„Liceul groazei” va fi luat la puricat!
Dimensiune font:
Colegiul Tehnic „M. Sturdza” Iaşi, supranumit „liceul groazei” a intrat sub lupa Inspectoratului Şcolar Judeţean, din cauza abaterilor disciplinare repetate ale elevilor – droguri, alcool, violenţă, situaţie semnalată şi de reporterii ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei”. Conducerea şcolii a primit note de atenţionare şi va trebui să se implice în realizarea unui plan remedial.
În urma relatărilor unor elevi care s-au transferat de Colegiul Tehnic „M. Sturdza” Iaşi din cauza consumului de alcool şi droguri în rândul foştilor colegi, situaţie prezentată detaliat de ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei”, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi a demarat o cercetare şi o verificare cu privire la demersul educaţional şi a procesului instructiv-educativ din această unitate. În plus, instituţia şi-a argumentat demersul şi din prisma „unor abateri disciplinare repetate ale elevilor” din respectiva unitate şcolară.
EXCLUSIV Dezvăluiri uluitoare din liceul groazei
În baza constatărilor din timpul vizitelor, echipa ISJa punctat aspectele pozitive şi vulnerabilităţile instituţiei, dar a transmis şi note de atenţionare pentru conducerea Colegiului „M. Sturdza”, solicitând întocmirea unui „plan remedial”, cu precizarea că directorii şcolii au obligaţia de a se implica activ în realizarea şi implementarea acestuia. De altfel, unitatea de învăţământ se va afla în continuare sub monitorizare, fiind prevăzute inclusiv vizite neanunţate. „Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, prin inspectorii pentru management instituţional şi inspectorul pentru educaţie nonformală, va monitoriza activitatea unităţii de învăţământ în scopul asigurării unui climat educaţional la standarde corespunzătoare şi al promovării unei imagini reale a şcolii în comunitate. Inspectorul de management desemnat să monitorizeze activitatea şcolii se va deplasa săptămânal, fără anunţ prealabil, pentru a constata progresele şi aplicarea planului remedial propus”, au transmis Camelia Gavrilă, şefa ISJ, şi Bogdan Bârzoi, inspector şcolar general adjunct.
Ce trebuie să facă directorii în continuare
Planul remedial va trebui elaborat pe baza unor puncte bine stabilite. Astfel, săptămâna viitoare, perioadă destinată desfăşurării programului „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, trebuie organizate activităţi cu rol de conştientizare a consecinţelor consumului de substanţe psihoactive şi campanii de reducere a violenţei. De asemenea, colegiul va trebui să implementeze un proiect pe tema antidrog, cu care să participe la competiţia naţională a proiectelor antidrog „Împreună”, faza judeţeană, din luna iunie. În plus, trebuie găsite soluţii pentru implicarea activă a părinţilor, creşterea atractivităţii acţiunilor educative, realizare a activităţilor educative extraşcolare în parteneriat cu licee unde învaţă preponderent fete, pentru crearea unui echilibru emoţional şi comportamental. Pe de altă parte, în cadrul recomandărilor ISJ pentru elaborarea Planului remedial este atrasă atenţia şi asupra necesităţii semnalării la timp a incidentelor.
EXCLUSIV FOTO / VIDEO: Detalii şocante din trecutul ucigaşului din Copou
Contactat telefonic de reporterii ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei”, Ştefan Chichirău, directorul Colegiului Tehnic „M. Sturdza” Iaşi, a refuzat să comenteze propunerile ISJ. Andreea IGNEA
* * *
Amintim că o parte dintre elevii care au învăţat la Colegiul Tehnic „M. Sturdza” Iaşi au povestit despre numeroase situaţii în care foştii colegi, cazaţi în căminul instituţiei de învăţământ, consumau droguri şi alcool. De asemenea, aceştia au semnalat furturile din camerele de cămin şi bătăile dintre elevi.
Ce trebuie să conţină Planul Remedial:
1. colaborarea cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională în realizarea unei analize de nevoi în rândul elevilor şi al cadrelor didactice şi identificarea unor activităţi/acţiuni cu relevanţă pentru problemele şcolii şi particularităţile colectivelor de elevi;
2. proiectarea şi realizarea unor activităţi de consiliere individuală / de grup, atât în şcoală, cât şi în căminul liceului, care să vizeze dezvoltarea de abilităţi personale, adaptate nevoilor elevilor şi solicitărilor diriginţilor / părinţilor
3. implicarea reală a familiei în nevoile educaţionale ale şcolii;
4. asumarea răspunderii comune, împărtăşită de toţi participanţii la procesul educaţional din şcoală, prevenirea şi combaterea delincvenţei juvenile, a atitudinilor violente şi asigurarea climatului de siguranţă în unitatea de învăţământ;
5. semnalarea la timp a incidentelor, manifestarea transparenţei în comunicarea acţiunilor şi deciziilor ierarhice, pentru identificarea soluţiilor optime de rezolvare a situaţiilor;
6. utilizarea resurselor educaţionale - manuale de prevenire şi combatere a violenţei şi ghid de bune practici pentru siguranţa şcolară - elaborate în cadrul proiectelor de succes ale Ministerului Educaţiei pe această temă: „Prevenirea delincvenţei juvenile în incinta şi zona adiacentă unităţilor de învăţământ preuniversitar” şi „Tinerii împotriva violenţei”;
7. creşterea atractivităţii acţiunilor educative, prin metodele educaţiei nonformale, pentru atragerea unui număr cât mai mare de elevi din grupul vulnerabil;
8. identificarea modalităţilor de realizare a activităţilor educative extraşcolare în parteneriat cu licee unde învaţă preponderent fete, pentru crearea unui echilibru emoţional şi comportamental;
9. implicarea activă a elevilor din Consiliul şcolar în campanii de prevenire, ateliere de lucru, crearea grupurilor de sprijin pentru elevii în situaţii de risc, activităţi peer to peer, pentru schimbarea atitudinii elevilor faţă de educaţia oferită de şcoală şi creşterea responsabilităţii acestora;
10. includerea în programul şcoala Altfel „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” (6-10 aprilie) a activităţilor cu rol de conştientizare de către elevi a consecinţelor consumului de substanţe psihoactive, a campaniilor de reducere a violenţei, implicarea elevilor vulnerabili în evenimentele culturale ale săptămânii care să reprezinte o alternativă de petrecere a timpului liber (ex. „Tentaţiile adolescenţei” - dezbatere cu specialiştii Centrului Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog, la Palas; Proiectul Consiliului Judeţean al Elevilor „Bullying. Be smart. Don't start” - teatru Forum). Implementarea la nivel de liceu a unui proiect pe tema antidrog care să participe la competiţia naţională a proiectelor antidrog „Împreună”, faza judeţeană, din luna iunie.
EXCLUSIV Cine opreşte dramele tot mai frecvente din şcoli?
Aspecte pozitive
- proiectele şi studiile iniţiate de către unitatea de învăţământ în scopul dezvoltării abilităţilor de comunicare şi a voluntariatului elevilor implicaţi, precum şi pentru identificarea problemelor de conduită şcolară;
- parteneriatele cu diverse instituţii şi ONG-uri, concretizate în activităţi interesante şi motivante pentru elevi (CRPCA, Fundaţia Noi Orizonturi, ATOR, Fundaţia Alături de Voi, Poliţia de proximitate, Spitalul de copii Sf. Maria, Centrul de Studii European Stefan cel Mare si Sfânt, Penitenciarul de Maximă Siguranţă Iaşi, Fundaţia My Brother Skiper)
- promovarea şi dezvoltarea voluntariatului, educaţie pentru sănătate, activităţi de educaţie sexuală, prevenirea delincvenţei etc.;
- proiecte importante: Clubul IMPACT, Concursul Valentina Scrumeda - mentor pentru generaţii,Clubul de pictură pe sticlă, revista realizată de consiliul elevilor a obţinut locul II la concursul judeţean al revistelor şcolare, participarea la proiectul naţional – Promovarea imaginii şcolii a făcut ca materialul realizat să fie publicat în ziarul Esenţial în educaţie;
- existenţa bazelor de date realizate la nivelul unităţii de învăţământ cu elevii care au părinţii plecaţi în străinătate, cu elevii cu rată ridicată de absenteism;
- preocuparea conducerii unităţii de învăţământ pentru îmbunătăţirea bazei materiale a şcolii.
EXCLUSIV Fenomen îngrijorător înregistrat la Iaşi: Copiii asasini ai Iaşului FOTO
Vulnerabilităţi
- amplasarea şcolii într-o zonă expusă factorilor de risc ce pot afecta însăşi siguranţa şi securitatea elevilor;
- mediul familial de provenienţă a elevilor caracterizat de pauperitate, familii dezorganizate, cu părinţi plecaţi în străinătate;
- rezultatele slabe ale elevilor la intrarea în şcoală - unii dintre elevi au medii de intrare sub 3, în şcoală existând un procent semnificativ de elevi mediocri şi slab pregătiţi;
- implicarea deficitară a unor părinţi în demersurile iniţiate de şcoală.
- prezenţa tulburărilor de conduită şcolară concretizate în: agresivitate, violenţă fizică şi verbală, altercaţii, autoagresivitate, jigniri, prezenţa fenomenului de bullying, la un număr semnificativ de elevi (elevii care au tulburări de conduită au şi un nivel mai scăzut de inteligenţă emoţională);
- lipsa de preocupare pentru timpul liber al elevilor din căminul şcolii: activităţi educative insuficiente care să canalizeze energiile spre sport, cultură, activităţi practice, utile.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau