Educaţia rămâne blocată în proiect
Dimensiune font:
Promisă încă din urmă cu aproximativ un an, noua lege a Educaţiei rămâne la stadiul de proiect. Sindicaliştii din învăţământul ieşean aşteaptă acţiuni concrete demarate de noul ministru al Educaţiei, Adrian Curaj.
Obişnuiţi cu efectele schimbărilor frecvente de la conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, dascălii din Iaşi şi reprezentanţii mediului academic atrag atenţia asupra continuităţii şi predictibilităţii de care are nevoie sistemul naţional de învăţământ. Acestea par a fi şi dorinţele noului ministru, Adrian Curaj, care la primirea mandatului de la predecesorul său, Sorin Cîmpeanu, a promis aceste principii, amintind totuşi că există „corecţii care trebuie făcute”.
Un punct importat este însă elaborarea noii Legi a Educaţiei, promisiune făcută de fostul ministru Sorin Cîmpeanu la începutul mandatului său, în urmă cu 11 luni, pentru care au fost făcute deja o serie de demersuri. De altfel, pe 18 noiembrie, ziua în care Adrian Curaj a preluat mandatul de ministru al Educaţiei, preşedintele Klaus Iohannis a deschis oficial perioada de dezbateri pentru noul act normativ din Educaţia naţională, act pe care îl doreşte finalizat până la sfârşitul anului 2017. „Este clar că avem nevoie de o nouă Lege a Educaţiei, în contextul în care cea actuală (Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 are peste 120 de amendamente – n.r.) este imposibil de aplicat în momentul de faţă, având, de exemplu, şi puncte care se exclud între ele. Este prematur totuşi să vorbim despre sistemul de învăţământ în mandatul domnului Curaj. Am văzut direcţiile pe care a declarat că le urmăreşte, însă trebuie să îl vedem şi în acţiune”, arată Mirel Pristavu, liderul Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi.
Citește și Tehnici de prim ajutor pentru persoanele cu dizabilităţi
„Reformă” în finanţare
Mediul universitar ieşean, pe de altă parte, aduce în discuţie, alături de necesitatea existenţei unui cadru legal aplicabil, importanţa susţinerii financiare a sistemului de învăţământ şi mai ales a cercetării. „România surclasează multe state în ceea ce priveşte cercetarea, deşi acestea au un sprijin financiar mult mai mare. Avem rezultate importante, însă este nevoie de mai mult. Acestea au fost posibile prin importante eforturi financiare şi prin multă muncă, perseverenţă, dar mai ales datorită pasiunii cercetătorilor. Inovaţia este motorul unei societăţi, iar aceasta poate fi asigurată doar prin cercetări avansate, susţinute printr-o finanţare adecvată. Educaţie fără bani nu se poate face, deşi există pasiune şi implicare”, subliniază Vasile Vîntu, rectorul Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „I. Ionescu de la Brad” Iaşi. În plus, şi acesta pune accentul pe un neajuns al sistemului naţional de învăţământ - predictibilitatea, existenţa unui program bine stabilit, posibil de aplicat, oricine ar fi la conducerea Ministerului Educaţiei. Andreea IGNEA
* * *
„De reforme ne-am cam săturat, pentru că vedem unde ajungem cu cele începute şi neduse la bun sfârşit. Avem nevoie de continuitate!” - Mirel Pristavu, liderul Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi
Citește și Practică la Curtea Constituţională, pentru zece studenţi din Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau