Alin Aivănoaei a dat cărțile pe față: „Vreau conducerea CJ în 2016”

default

Dimensiune font:

| 15-10-2015 06:05

 În cadrul unui interviu acordat jurnaliștilor cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”, vicepreședintele Consiliului Județean Iași s-a declarat pregătit să preia funcția cea mai înaltă din instituția pe care o reprezintă, la alegerile locale de anul viitor * vicepreședintele UNPR Iași a vorbit despre noutățile alegerilor locale din 2016, potențialul economic al județului, proiectele în pericol de pierderea finanțării, refacerea drumurilor și problemele din spitalele ieșene

Ales pe funcția de vecepreședinte al Consiliului Județean Iași în martie, anul trecut, Alin Aivănoaei a recunoscut că are destulă experiență pentru cea mai înaltă treaptă din instituția pe care o reprezintă. Dacă pe plan administrativ nu s-au schimbat multe de atunci pentru vice, pe platforma politică au avut loc evenimente notabile, recent devenind vicepreședinte UNPR Iași după fuziunea cu PPDD. Într-un interviu acordat cotodianului nostru, Alin Aivănoaei și-a recunoscut intențiile pentru candidatura la șefia CJ Iași în 2016, dar are nevoie de susținere din trei surse. Care sunt acestea, aflați din materialul următor.

  • Cu un an înaintea alegerilor locale, care vizează și Consiliul Județean Iași, a fost adoptată Legea nr. 115/2015. Ce noutăți aduce această lege în procesul alegerii președintelui CJ, care sunt diferențele față de ultimele alegeri și ce trebuie să știe ieșenii?

  • Diferențele sunt majore. Înainte de 2008, a funcținat la același mod, anume președintele CJ era ales dintre consilierii județeni. În actele electorale din 2008 și 2012 a fost ales în mod direct de către popor. Primea girul populației. Asta e una din modificările majore ale noii legi. Va exista o locomativă a listelor de consilieri, un lider care să tragă la rândul lui, promovat ca și președinte, dar votul îl va primi, în mod direct, lista. În funcție de numărul mandatelor câștigate de fiecare partid și în baza majorităților care se vor crea, vor fi aleși președintele și vicepreședinții CJ. Există posibilitatea ca un partid de nișă, care poate să scoată doar un singur mandat, în situația unor majorități fragile între celelalte formațiuni, să facă diferența și să asigure o majoritate solidă, poate să dea președintele.

  • În ce rol vă vedeți în alegerile de anul viitor?

  • E un răpuns complicat. Dacă e vis-a-vis de o candidatură în 2016, pe de o parte trebuie să urmăresc și eu trei pași. Unul, în ce măsură am suportul familiei, doi, al partidului și trei, al electoratului pe care îl reprezint. După analiza celor trei pași, pot să mă exprim dacă voi candida și unde. Este adevărat că îmi doresc, pentru că sunt foarte multe lucruri de făcut în județul Iași. Dacă ar fi să mă raportez la moștenirea lui Simirad, a întârziat evoluția județului cu mulți ani. Ieșenii au simțit în mandatul 2012 – 2016 o evoliție a investițiilor în județul Iași, proiecte care s-au terminat, altele care au început, iar județului îi sunt necesare în continuare foarte multe proiecte de implementat, dacă ar fi să ne gândim numai la cele legate de infrastructură rutieră.

  • Ce proiecte derulate de CJ Iași le promiteți ieșenilor până la sfârșitul acestui an?

  • Din calitatea de membru al executivului, sunt un politician atipic. Eu nu am promis și nu am să promit niciodată nimic. Dar toți cei care mă cunosc știu foarte bine că atunci când îmi propun un lucru îl fac. La nivelul județului Iași mai avem, până la sfârșitul anului de finalizat proiecte din sistemul ambulatoriu al unităților medicale, „Cuza Vodă”, Pneumoftiziologie și Neurochirurgie. Aici le-aș defalca, pentru că ambulatoriile de la „Cuza Vodă” și Neuro din punct de vedere al construcției și reabilitării sunt terminate, urmează doar dotările, unde, trebuie să recunosc, avem probleme mari. De nenumărate ori am scos la licitație loturile și nu s-au prezentat companii. Ne sperie pentru că, dacă până la sfârșitul anului nu încheiem contractele pentru dotări, pierdem banii din proiect și suportăm cheltuielile din bugetul propriu anul viitor.

  • Sunt și alte proiecte ce riscă să nu fie finalizate la termen și pentru care care CJ Iași trebuie să le plătească din fonduri proprii?

  • Noi sperăm să nu ajungem în situația asta. Eu sunt zilnic în șantiere, la ședințe cu atât constructorul cât și echipa de management a proiectului, dar mai ales cu beneficiarul, în mare parte unitățile medicale. Ar exista un risc enorm pentru CJ să scoată din visterie, și așa mică, sume de bani pentru proiecte pe care și le-a asumat. Unul din exemplele care ne-a creat emoții a fost ambulatoriul de la Pneumo. Compania câștigătoare a construcției a avut probleme de ordin juridic și organizatoric. Între timp, mulțumită Celui de sus, șantierul a fost aprovizionat și putem finaliza la timp această investiție

  • În condițiile în care statisticile Institutului pentru Politici Publice privind colectarea deșeurilor pentru anul 2014 au plasat Iașul sub celelalte județe ale Moldovei și participarea modestă a județului Iași la concursul Orasul Reciclării, în ce stadiu ne aflăm și ce nu reușim să terminăm anul acesta în programul Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor?

  • La nivelul județului, atât ca valoare cât și implementare, este unul din cele mai mari proiecte, dacă nu poate cel mai mare. Pe parcursul derulării lui am întâmpinat diverse situații și probleme, cum ar fi în procedura de achiziții, pentru că anumite stații de sortare au fost contestate și au stat mai mult de un an la instanțe, motiv pentru care am reușit și prelungirea implementării. Subiectul este delicat, pentru că sunt foarte multe de corelat cu Primăria Iași cât și cu primăriile din județul Iași. Unele unități administrativ teritoriale au avut la nivel de comună implementate anumite programe cu privire la managementul deșeurilor.

  • Recent ați fost în delegații în Polonia și Ucraina și ați primit vizita mai multor ambasadori de-a lungul acestui an. Cum este văzut Iașul din afară din punct de vedere economic și al potențialului pentru investiții?

  • Trebuie să recunoaștem că Iașul a devenit o piață interesantă pentru foarte mulți investitori. Factorul atractiv a fost Aeroportul Internațional Iași, o investiție cu care m-am prezentat la unul din workshopurile din Polonia. Un domeniul spre care își îndreaptă atența investitorii este cel legat de materia cenușie furnizată de universitățile ieșene. Domeniul IT rămâne pe locul întâi, unde Iașul a avut o cifră de afaceri de 200 milioane euro anual. În ultima perioadă am văzut o explozie a investițiilor în clădiri de birouri, ca urmare a solicitărilor companiilor de hardware și software, interesate de piața și forța de muncă din Iași. Pe lângă toate astea noi sperăm să atragem și în alte domenii investitori. Ne dorim să dezvoltăm parcul industrial de la Lețcani, iar aici dorim să comasăm investitori de domeniu industrial. La agricultură lucrurile stau puțin diferit pentru că, în județul Iași avem companii autohtone care gestionează suprafețe mari de terenuri. Ei poate ar prelua terenurile micilor agricultori în arendă, dar știm foarte bine că românul are un simț al proprietăți bine dezvoltat, mai ales în situația moștenirilor, de aceea sunt multe suprafețe de teren neexploatate

  • În acest an s-au derulat investiții însemnate în spitalele ieșene, dar în continuare, nevoia de proiecte este mare. Care este stadiul lucrărilor la Spitalul „Sf. Maria” și ce soluții există pentru personalul medical și pacienții de la „Elena Doamna”?

  • Valoarea totală a investițiilor la „Sf. Maria” se ridică la 19 milioane de euro, sumă pe care instituția CJ nu o poate suporta de una singură, având în vedere lista de priorități a județului. La ultima întâlnire cu echipa de management a Spitalului „Sf. Maria” am solicitat sprijinul Direcției de Proiecte din CJ, pentru îndreptarea atenției către accesarea programelor operaționale pentru anul acesta ori anul viitor. Eu am certitudinea că Spitalul de copii va intra în reabilitare anul viitor. La „Elena Doamna” s-au alocat fonduri pentru a crea un mediu normal și corect, pentru că altfel nu ar mai primi acreditare și drept urmare, nu ar funcțona. Se va prune problema mutărilor unor secții atunci când vom avea un spital regional. Este doar un proiect, iar noi sperăm să nu rămână doar la această fază.

  • În ultima sedinta a CJ Iași s-au votat 26 de proiecte pentru aprobarea studiilor de fezabilitate a unor porțiuni de drumuri județene. Când vor incepe lucrarile si de unde vin banii?

  • Vă asigur că, încă de la începutul lui 2016, printre prioritatățile pe agenda de lucru vor sta și drumurile județene. Suma totală de care CJ ar avea nevoie este de 118 milioane euro. Nu e o sumă mică. Noi sperăm ca, cei 56,7 milioane de euro care se adună în visterie de la Uniunea Europeană ca urmare a eligibilității Aeroportului Internațional Iași. Pentru completarea diferenței, purtăm negocieri cu o instituție bancară să vedem maximum pe care îl putem împrumuta, respectând gradul de îndatorare. Numai că această creditare va fi pentru anumite sectoare de drum, iar documentația va trebui să cuprindă exact numele drumurilor ce urmează să fie reabilitate. Prioritatea acestora fa fi stabilită de o comisie formată din câte un reprezentant din fiecare formațiune politică din CJ, la momentul în care vom avea banii.

 Citește și Victorel Lupu: „Am o slăbiciune pentru omul din mediul rural”

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

 Mihai Chirica: „Nu poţi doar să ceri. Trebuie să şi oferi”
26/03/2018 05:45

  - Domnule Chirica, social-democraţii participă - şi este uimitor acest lucru, la unul dintre cele mai triste paradoxuri ale timpului nostru. În timp ce trăim in poate cea mai mare criză a ...

 ”Pe vremea comuniştilor aveam personal medical, dar nu aveam aparatură. Astăzi, e invers!”
03/02/2018 04:30

-- Domnule doctor, se implinesc patru decenii de cand Spitalul de recuperare a apărut in viata iesenilor. Sunteti singurul medic rămas in activitate din acele vremuri... Cum a apărut această idee? - Totul ...

Prof. dr. Florin Mitu: „A gândi pozitiv este un element cheie pentru un medic”
12/10/2017 04:45

Despre recuperare cardiovasculară, factorii de risc in bolile cardiovasculare şi ce trebuie să facem ca să ne protejăm inima de evenimente nefericite, dar şi despre alte lucruri interesante, dr. Florin M ...

Marius Oprea: „Niciodată nu este prea tîrziu pentru adevăr şi nici pentru dreptate”
02/10/2017 05:00

- Aţi infiinţat Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, institut de cercetare aflat sub egida Guvernului. Plecind de la această postură, cum se văd astăzi urmările comunismului şi cum ar treb ...

Prof. univ. dr. Stelian Dumistrăcel: „Un discurs care nu îl respectă pe interlocutor este un discurs pierdut”
19/08/2017 06:00

 Cald, deschis şi mai ales din cale afară de receptiv la tot ceea ce il inconjoară, lingvistul Stelian Dumistrăcel a mărturisit care este cea mai mare implinire pe care i-a oferit-o viaţa la catedră ...

„Orice ar fi, fizica nu se uită”
27/07/2017 05:36

  - De unde pasiunea pentru fizică? - Am trecut prin sistemul de invăţămant ca orice copil obişnuit. La un moment dat, am sesizat că sunt capabil să mă descurc la matematică mult mai bine decat ...

„În viaţă am avut o şansă extraordinară: să fac ceea ce îmi place”
13/07/2017 12:20

În interviul acordat cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”, dr. Lăcrămioara Stratulat, care ocupă funcţia de director al Complexului Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi ...

Interviu cu Doru Baltag, medicul care alungă durerea cu ajutorul acelor
08/06/2017 05:25

-Domnule doctor, vă propun să pornim pe firul biografiei. Cum de aţi ajuns să practicaţi Medicina? -Traseul alegerii profesiei medicale este destul de liniar. Părintii mei au fost asistenti medicali in l ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei