Transformări spectaculoase în economia ieşeană

default

Dimensiune font:

| 04-01-2015 11:45

Anul care tocmai s-a încheiat a însemnat revenirea unor companii cărora mulţi nu le mai ofereau vreo şansă * Moldova Mall şi ICRTI SA sunt două societăţi ieşene care au reuşit, fie prin forţe proprii, fie cu ajutorul unor investitori, să renască – la propriu – din propria cenuşă * alte două tranzacţii, implicând SC Ceramica SA şi Hotel Europa au reprezentat intrarea în forţă pe piaţă a doi giganţi din străinătate

Companii care păreau că nu mai au nicio şansă de a depăşi dificultăţile financiare au arătat, în 2014, că există şi speranţe de redresare. Fie prin forţe proprii, fie prin investiţii strategice, o serie de firme din Iaşi au învins criza şi se pregătesc acum pentru profit.


După mai bine de doi ani de la incendiul din 2012 care a reprezentat un punct de cotitură pentru mulţi dintre micii afacerişti ieşeni, ICRTI SA şi-a deschis din nou porţile în toamna anului 2014. Grand Siraj, cum se intitulează acum cel mai nou complex comercial en gros şi en detail din oraş, a fost inaugurat, purtând hramul Sfinţilor Constantin şi Elena.


Investiţia la reconstrucţia a aproximativ 60% din clădirea distrusă de incendiu s-a ridicat la peste două milioane de euro, banii provenind atât din fondurile proprii ale ICRTI SA, cât şi dintr-o linie de creditare deschisă la Garanti Bank. Astfel, investiţia finalizată până acum se traduce concret în 154 de standuri pentru comercianţii en detail şi altele 20 pentru cei en gros. Etapa a doua a investiţiei va mai aduce alte aproximativ 120 de standuri pentru comerţul la bucată şi 20 pentru cel de mari dimensiuni. „De standurile nou-amenajate beneficiază mai mult de jumătate dintre partenerii noştri care au avut spaţii şi în vechiul Siraj, înainte de incendiu. De asemenea, au revenit toţi comercianţii care aveau standuri en gros, care în ultimii ani şi-au relocat activitatea în alte spaţii”, a declarat Mirel Diaconu, directorul ICRTI SA.

Grand Siraj sfinţit cu opt preoţi FOTO


Având în vedere experienţa nefastă a incendiului din aprilie 2012, conducerea complexului comercial a instalat hidranţi atât în exteriorul cât şi în interiorul spaţiului de vânzare, precum şi un bazin cu capacitatea de 400 metri cubi. De asemenea, lucrările de reconstrucţie a Grand Siraj au fost realizate în timp record. Conform reprezentanţilor antreprenorului care a realizat lucrările, proiectarea şi reconstrucţia efectivă au durat aproximativ 6 – 7 luni.


Rebranding de 10 milioane de euro la Moldova Mall
Cel mai vechi centru comercial al oraşului va primi în curând o nouă faţă. O investiţie de nu mai puţin de 10 milioane de euro va transforma, în scurt timp, Moldova Mall în Moldova Center. Omul de afaceri bucureştean Gheorghe Iaciu este cel care a achiziţionat centrul comercial din inima oraşului, iar lucrările de reamenajare vor fi finalizate la jumătatea anului viitor.

Proprietari noi la Moldova Mall

Moldova Center va avea, astfel, o suprafaţă închiriabilă totală de 14.500 de metri pătraţi, din care 11.600 vor fi destinaţi spaţiilor de birouri, fiecare etaj punând la dispoziţia clienţilor nu mai puţin de 2.350 de metri pătraţi. „Am avut grijă ca proiectul de arhitectură şi amenajare să includă cele mai bune specificaţii tehnice. Moldova Center se adresează unor categorii de companii care îşi doresc un sediu hipercentral, eficient, cu dotări moderne. Proiectul are toate premisele să devină o emblemă a oraşului”, a precizat Gheorghe Iaciu, proprietarul proiectului.


Astfel, birourile de clasa A vor ocupa etajele 2 – 6 ale clădirii, la care se adaugă o zonă de retail, situată la parter şi la primul etaj, în care se află spaţii comerciale, restaurante, diverse servicii, facilităţi banking, magazine de modă, bijuterii şi cosmetice, precum şi un supermarket Billa. De asemenea, proiectul a cărui investiţie a fost estimată de proprietari la 10 milioane de euro dispune şi de 230 de locuri de parcare pentru autovehicule şi de 80 de locuri pentru biciclete şi motociclete.
 

Hilton, pe piaţa din Iaşi
Una dintre cele mai aşteptate schimbări este venirea pe piaţă a gigantului Hilton. Reprezentanţi ai companiei internaţionale au confirmat faptul că în curând Iaşul va beneficia de un nou hotel sub cunoscutul brand. Acesta se va deschide după ce clădirea de 15 etaje a fostului Hotel Europa va trece printr-un proces de renovare completă. Hotelul va avea 123 de camere, plus o zonă cu design contemporan, special amenajată pentru micul-dejun şi bar, unde se pot servi gustări şi băuturi pe tot parcursul zilei.

„Hampton by Hilton Iaşi completează oferta de pe piaţa hotelieră a oraşului oferind oaspeţilor noştri servicii de calitate, la standarde internaţionale, specifice brand-urilor din portofoliul nostru. Poziţionarea convenabilă şi apropierea de zona comercială a oraşului îi vor atrage atât pe călătorii aflaţi în vacanţă, dornici să descopere atracţiile turistice locale, cât şi pe cei care călătoresc în interes de serviciu şi vizitează acest important centru de afaceri al ţării”, a declarat, la începutul anului 2014, Phil Cordell, Global Head, Focused Service and Hampton Brand Management.


Tranzacţie de succes la Ceramica

Una dintre cele mai interesante tranzacţii ale anului 2014 este cea care implică producătorul ieşean Ceramica SA. Fondul de private equity Advent International a vândut vara aceasta unui fond de investiţii înregistrat în Hong Kong pachetul de 84,88% din acţiunile pe care le deţine la Ceramica Iaşi, producător de blocuri ceramice şi ţigle cumpărat în 2007 pentru peste 35 milioane de euro. Surse de pe piaţă estimau valoarea tranzacţiei la peste 10 milioane de euro.

Schimbări majore la Ceramica Iaşi EXCLUSIV

Un raport remis în luna iulie Bursei de Valori Bucureşti notifica piaţa de capital cu privire la schimbările efectuate în controlul indirect al companiei. Astfel, firma Brikston Cooperatief U.A., înregistrată în Olanda, a preluat 84,88% din companie, acţiuni deţinute de Cooperatief EuroBrick Holding din Olanda, vehicul al Advent. De fapt, Brikston Cooperatief este un vehicul deţinut de compania de administrare a fondurilor de investiţii Asia Dept Management, aflată la prima achiziţie în România.


Cu birouri în Hong Kong, Istanbul, Mumbai, Londra, Beijing, Kiev şi Alma-Ata, Asia Dept Management (ADM) are în administrare active în valoare de peste 1,6 miliarde de dolari. Advent se află deja al treilea exit în România în ultimul an, conform money.ro, după vânzările participaţiilor la producătorului de medicamente Labormed, respectiv producător de lacuri şi vopsele Deutek. În cazul Labormed, vândut către grupul american Alvogen, Advent a încasat 33 milioane dolari (24 milioane euro), mai puţin de 20% din suma pe care a plătit-o în 2008 când a cumpărat compania.


Deja schimbarea de proprietari îşi face simţită prezenţa. La începutul anului 2015 este programată prima Adunare Generală Extraordinară a Acţionarilor Ceramica pentru votarea înfiinţării unui nou punct de lucru şi pentru schimbarea numelui societăţii.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:50

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei