şi Petrică Robotă, au absentat de la proba scrisă, după ce au trecut de selecţia dosarelor. Deocamdată, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici nu a stabilit o nouă dată pentru reluarea concursului. Doina Naum este director de Colectare în cadrul Direcţiei Regionale Iaşi, şi a ocupat şi funcţia de director al regionalei până când a fost înlocuită de ANAF cu Eugen Ciorici, iar Petrică Ropotă este şeful Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice de la Suceava.

Cifre de afaceri în judeţele Moldovei

Potrivit unei analize zf.ro, mediul de business din Regiunea de Nord-Est nu reuşeşte să depăşească decalajele impuse de izolarea geografică. La o privire comparativă, Bucureştiul conduce detaşat având o cifră de afaceri de 458,1 miliarde de lei. Pe de altă parte, în timp ce judeţe ca Timiş, Cluj, Braşov, Argeş, Prahova sau Constanţa au avut anul trecut cifre de afaceri de peste 40 de miliarde de lei, iar Ilfov peste 75, Iaşul, cel mai activ judeţ din Moldova din punct de vedere economic, a ajuns la o cifră de afaceri de 20,3 miliarde de lei. Următorul judeţ din Moldova este Bacăul, care în 2015 a avut firme cu cifre de afaceri ce au ajuns la 18 miliarde de lei, în timp ce la Suceava s-a ajuns la 15,2 miliarde de lei. Pe locul al patrulea se situează Neamţ, cu afaceri cumulate de 10,1 miliarde de lei. Judeţele din regiune cu cea mai scăzută activitate economică sunt Vaslui şi Botoşani, acestea fiind prezente şi în clasamentul codaşilor de la nivel naţional. Concret, la Botoşani cifra de afaceri a fost de 6,2 miliarde de lei, iar la Vaslui de 5,4 miliarde de lei. Vasluiul este, de altfel, pe penultimul loc la nivel naţional, fiind depăşit doar de Mehedinţi, unde cifra de afaceri a fost de 2,7 miliarde de lei. 

 


 

Inspectorul vamal Valeriu Ivanov a fost ridicat miercuri dimineaţă de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT). „Ştim că angajatul de la Biroul Vamal Sculeni a fost ridicat de DIICOT, în jurul orei 6.00, în timpul turei de noapte, în vederea unei percheziţii domiciliare. Alte informaţii nu avem nici noi până la această oră“, a transmis şeful Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Iaşi, Eugen Ciorici. Potrivit reprezentanţilor Fiscului, inspectorul vamal avea peste 20 de ani de experienţă, iar până acum nu au mai fost alte incidente care să-l vizeze.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:58

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei