UMF cumpără Iaşul!

Dimensiune font:

| 16-09-2014 11:00

 

Universitatea de Medicină şi Farmacie are în plan realizarea de investiţii în valoare de peste 66 de milioane de euro în următorii ani. Pe lângă recenta achiziţie a sediului UPA din Iaşi, UMF plănuieşte să se extindă în toate cartierele municipiului. Universitatea are în vizor şi cumpărarea, cu 16,5 milioane de euro a unui complex imobiliar al cărui dezvoltator a intrat în procedurile de executare silită. Se pare că aceasta este strategia preferată de conducerea UMF, cumpărarea activelor la licitaţie fiind şi modul în care a obţinut la un preţ mai mic cea mai înaltă clădire din Iaşi.

 

 

De aproape o lună cea mai înaltă clădire din Iaşi are un nou stăpân. Ca urmare a licitaţiilor organizate de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi, fostul sediu al Universităţii „Petre Andrei” din Iaşi a intrat oficial în patrimoniul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa”. „Universitatea de Medicină şi Farmacie a încheiat procedura de achiziţie prin licitaţie publică a imobilului din strada Grigore Ghica Vodă nr. 13 din Iaşi, prin achitarea integrală a valorii de adjudecare către instituţia organizatoare a licitaţiei, Direcţia Regională a Finanţelor Publice Iaşi. Valoarea achitată este de 15.465.500 de lei (fără TVA), sumă care reprezintă oferta adjudecată în cadrul celei de-a treia strigări a procedurii de licitaţie publică, conform legislaţiei în vigoare”, se arată într-un comunicat al UMF Iaşi. Astfel, spaţiul din strada Ghica Vodă urmează să fie folosit de UMF exclusiv pentru desfăşurarea activităţilor didactice.

 

UPA nu se predă

Cu toate acestea, în prezent, UPA din Iaşi încă desfăşoară activităţi în respectivul imobil, cu toate că şefii UMF susţin că de la mijlocul lunii septembrie doresc să înceapă activităţile de amenajare a clădirii pentru uzul propriu. Mai mult, pe site-ul oficial al celei mai mari universităţi private din Moldova este prezentată şi oferta de admitere pentru anul universitar 2014 – 2015. „Universitatea „Petre Andrei” din Iaşi dispune de toate condiţiile necesare desfăşurării normale a activităţilor specifice misiunii sale. Universitatea nu se confundă cu o clădire, fie ea şi fostul sediu central. Centrul Universităţii îl reprezintă comunitatea academică, indiferent de adresele la care îşi desfăşoară activităţile. Până în anul 2016, UPA din Iaşi are din partea ARACIS, garantate şi acreditate toate programele de licenţă şi master, cu grad de încredere. Avem forţa, energia şi creativitatea de a ne restaura şi de a funcţiona legal. Universitatea „Petre Andrei” din Iaşi rămâne în serviciul comunităţii chiar şi atunci când unii funcţionari publici şi şefii lor politici o atacă în mod brutal. Universitatea va supravieţui şi mandatelor politice şi carierelor funcţionarilor publici, pentru că ea este un loc unde se forjează caractere. Vom depăşi împreună acest moment aşa cum am mai depăşit şi altele mai dificile, continuând să fim o universitate în comunitate”, se arată pe site-ul UPA din Iaşi, într-o scrisoare postată după vânzarea imobilului de către Fisc.

 

 

Campus universitar în Tătăraşi

 

De altfel, acesta nu este singura achiziţie pe care cei de la UMF Iaşi au avut-o în plan. În strategia 2020 a Universităţii ieşene de Medicină intră şi o altă achiziţie cel puţin la fel de interesantă. Astfel, Universitatea are în plan realizarea unui campus modern pentru studenţii proprii, în zona Tătăraşi. În acest sens, conform propriului plan de acţiuni, instituţia vrea să investească nu mai puţin de 16,5 milioane de euro pentru a achiziţiona complexul Arena din Tătăraşi. Respectivul ansamblu de imobile este, însă, scos la vânzare în prezent în cadrul procedurii de executare silită la preţul de doar 6,4 milioane de euro. Conform strategiei UMF, la un număr de 4.200 de studenţi români, 2.100 de studenţi străini, 1.000 de rezidenţi şi 100 de doctoranzi şi masteranzi care au domiciliul în afara municipiului Iaşi, Universitatea asigură prin capacitatea existentă doar 27% din necesar. „În zona Tătăraşi există o investiţie imobiliară demarată pentru construirea unui complex de 7 blocuri P+10 E, pe o suprafaţă de teren de 10.000 de metri pătraţi. Lucrările sunt începute pentru trei blocuri până la nivelul de structură P+8 E şi executate în proporţie de 80%”, se arată în analiza Universităţii de Medicină şi Farmacie. Astfel, după achiziţionarea proiectului din Tătăraşi, instituţia va avea minimum 1.000 de locuri de cazare noi în apartamente cu o cameră sau maximum două camere, aproximativ 200 de locuri de parcare, spaţii care pot fi închiriate pentru activităţi sociale care să deservească campusul şi servicii de tip spălătorie, copy center, bănci, poştă, telefonie sau zone recreative. „Valoarea estimată a investiţiei, ce include şi achiziţionarea imobilului, se ridică la suma de 16.500.000 de euro şi poate fi realizată într-un interval de 24 de luni”, se mai arată în strategia UMF Iaşi. Acelaşi document mai arată că investiţiile în acest obiectiv vor începe anul viitor.

 

Centru de e-learning cu 3,5 milioane de euro

Controversata platformă de e-learning face obiectul unei alte investiţii incluse de UMF Iaşi în strategia 2020. Astfel, instituţia a identificat deja o clădire din Dealul Copoului pe care plănuieşte s-o transforme în Centru de Evaluare şi Examinare. Concret, este vorba despre fostul Trust de Construcţii local, din apropierea Spitalului CFR, pe care Universitatea vrea să-l cumpere cu 3,5 milioane de euro. Conform strategiei UMF, proiectul va aduce beneficii importante Universităţii, printre acestea numărându-se creşterea interesului studenţilor străini.

În total, investiţiile pe care UMF Iaşi plănuieşte să le realizeze până în 2020 se ridică la 66,2 milioane de euro. Veniturile estimate ale instituţiei se ridică la 387,4 milioane, din care 18 milioane vor veni de la Ministerul Educaţiei, 281,1 milioane din activitatea curentă, 31,2 milioane vor fi venituri generate de noile infrastructuri, 30 de milioane credite bancare şi 10 milioane de euro vor proveni din fonduri structurale.

 

 

Palatul Ghica, proprietatea UMF

Universitatea de Medicină şi Farmacie va mai investi şi 2.370.000 de euro într-un centru dedicat studiilor doctorale. „În urma unui studiu derulat în ultimii doi ani a fost identificat imobilul denumit Palatul Ghica, ca fiind cea mai potrivită locaţie pentru organizarea unui centru dedicat studiilor doctorale. Imobilul este situat în zona centrală a oraşului (str. Cuza Vodă 41), foarte aproape atât de Universitate, cât şi de bazele clinice spitaliceşti, cu deschidere către căile de transport în comun şi în apropierea Spitalului Cuza Vodă”, se arată în strategia UMF Iaşi. Respectivul imobil se află pe Lista Monumentelor Istorice la poziţia 24B 158.

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei