Bătut până la sânge de directorul şcolii EXCLUSIV!

Dimensiune font:

| 16-06-2014 19:13

Directorul şcolii din Scânteia, Mihai Iftime, a bătut un băiat de 12 ani până la sânge. Reclamaţia vine din partea mamei băiatului, potrivit căreia nu este prima oară când directorul recurge la astfel de gesturi. 

Directorul Şcolii cu clasele I-VIII „Axinte Uricariul”, din comuna ieşeană Scânteia, Mihai Iftime, a ales să rezolve problemele din unitatea de învăţământ prin bătaie. Acesta a agresat mai întâi pe unul dintre elevii instituţiei, apoi l-a chemat în cabinet şi pe vărul acestuia, Adrian A. de 12 ani. Tânărul nu a avut curajul să le spună cele întâmplate nici măcar părinţilor, care au aflat de incident doar după câteva zile, moment în care aceştia au încercat să discute cu cadrul didactic pentru a afla motivele agresiunii. „Răspunsul directorului era că fiul meu îl înjurase şi ameninţase pe profesorul de educaţie fizică. Dar el e atât de calm şi de liniştit, încât nu ar fi în stare de aşa ceva. În plus, el mi-a zis că nu e adevărat şi îl cred!”, povesteşte mama băiatului, Gabriela A. Ulterior, aceasta a depus şi o plângere în acest sens la sediul poliţiei din comună. „Adrian a fost chemat din clasă în cabinetul domnului director şi acolo acesta i-a dat mai multe palme peste faţă şi peste cap, apoi i-a dat cu pumnii în spate. În acel moment a început să-i curgă sânge din nas şi din gură. Menţionez faptul că avea şi o proteză dentară, se îneca cu sânge şi nu mai putea să respire”, precizează femeia în plângerea depusă la Poliţie. Acum, Adrian Aneculăesei nu mai vrea să meargă la şcoală, pentru că se teme că va fi din nou bătut. „Ştiam ce va urma când m-a chemat în cabinet şi îmi bătea inima foarte tare când mergeam spre el”, îi povestise Adrian Aneculăesei mamei sale.

Bătut până la sânge fără un motiv concret
Doar când situaţia a devenit gravă şi hemoragia nu se oprea, directorul l-a chemat pe profesorul de educaţie fizică, Botezatu Mihai, pentru a-l ajuta pe copil, care nu a avut voie să plece toată ziua de la şcoală, chiar dacă se simţea foarte rău. Conform declaraţiilor mamei băiatului, dascălul a continuat cu mustrări şi injurii la adresa familiei chiar şi după bătaie. Acum, mama tânărului vrea doar să afle motivul pentru care acesta a fost bătut de dascăl. „Le mai dă copiilor câte o palmă. Nu am nimic împotrivă, e normal să-i facă pe elevi să-l asculte, dar nu sunt de acord cu o bătaie până la sânge. Tot ce îmi doresc este să ştiu de ce a reacţionat aşa. Dacă, într-adevăr, a făcut ceva grav, ar fi trebuit să mă cheme la şcoală, nu să-i aplice o asemenea corecţie”, explică Gabriela A. Situaţia este cu atât mai gravă cu cât copilul a fost diagnosticat cu labilitate emoţională, în urmă cu un an. Afecţiunea a fost dobândită după ce a luat parte la un eveniment destul de grav pe vremea când avea 6 ani – tatăl şi fratele mai mare fiind bătuţi şi tăiaţi în faţa sa. De consilierea unui specialist va avea nevoie şi după corecţia aplicată de dascăl. „În cazul în care părinţii ne solicită, putem oferi consiliere psihologică tânărului. Bineînţeles, aceştia pot cere asistenţă şi de la cabinete individuale, dar copilul trebuie ajutat după un astfel de episod”, a menţionat Tiberiu Bantaş, reprezentant al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Iaşi. Incidentul a fost înregistrat şi la nivelul Poliţiei judeţene. „A fost depusă o plângere în cursul zilei de vineri (13 iunie, n.r.) cu privire la faptul că un cadru didactic ar fi agresat un elev. Efectuăm verificări în vederea stabilirii situaţiei de fapt. Urmează a se stabili măsurile legale şi va fi informat şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi cu privire la această situaţie” - agentul Anca Vîjiac, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi.

ISJ nu ştia nimic de bătaie
Contactaţi telefonic de reporterii ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei”, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi nu erau la curent cu situaţia de la şcoala din Scânteia. Aceasta în ciuda faptului că directorul era obligat să sesizeze problema. Doar după ce a fost contactat de autorităţile ieşene, acesta a confirmat şi reporterilor incidentul. „Procedurile au fost încălcate de două ori. În primul rând, este acest caz nefericit. În al doilea rând, acesta este oblicat să comunice imediat orice situaţie negativă departamentului de management al Inspectoratului Şcolar Judeţean, ceea ce nu s-a întâmplat”, a precizat Camelia Gavrilă, şefa ISJ Iaşi. În cazul în care Comisia de Cercetare constituită de ISJ va constata, în urma anchetei, că directorul este vinovat, acesta riscă de la mustrări sau scăderi de salariu până la destituirea din funcţie. „Nu ne-am fi aşteptat ca directorul să nu ne anunţe, cu atât mai mult cu cât este unul cu vechime. Pe de altă parte, dacă se confirmă situaţia, vor fi luate măsuri drastice, acesta nefiind un model de comportament. Dar, este prematur să vorbim despre ce sancţiuni riscă”, a conchis Camelia Gavrilă.

Doar o palmă sau două...
În replică, Mihai Iftime, directorul instituţiei de învăţământ din Scânteia, a precizat că i-a dat „doar o palmă” tânărului şi că acesta refuză să vină la ore de ruşine, nu frică. În plus, el susţine că elevul este unul cu probleme, care face parte dintr-o familie recunoscută pentru episoade de agresivitate. „Pe 2 iunie, în timpul orei de educaţie fizică, elevul, ca şi altă dată, a vorbit trivial cu colegii de clasă şi cu profesorul. În consecinţă, pe 5 iunie, l-am chemat în cabinet şi l-am mustrat. E drept, i-am dat şi o palmă, doar ce l-am atins cu două-trei degete, dar nu i-a curs sânge din nas sau din gură”, a menţionat directorul şcolii. Acesta a precizat că nu a făcut sesizarea la ISJ, întrucât nu a crezut că mama va depune plângere. La rândul său, Mihai Botezatu, profesorul de sport care se presupune că a fost înjurat de elev, susţine că acesta i-a făcut probleme în repetate rânduri la ore. Ceea ce diferă este doar… numărul de palme. „I-a dat două palme copilului, dar e o exagerare tot ce se spune. E greşită reacţia directorului, dar şi copilul e unul care face probleme”, a punctat cadrul didactic. „Eu sunt profesor şi-mi fac meseria, dovadă sunt premiile pe care le avem la nivel naţional. Nu ştiu şi nu e treaba mea ce se întâmplă în rest”, a încheiat dascălul. Andreea IGNEA

***
„În acele moment a început să-i curgă sânge din nas şi din gura. (…) Se îneca cu sânge şi nu mai putea respire” – extras din declaraţia depusă la Poliţie de mama elevului

* * *

„I-am dat şi o palmă, doar ce l-am atins cu două-trei degete, dar nu i-a curs sânge din nas sau din gură” - Mihai Iftime, directorul şcolii „Axinte Uricariul” din Scânteia

* * *
„Dacă se confirmă situaţia, vor fi luate măsuri drastice” – Camelia Gavrilă, şefa ISJ Iaşi

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei