Siretul, cu sabia falimentului deasupra capului

default

Dimensiune font:

| 17-09-2014 14:15

 

Joia aceasta producătorul ieşean de ţesături ar putea primi un verdict cutremurător. Tribunalul Iaşi ar putea decide deschiderea procedurii de faliment pentru Siretul SA. In jumătate de an compania păşcăneană a înregistrat pierderi de peste 5,5 milioane de lei.

 

 

Săptămâna aceasta ar putea confirma declinul unui important producător de ţesături din judeţ. Administratorul judiciar al companiei a solicitat deschiderea procedurii de faliment, ca urmare a nerespectării condiţiilor prevăzute în planul de reorganizare a societăţii Siretul Paşcani SA. Sentinţa care să confirme decesul companiei păşcănene ar putea fi dată de Tribunalul Iaşi chiar săptămâna aceasta, la termenul din data de 18 septembrie. Compania a intrat în insolvenţă la finalul anului 2010, iar în septembrie 2011 instanţa a confirmat planul de reorganizare a firmei, adoptat anterior de către creditori, cu excepţia celor bugetari.

Planul prevedea restructurarea operaţională şi funcţională prin continuarea activităţilor curente, schimbarea sistemului de organizare, a managementului societăţii şi a modului său de funcţionare, mărirea capacităţii de a oferi servicii, creşterea gradului de specializare a activităţilor societăţii, creşterea eficienţei activităţilor desfăşurate în cadrul societăţii, urmând ca aceste obiective să fie atinse etapizat, într-o perioadă de trei ani.

Ulterior, acest plan a fost modificat, dar schimbările respective nu au fost confirmate de instanţa de judecată. Ca atare, a rămas în vigoare planul aprobat iniţial, pe care societatea din Paşcani nu a reuşit să-l respecte.

Pierderi la jumătate de an

Producătorul păşcănean de perdele şi ţesături, Siretul SA, aflat în reorganizare judiciară, a încheiat prima jumătate a acestui an cu pierderi greu de acoperit. Nu mai puţin de 5,58 milioane de lei este pierderea înregistrată de companie în primele şase luni ale lui 2014, după ce aceasta încheiase anul anterior cu profit.

Concret, în prima jumătate a acestui an Siretul a înregistrat venituri din vânzări în sumă de 4,1 milioane de lei, mai mici decât cele din perioada similară a anului trecut, care se ridicau la 5,2 milioane de lei. De asemenea, la acutizarea problemelor financiare ale fabricii păşcănene au contribuit şi sumele restante la bugetul de stat. „Situaţia obligaţiilor la bugetul consolidat al statului cuprinde 13.489.680 de lei, pentru care societatea este obligată să adopte toate măsurile necesare pentru achitarea acestora. De asemenea, se vor lua măsuri pentru încasarea facturilor cu vechime mare, având în vedere că numai peste 360 de zile suma este de 11.466.004 lei, din totalul de 13.343.172 de lei”, se menţionează în raportul de audit al situaţiilor financiare ale societăţii. Astfel, sumele cele mai mari neîncasate, cu vechime mare, aparţin chiar părţilor asociate. Centrul de Afaceri Internaţional are datorii de 9,1 milioane de lei, Scala Real Estate de 271.939 de lei, iar Siretul Nord-Est de 230.350 de lei.

Modificarea planului de reorganizare, respinsă

Raportările financiare preliminare pentru anul 2013 arătau că societatea a obţinut venituri din vânzări în sumă de 9,5 milioane de lei, în creştere faţă de anul 2012 când acestea au fost de 8,2 milioane de lei. Veniturile din exploatare ale companiei s-au ridicat la aproape 2 milioane de lei, iar rezultatul global pentru anul trecut a fost un profit de 18.164 de lei. Cu toate că suma nu este mare, aceasta reprezintă o evoluţie semnificativă comparativ cu cea din exerciţiul financiar anterior, când Siretul a raportat pierderi în valoare de nu mai puţin de 4,48 de milioane de lei.

Tribunalul Iaşi a respins în toamna anului trecut cererea privind aprobarea modificării planului de reorganizare a companiei păşcănene, propunând, în acelaşi timp, luna octombrie pentru demararea planului prevăzut iniţial de Capital Insol SPRL, administratorul judiciar al societăţii. „Modificarea planului de reorganizare aprobat iniţial a fost justificată de scăderea cererii pentru toate categoriile de produse ale firmei, diminuarea sumelor încasate din piaţă, lipsa unor surse alternative de finanţare, dezinteresul acţionarilor în susţinerea producţiei şi imposibilitatea valorificării activelor nefuncţionale, evoluţia negativă a elementelor avute în vedere la întocmirea planului de reorganizare aprobat iniţial”, se arăta în constatarea instanţei.

Viorel Roman, proprietar de firme falimentare

Compania Siretul SA a fost înfiinţată în 1973 ca Întreprinderea de Tricotaje şi Perdele Siretul. În 1989 aceasta avea peste 3.000 de salariaţi şi alte secţii la Frasin, în judeţul Suceava, şi la Târgu Frumos.

Controlul fabricii din Paşcani a fost preluat în 2007 de firme aflate în zona de influenţă a omului de afaceri Viorel Roman, apropiat al Patriarhului Daniel în perioada în care acesta era Mitropolit al Moldovei. Aceasta nu este singura companie problemă din portofoliul omului de afaceri ieşean. O altă firmă a sa, Centrul de Afaceri Internaţional, a intrat, de asemenea în faliment. Recent, antreprenorul a pierdut, tot în cadrul unei proceduri de executare silită a activelor unei alte firme, Scala Real Estate, 800 de hectare de pădure în judeţul Vrancea. Valoarea de cumpărare a terenului a fost de peste 730.000 de euro.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:14

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Harmanesti, cu sediul in comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi, telefon 0232.722.000, fax 0232.722.000, e-mail: harmanesti@is.e-adm.ro, cod fiscal 16570210. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata totala de 597 mp, Tarla 6, P 274/1, P 275-276, P 323/1, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului privat al Comunei Harmanesti; -teren in suprafata totala de 123 mp, Tarla 34, P 1211, 1214, 1215, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului public al Comunei Harmanesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Harmanesti nr. 36/25.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Harmanesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Harmanesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 03.10.2024, ora 11.00, la sediul Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232.260.600, fax 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti @yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -3 parcele de teren, in suprafata totala de 2.000 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43156, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43157, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr. cadastral 43503, sat Todiresti, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial Local -Hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 10.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 04.10.2024, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei