Tinerii ieşeni vor să fie şefi
Dimensiune font:
Ieşenii vor să devină antreprenori, iar clujenii ţin la viaţa personală. Sibienii sunt cel mai legaţi de oraşul lor, în timp ce braşovenii sunt cel mai dispuşi la ore suplimentare. Datele provin dintr-un studiu realizat în oraşele Iaşi, Cluj-Napoca, Sibiu şi Braşov de Târgul de Cariere, cea mai importantă reţea de evenimente de carieră.
Tinerii români în căutarea unui loc de muncă sunt interesaţi mai mult de atmosfera de lucru din cadrul unei companii şi de siguranţa locului de muncă decât de pachetul salarial oferit, conform unui studiu realizat la Iaşi, Cluj-Napoca, Sibiu şi Braşov de Târgul de Cariere. În funcţie de oraşul de provenienţă, există însă şi diferenţe între opţiunile candidaţilor la un nou loc de muncă.
Astfel, calitatea condiţiilor de muncă este considerată „foarte importantă” de 61% dintre repondenţii din Sibiu, faţă de 32% dintre ieşeni şi 28% dintre clujeni. Pe de altă parte, sibienii valorizează mai puţin existenţa programelor de dezvoltare a angajaţilor – traininguri şi team building-uri: 25% dintre repondenţii din Sibiu consideră că acestea sunt „foarte importante”, faţă de 40% dintre braşoveni, 42% dintre ieşeni şi 52% dintre clujeni.
Atmosfera de lucru din cadrul companiei este importantă pentru toţi potenţialii angajaţi intervievaţi, răspunsurile de „foarte important” ocupând o pondere de 63-64% în toate oraşele vizate. Este „foarte importantă” şi siguranţa locului de muncă – 54% dintre sibieni, 63% dintre braşoveni şi ieşeni şi 66% dintre clujeni au notat această opţiune în chestionare.
40% dintre ieşeni interesaţi de salariu
În ceea ce priveşte pachetul salarial, care include salariul şi bonusurile de tip telefon, laptop, maşină de serviciu, asigurare de viaţă, repondenţii din Sibiu sunt cel mai interesaţi de acesta – 71% îl consideră „foarte important”, faţă de 48% dintre clujeni şi 40% dintre ieşeni şi braşoveni. La cealaltă extremă, sibienii valorizează cel mai puţin posibilitatea de a promova – doar 39% dintre ei consideră că e „foarte important”, faţă de 63% dintre clujeni şi 52% dintre ieşeni. De asemenea, tot sibienii sunt cel mai puţin interesaţi de antreprenoriat: 33% dintre repondenţi declară că intenţionează să-şi deschidă propria afacere în următorii doi ani, faţă de 83% dintre ieşeni. Clujenii şi braşovenii se situează la mijloc: 44% în Cluj şi 42% în Braşov.
Studiul mai arată că tinerii în căutarea unui loc de muncă sunt tot mai puţin dispuşi să îşi sacrifice viaţa personală pentru a face carieră. Întrebaţi la ce distanţă de actualul domiciliu ar fi dispuşi să se mute pentru un loc de muncă ce ar oferi un salariu mai mare, tinerii preferă fie distanţele scurte, sub 100 de kilometri, fie o altă ţară. 48% dintre braşoveni s-ar muta în străinătate, în timp ce sibienii sunt cel mai legaţi de oraş – 26% nu sunt dispuşi să se mute nici pentru venituri mai mari. „Ceea ce ne face să fim mulţumiţi sau satisfăcuţi la locul de muncă este rezultatul unei dinamici dintre mai multe caracteristici ale organizaţiei şi ale locului de muncă: satisfacţia legată de retribuţie, satisfacţia legată de promovare/creştere, satisfacţia legată de lider/şef, satisfacţia legată de colegi/echipă şi satisfacţia legată de munca în sine”, a explicat răspunsurile celor intervievaţi Antonia Onaca, soluţionist organizaţional cu o experienţă de aproape 10 ani în managementul şi dezvoltarea resurselor umane.
Studiul se bazează pe 721 de chestionare completate de participanţii la ediţiile din primăvara acestui an ale Târgului de Cariere din Iaşi, Cluj-Napoca, Sibiu şi Braşov. În total, peste 17.000 de tineri, majoritar cu vârsta cuprinsă între 20 şi 30 de ani, absolvenţi de facultate sau în ultimii ani de studiu, au participat la eveniment.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau