„Suntem o Primărie care merge la cursuri”

default

Dimensiune font:

| 25-06-2015 06:00

Aflat la al doilea mandat, primarul municipiului Moineşti, judeţul Bacău, confirmă faptul că „omul sfinţeşte locul”. Parcurile Băi şi Osoiu, Complexul de Servicii Sociale, noul ambulatoriu al Spitalului Municipal de Urgenţă, readucerea hotelului cu bază de tratament în patrimoniul municipiului Moinești după aproape şase ani de litigii în instanţă, sunt dovezi care vorbesc de la sine despre alegerea bună pe care au făcut-o moineştenii în urmă cu şapte ani. Partea interesantă este că primarul oraşului pare mai „nesătul” ca niciodată în ceea ce priveşte accesarea de fonduri europene nerambursabile, singura modalitate prin care poate dezvolta oraşul pe care-l păstoreşte şi pe care intenţionează să-l ducă la la statutul de staţiune balneoclimaterică. Şi mai uimitor este să auzi un inginer IT vorbind de strategii de dezvoltare şi axe de finanţare cu o dezinvoltură tipică unui antreprenor, paradox care, la final, te face să înţelegi că multivalenţa unui edil-şef este, fără îndoială, factorul determinat în progresul unei comunităţi.

- Mi-am propus să vă implic într-o discuţie având ca subiect principal proiectele europene, la urma-urmei asta încearcă să facă majoritatea primarilor. Cum staţi la acest capitol?

- Cele de pe exerciţiul financiar 2007-2013 sunt încheiate toate. Vorbim de patru proiecte incluse în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Primul implementat a fost supravegherea video şi centrul de monitorizare, a urmat apoi reabilitarea parcului municipal Băi, reabilitarea infrastructurii de străzi şi ridicarea Centrului Social. Dar în afară proiectelor din PIDU, am mai avut şi alte idei: proiectul de promovare turistică, pe axa 5 de finanţare, proiectul de pregătire profesională, reabilitarea ambulatoriului Spitalului Municipal de Urgenţă Moineşti - primul din ţară - finalizat în 2010...

- Ştiu că mai era şi un proiect referitor la canalizarea oraşului...

- Acela este un alt proiect, coordonat de ADIBU împreună cu Compania de Apă Bacău. Noi avem acolo patru proiecte majore: reabilitare şi extindere apă, reabilitare şi extindere canalizare, staţie de epurare Moineşti Sud - staţie nouă şi reabilitarea şi extinderea celei din Moineşti Nord.

- Sunt şanse să le finalizaţi anul acesta?

- Nu, sincer nu cred că se vor finaliza anul acesta. Deşi se discută despre ele încă de acum doi ani... Au plecat foarte târziu. De exemplu, staţiile de epurare, care deţin ponderea cea mai mare a proiectului mare, cam 70% din 18 milioane de euro de care beneficiază Moineştiul, de-abia au demarat în primăvara asta.

- Din cauza licitaţiilor?

- Da. Practic, în toamnă s-a adjudecat licitaţia, după care s-a dat ordin de începere a lucrărilor. Sunt comandate echipamentele, însă se lucrează destul de încet. Şi pe canalizare la fel. Încet şi prost aş adăuga...

Ceea ce am gândit noi va trebui înglobat într-o viziune ulterioară”

- Evident, aceste proiecte vor fi urmate de altele, pe care le veţi derula în exerciţiul financiar 2014-2020.

- Noi avem o strategie aprobată, care preia din strategia 2007-2013 şi cu viziune pentru 2030. Sunt proiecte de valori mari.

- Cu alte cuvinte mai speraţi la cel puţin un mandat...

- Aici vorbesc de Primărie, nu de mine. Nu contează ce-am construit anii aceştia, cu efort, cu suflet şi împreună cu colegii mei... Important este să se spună, indiferent de cine va conduce Primăria, că acestea sunt proiectele prioritare pentru Moineşti. Vreau să cred că, chiar dacă va veni o altă viziune, ceea ce am gândit noi va trebui înglobat în acea viziune.

- Revenim la proiecte?

- Sunt câteva. Nu foarte multe, dar toate sunt sustenabile, cu identificarea surselor de finanţare. Legat de sursele de finanţare, aici putem să dezvoltăm întrucât lucrurile s-au conturat chiar dacă nu au apărut încă Ghidurile. Prin urmare, Axa 1 este pe transfer tehnologic, încercăm şi aici ceva. Axa 2 este pentru IMM. Sper ca Axa 3 să fie cea care ne va aduce finanţare, rezolvarea mai multor probleme, începând cu eficienţa energetică. Adică de reducere a consumurilor, de reabilitări şi anvelopări, piste de biciclete, de reducere a noxelor, de producere de energie, celebra Directivă „20-20-20”. Oricum, pe axa asta ne ducem, deja am predat materialele colegilor mei din Primărie.

Mai sunt proiectele referitoare la zonele defavorizate, la minorităţile expuse riscurilor. Ar fi vorba de un cartier de 40 de case pe zona Călimani pentru cetăţenii de etnie rromă. P+M şi teren, pentru că au nevoie de teren, animale. Şi acolo vom completa proiectul cu canalizare, cu stradă, dispensar medical şi cu o întreprindere socială. Dacă tot le dai case, le dai şi locuri de muncă pentru a-şi plăti utilităţile.

Am stat la cămin, nu m-am plâns de nimic”

- Spuneaţi într-o altă discuţie că aveţi restanţe pe infrastructura şcolară.

- Da. Am început cu investiţiile din grădiniţe, creşe, cu alte cuvinte cu preşcolarul, cu bani din bugetul propriu. Acum urmează celelalte şcoli şi liceele. Avem proiecte de reabilitare a trei şcoli şi a Liceului Industrial.

- Aţi declarat că aţi prefera ca elevii să stea la internat decât să cheltuie bani pe transport...

- Se discută de ceva vreme planurile de mobilitate. Sunt planuri mai nou apărute la noi, la nivel de administraţie publică. Am ajuns la acest subiect de la şcoli şi licee. Noi avem două licee, cu un total de 2.400 de elevi. Într-o proporţie foarte mare, cred că peste 50%, sunt copii din afara Moineştiului. Care dau, să spunem, de la Poduri, 5 lei dus, 5 lei întors. Ori 20 de zile, fac 200 de lei. Plus timpul pierdut pe drum, plus alte cheltuieli... Oare nu ar fi convenabil să le oferim, la banii aceştia, cazare şi masă la Moineşti? Să plece vineri acasă şi să se întoarcă luni la şcoală? Eu cred că da. S-ar reduce nişte costuri, atât pentru copil, cât şi pentru administraţia locală, pentru şcoală. Apoi elevul ar fi mai dedicat, va avea mai mult timp pentru învăţat, pentru şcoală. Mergând acasă, pierde timp pe drum, acolo mai are şi treabă. Cel puţin persoanele supuse acestui traseu vor avea de câştigat...

- De ce nu un şi un campus şcolar?

- La Liceul „Grigore Cobălcescu” avem cantine, săli de sport, tot ce ne trebuie să facem un campus şcolar. Ideea exista încă de pe vremea premierului Tăriceanu. De altfel, a fost demarat un proiect la Podu Turcului, altul în Bacău, dar care s-au oprit. Noi de-abia acum ne mişcăm în zona aceasta, însă e un proiect pe care eu îl văd ca fiind bun pentru toată lumea. Băiatul meu creşte la cămin, la Bacău. Şi eu am stat 9 ani la cămin, plus unul la armată. A fost bine, nu m-am plâns de nimic...

- Alte proiecte?

- Facem demersuri pentru a deveni staţiune balneo. După reabilitarea Parcului Băi, am obţinut licenţa de exploatare a izvoarelor. Timp de un an le monitorizăm. Vedem calitatea, cantitatea de apă, observăm proprietăţile apei, ce afecţiuni putem trata... Funcţie de asta obţinem statutul de staţiune. Şi uite aşa mai devenim eligibili pe o axă de finanţare: turismul. După care ne mai ducem pe un proiect foarte important şi de actualitate: turismul medical. Aceasta întrucât avem o bază de tratament, pe care eu o văd ca o completare, nu i-aş spune concurenţă, la ceea ce se întâmplă la Tg. Ocna, la Slănic Moldova, pe zona balneo...

- Este evident că în spatele proiectelor stă o echipă. Cum aţi format-o, în condiţiile în care edilii spun că nu găsesc personal calificat?

- Primul lucru, când am venit în primărie, am înţeles că importante sunt finanţările şi fondurile europene. Undeva, în iulie 2008, s-a închis axa de finanţare pentru drumuri. La două săptămâni de mandat, am chemat colegii, să-mi explice dacă am ratat ceva şi de ce... După ce i-am cunoscut mai bine, am dus oamenii mai buni pe proiecte şi programe de dezvoltare. Pe lângă 2-3 oameni, au mai crescut câţiva. Pe alţii i-am adus din alte părţi. Nu sunt mulţi, cam 4-5, dar care au condus bine proiectele şi echipele de implementare. Şi vreau să vă mai spun că toţi participă la training-uri, că suntem o Primărie care merge la cursuri. Şi eu, şi colegii mei...

- Deci există premisele pentru o dezvoltare masivă a Moineştiului. Apropo, mă puteţi convinge să-mi petrec concediul aici, la dvs?

- Vă doresc să fiţi sănătos, să nu aveţi nevoie de serviciile medicale din Moineşti. Şi nici să veniţi la o recuperare. Sigur, pentru un concediu e mult spus, dar pentru un sejur de un weekend sau o oprire de una-două nopţi pe un traseu, pe un eveniment cultural pe care-l facem cred că se poate. Mai mult, vom vedea anii următori...

A consemnat Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

 Mihai Chirica: „Nu poţi doar să ceri. Trebuie să şi oferi”
26/03/2018 05:45

  - Domnule Chirica, social-democraţii participă - şi este uimitor acest lucru, la unul dintre cele mai triste paradoxuri ale timpului nostru. În timp ce trăim in poate cea mai mare criză a ...

 ”Pe vremea comuniştilor aveam personal medical, dar nu aveam aparatură. Astăzi, e invers!”
03/02/2018 04:30

-- Domnule doctor, se implinesc patru decenii de cand Spitalul de recuperare a apărut in viata iesenilor. Sunteti singurul medic rămas in activitate din acele vremuri... Cum a apărut această idee? - Totul ...

Prof. dr. Florin Mitu: „A gândi pozitiv este un element cheie pentru un medic”
12/10/2017 04:45

Despre recuperare cardiovasculară, factorii de risc in bolile cardiovasculare şi ce trebuie să facem ca să ne protejăm inima de evenimente nefericite, dar şi despre alte lucruri interesante, dr. Florin M ...

Marius Oprea: „Niciodată nu este prea tîrziu pentru adevăr şi nici pentru dreptate”
02/10/2017 05:00

- Aţi infiinţat Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, institut de cercetare aflat sub egida Guvernului. Plecind de la această postură, cum se văd astăzi urmările comunismului şi cum ar treb ...

Prof. univ. dr. Stelian Dumistrăcel: „Un discurs care nu îl respectă pe interlocutor este un discurs pierdut”
19/08/2017 06:00

 Cald, deschis şi mai ales din cale afară de receptiv la tot ceea ce il inconjoară, lingvistul Stelian Dumistrăcel a mărturisit care este cea mai mare implinire pe care i-a oferit-o viaţa la catedră ...

„Orice ar fi, fizica nu se uită”
27/07/2017 05:36

  - De unde pasiunea pentru fizică? - Am trecut prin sistemul de invăţămant ca orice copil obişnuit. La un moment dat, am sesizat că sunt capabil să mă descurc la matematică mult mai bine decat ...

„În viaţă am avut o şansă extraordinară: să fac ceea ce îmi place”
13/07/2017 12:20

În interviul acordat cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”, dr. Lăcrămioara Stratulat, care ocupă funcţia de director al Complexului Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi ...

Interviu cu Doru Baltag, medicul care alungă durerea cu ajutorul acelor
08/06/2017 05:25

-Domnule doctor, vă propun să pornim pe firul biografiei. Cum de aţi ajuns să practicaţi Medicina? -Traseul alegerii profesiei medicale este destul de liniar. Părintii mei au fost asistenti medicali in l ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei