„Suntem o Primărie care merge la cursuri”

Dimensiune font:

| 25-06-2015 06:00

Aflat la al doilea mandat, primarul municipiului Moineşti, judeţul Bacău, confirmă faptul că „omul sfinţeşte locul”. Parcurile Băi şi Osoiu, Complexul de Servicii Sociale, noul ambulatoriu al Spitalului Municipal de Urgenţă, readucerea hotelului cu bază de tratament în patrimoniul municipiului Moinești după aproape şase ani de litigii în instanţă, sunt dovezi care vorbesc de la sine despre alegerea bună pe care au făcut-o moineştenii în urmă cu şapte ani. Partea interesantă este că primarul oraşului pare mai „nesătul” ca niciodată în ceea ce priveşte accesarea de fonduri europene nerambursabile, singura modalitate prin care poate dezvolta oraşul pe care-l păstoreşte şi pe care intenţionează să-l ducă la la statutul de staţiune balneoclimaterică. Şi mai uimitor este să auzi un inginer IT vorbind de strategii de dezvoltare şi axe de finanţare cu o dezinvoltură tipică unui antreprenor, paradox care, la final, te face să înţelegi că multivalenţa unui edil-şef este, fără îndoială, factorul determinat în progresul unei comunităţi.

- Mi-am propus să vă implic într-o discuţie având ca subiect principal proiectele europene, la urma-urmei asta încearcă să facă majoritatea primarilor. Cum staţi la acest capitol?

- Cele de pe exerciţiul financiar 2007-2013 sunt încheiate toate. Vorbim de patru proiecte incluse în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Primul implementat a fost supravegherea video şi centrul de monitorizare, a urmat apoi reabilitarea parcului municipal Băi, reabilitarea infrastructurii de străzi şi ridicarea Centrului Social. Dar în afară proiectelor din PIDU, am mai avut şi alte idei: proiectul de promovare turistică, pe axa 5 de finanţare, proiectul de pregătire profesională, reabilitarea ambulatoriului Spitalului Municipal de Urgenţă Moineşti - primul din ţară - finalizat în 2010...

- Ştiu că mai era şi un proiect referitor la canalizarea oraşului...

- Acela este un alt proiect, coordonat de ADIBU împreună cu Compania de Apă Bacău. Noi avem acolo patru proiecte majore: reabilitare şi extindere apă, reabilitare şi extindere canalizare, staţie de epurare Moineşti Sud - staţie nouă şi reabilitarea şi extinderea celei din Moineşti Nord.

- Sunt şanse să le finalizaţi anul acesta?

- Nu, sincer nu cred că se vor finaliza anul acesta. Deşi se discută despre ele încă de acum doi ani... Au plecat foarte târziu. De exemplu, staţiile de epurare, care deţin ponderea cea mai mare a proiectului mare, cam 70% din 18 milioane de euro de care beneficiază Moineştiul, de-abia au demarat în primăvara asta.

- Din cauza licitaţiilor?

- Da. Practic, în toamnă s-a adjudecat licitaţia, după care s-a dat ordin de începere a lucrărilor. Sunt comandate echipamentele, însă se lucrează destul de încet. Şi pe canalizare la fel. Încet şi prost aş adăuga...

Ceea ce am gândit noi va trebui înglobat într-o viziune ulterioară”

- Evident, aceste proiecte vor fi urmate de altele, pe care le veţi derula în exerciţiul financiar 2014-2020.

- Noi avem o strategie aprobată, care preia din strategia 2007-2013 şi cu viziune pentru 2030. Sunt proiecte de valori mari.

- Cu alte cuvinte mai speraţi la cel puţin un mandat...

- Aici vorbesc de Primărie, nu de mine. Nu contează ce-am construit anii aceştia, cu efort, cu suflet şi împreună cu colegii mei... Important este să se spună, indiferent de cine va conduce Primăria, că acestea sunt proiectele prioritare pentru Moineşti. Vreau să cred că, chiar dacă va veni o altă viziune, ceea ce am gândit noi va trebui înglobat în acea viziune.

- Revenim la proiecte?

- Sunt câteva. Nu foarte multe, dar toate sunt sustenabile, cu identificarea surselor de finanţare. Legat de sursele de finanţare, aici putem să dezvoltăm întrucât lucrurile s-au conturat chiar dacă nu au apărut încă Ghidurile. Prin urmare, Axa 1 este pe transfer tehnologic, încercăm şi aici ceva. Axa 2 este pentru IMM. Sper ca Axa 3 să fie cea care ne va aduce finanţare, rezolvarea mai multor probleme, începând cu eficienţa energetică. Adică de reducere a consumurilor, de reabilitări şi anvelopări, piste de biciclete, de reducere a noxelor, de producere de energie, celebra Directivă „20-20-20”. Oricum, pe axa asta ne ducem, deja am predat materialele colegilor mei din Primărie.

Mai sunt proiectele referitoare la zonele defavorizate, la minorităţile expuse riscurilor. Ar fi vorba de un cartier de 40 de case pe zona Călimani pentru cetăţenii de etnie rromă. P+M şi teren, pentru că au nevoie de teren, animale. Şi acolo vom completa proiectul cu canalizare, cu stradă, dispensar medical şi cu o întreprindere socială. Dacă tot le dai case, le dai şi locuri de muncă pentru a-şi plăti utilităţile.

Am stat la cămin, nu m-am plâns de nimic”

- Spuneaţi într-o altă discuţie că aveţi restanţe pe infrastructura şcolară.

- Da. Am început cu investiţiile din grădiniţe, creşe, cu alte cuvinte cu preşcolarul, cu bani din bugetul propriu. Acum urmează celelalte şcoli şi liceele. Avem proiecte de reabilitare a trei şcoli şi a Liceului Industrial.

- Aţi declarat că aţi prefera ca elevii să stea la internat decât să cheltuie bani pe transport...

- Se discută de ceva vreme planurile de mobilitate. Sunt planuri mai nou apărute la noi, la nivel de administraţie publică. Am ajuns la acest subiect de la şcoli şi licee. Noi avem două licee, cu un total de 2.400 de elevi. Într-o proporţie foarte mare, cred că peste 50%, sunt copii din afara Moineştiului. Care dau, să spunem, de la Poduri, 5 lei dus, 5 lei întors. Ori 20 de zile, fac 200 de lei. Plus timpul pierdut pe drum, plus alte cheltuieli... Oare nu ar fi convenabil să le oferim, la banii aceştia, cazare şi masă la Moineşti? Să plece vineri acasă şi să se întoarcă luni la şcoală? Eu cred că da. S-ar reduce nişte costuri, atât pentru copil, cât şi pentru administraţia locală, pentru şcoală. Apoi elevul ar fi mai dedicat, va avea mai mult timp pentru învăţat, pentru şcoală. Mergând acasă, pierde timp pe drum, acolo mai are şi treabă. Cel puţin persoanele supuse acestui traseu vor avea de câştigat...

- De ce nu un şi un campus şcolar?

- La Liceul „Grigore Cobălcescu” avem cantine, săli de sport, tot ce ne trebuie să facem un campus şcolar. Ideea exista încă de pe vremea premierului Tăriceanu. De altfel, a fost demarat un proiect la Podu Turcului, altul în Bacău, dar care s-au oprit. Noi de-abia acum ne mişcăm în zona aceasta, însă e un proiect pe care eu îl văd ca fiind bun pentru toată lumea. Băiatul meu creşte la cămin, la Bacău. Şi eu am stat 9 ani la cămin, plus unul la armată. A fost bine, nu m-am plâns de nimic...

- Alte proiecte?

- Facem demersuri pentru a deveni staţiune balneo. După reabilitarea Parcului Băi, am obţinut licenţa de exploatare a izvoarelor. Timp de un an le monitorizăm. Vedem calitatea, cantitatea de apă, observăm proprietăţile apei, ce afecţiuni putem trata... Funcţie de asta obţinem statutul de staţiune. Şi uite aşa mai devenim eligibili pe o axă de finanţare: turismul. După care ne mai ducem pe un proiect foarte important şi de actualitate: turismul medical. Aceasta întrucât avem o bază de tratament, pe care eu o văd ca o completare, nu i-aş spune concurenţă, la ceea ce se întâmplă la Tg. Ocna, la Slănic Moldova, pe zona balneo...

- Este evident că în spatele proiectelor stă o echipă. Cum aţi format-o, în condiţiile în care edilii spun că nu găsesc personal calificat?

- Primul lucru, când am venit în primărie, am înţeles că importante sunt finanţările şi fondurile europene. Undeva, în iulie 2008, s-a închis axa de finanţare pentru drumuri. La două săptămâni de mandat, am chemat colegii, să-mi explice dacă am ratat ceva şi de ce... După ce i-am cunoscut mai bine, am dus oamenii mai buni pe proiecte şi programe de dezvoltare. Pe lângă 2-3 oameni, au mai crescut câţiva. Pe alţii i-am adus din alte părţi. Nu sunt mulţi, cam 4-5, dar care au condus bine proiectele şi echipele de implementare. Şi vreau să vă mai spun că toţi participă la training-uri, că suntem o Primărie care merge la cursuri. Şi eu, şi colegii mei...

- Deci există premisele pentru o dezvoltare masivă a Moineştiului. Apropo, mă puteţi convinge să-mi petrec concediul aici, la dvs?

- Vă doresc să fiţi sănătos, să nu aveţi nevoie de serviciile medicale din Moineşti. Şi nici să veniţi la o recuperare. Sigur, pentru un concediu e mult spus, dar pentru un sejur de un weekend sau o oprire de una-două nopţi pe un traseu, pe un eveniment cultural pe care-l facem cred că se poate. Mai mult, vom vedea anii următori...

A consemnat Tudor DAMASCHIN

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

 Mihai Chirica: „Nu poţi doar să ceri. Trebuie să şi oferi”
26/03/2018 05:45

  - Domnule Chirica, social-democraţii participă - şi este uimitor acest lucru, la unul dintre cele mai triste paradoxuri ale timpului nostru. În timp ce trăim in poate cea mai mare criză a ...

 ”Pe vremea comuniştilor aveam personal medical, dar nu aveam aparatură. Astăzi, e invers!”
03/02/2018 04:30

-- Domnule doctor, se implinesc patru decenii de cand Spitalul de recuperare a apărut in viata iesenilor. Sunteti singurul medic rămas in activitate din acele vremuri... Cum a apărut această idee? - Totul ...

Prof. dr. Florin Mitu: „A gândi pozitiv este un element cheie pentru un medic”
12/10/2017 04:45

Despre recuperare cardiovasculară, factorii de risc in bolile cardiovasculare şi ce trebuie să facem ca să ne protejăm inima de evenimente nefericite, dar şi despre alte lucruri interesante, dr. Florin M ...

Marius Oprea: „Niciodată nu este prea tîrziu pentru adevăr şi nici pentru dreptate”
02/10/2017 05:00

- Aţi infiinţat Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, institut de cercetare aflat sub egida Guvernului. Plecind de la această postură, cum se văd astăzi urmările comunismului şi cum ar treb ...

Prof. univ. dr. Stelian Dumistrăcel: „Un discurs care nu îl respectă pe interlocutor este un discurs pierdut”
19/08/2017 06:00

 Cald, deschis şi mai ales din cale afară de receptiv la tot ceea ce il inconjoară, lingvistul Stelian Dumistrăcel a mărturisit care este cea mai mare implinire pe care i-a oferit-o viaţa la catedră ...

„Orice ar fi, fizica nu se uită”
27/07/2017 05:36

  - De unde pasiunea pentru fizică? - Am trecut prin sistemul de invăţămant ca orice copil obişnuit. La un moment dat, am sesizat că sunt capabil să mă descurc la matematică mult mai bine decat ...

„În viaţă am avut o şansă extraordinară: să fac ceea ce îmi place”
13/07/2017 12:20

În interviul acordat cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”, dr. Lăcrămioara Stratulat, care ocupă funcţia de director al Complexului Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi ...

Interviu cu Doru Baltag, medicul care alungă durerea cu ajutorul acelor
08/06/2017 05:25

-Domnule doctor, vă propun să pornim pe firul biografiei. Cum de aţi ajuns să practicaţi Medicina? -Traseul alegerii profesiei medicale este destul de liniar. Părintii mei au fost asistenti medicali in l ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei