O carte care te face să câştigi. Sau să nu pierzi!
Dimensiune font:
Mărturisesc sincer că nu mă pricep la multe. Printre altele, de exemplu, la achiziţii. Chiar dacă nu mă pricep, prin intermediul unor ştiri apărute în presă, unele dintre ele având drept sursă DNA sau alte parchete, am ajuns şi eu, probabil ca mulţi dintre români, dar şi jurnalişti, la concluzia că, şi în acest domeniu, teoria e posibil să fie bună, dar practica omoară; ori, în alte situaţii, şi mai grave, ele, achiziţiile, şi mă refer aici cu deosebire la cele publice, sunt făcute neglijând flagrant teoria, şi, pe cale de consecinţă, încălcând legea.
Întâmplarea a determinat ca, în urmă cu puţin timp, exact când meditam (din dorinţa ca, atunci când aş fi scris ceva legat de aceasta, să nu o fac după ureche) mai intens, însă şi fără folos, din lipsă de documentare, la prozaicul, dar şi încâlcitul subiect, să am şansa de a mă intersecta cu unul dintre cei mai reputaţi specialişti – în sensul de practicieni – din această zonă, care, cu prilejul mai multor întâlniri, a reuşit să-mi clarifice cele mai multe dintre nelămuririle pe care le aveam legate de achiziţiile publice.
Dar nu lămurirea mea – sau a altor ziarişti ori simpli cetăţeni – cu privire la achiziţii e de natură să rezolve problemele din această zonă (multe şi profunde, dacă e să ne luăm numai după informaţiile care apar, rareori şi selectiv). De aceea m-am arătat foarte interesat de faptul că specialişti în domeniu - Dumitru Filipeanu, Dan Simin şi Florin Alexandru Luca - au scris şi tipărit o carte al cărei titlu e mai mult decât sugestiv: „Administrarea unei afaceri – Proceduri de achiziţii”.
Cartea se adresează managerilor de instituţii publice sau care gestionează bani publici, personalului din departamentele de aprovizionare-achiziţii-logistică, financiar, investiţii, juridic şi tehnic, persoanelor cu funcţii de conducere sau execuţie din entităţi cu atribuţii în domeniu, ca şi celor dornici să-şi îmbunătăţească activitatea, indiferent de zona în care funcţionează, prin acumularea de cunoştinţe şi dobândirea de abilităţi care să le permită o mai bună planificare, organizare, implementare şi monitorizare a activităţii.
Trecerea în revistă a doar câtorva dintre titlurile capitolelor care constituie substanţa volumului – „Procedura operaţională achiziţii publice de produse, servicii şi lucrări”, „Procedura operaţională – achiziţii în sectorul public”, precum şi faptul că din această substanţă fac parte anexe utile – contribuie, sunt convins, la conturarea concluziei că avem de a face cu o carte-model, cu un adevărat manual, adresat profesioniştilor şi celor dornici de a ajunge profesionişti, învăţându-i cum să câştige, sau, cel puţin, să nu piardă pe parcursul desfăşurării achiziţiilor, fie că e vorba de beneficiari sau ofertanţi/executanţi. Să câştige cinstit, argumentat, evitând pierderea de vreme, bani şi energii!
Mai am o singură întrebare: cum de editurile nu se „bat” pentru a... achiziţiona şi putea tipări un asemenea manual în tiraje, garantez, impresionante, ţinând cont că e o carte de pionierat, dar şi de numărul mare al celor care constituie publicul-ţintă?
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau