EXCLUSIV Bogaţii şefi ai educaţiei

default

Dimensiune font:

| 28-07-2015 10:16

Cei şase inspectori şcolari din judeţele Moldovei au cumulat în anul 2014 venituri care depăşesc, în cele mai multe cazuri, 500 lei pe zi lucrătoare. În plus, nu lipsesc moştenirile, proprietăţile, conturile bancare de peste 100.000 lei. Prezente sunt şi creditele bancare. Primul loc în clasament este ocupat de Iaşi, în timp ce „polul sărăciei” pare a fi în judeţul Neamţ. 

Anul 2014 a fost unul prosper în ceea ce priveşte veniturile pentru majoritatea inspectorilor şcolari generali din cele şase judeţe ale Regiunii de Nord-Est – Iaşi, Vaslui, Neamţ, Suceava, Bacău şi Botoşani. Explicaţia este aceeaşi, aceasta vizând primirea sumelor restante din activitatea didactică sau managerială prin hotărâri judecătoreşti ori implicarea în diverse proiecte cu finanţare externă, potrivit declaraţiilor de avere şi interese, redactate pe propria răspundere şi publicate pe paginile de internet ale Inspectoratelor şcolare Judeţene (ISJ) aferente.

Camelia Gavrilă, inspector școlar general Iași 

În privinţa veniturilor cumulate din diverse activităţi, Iaşul conduce detaşat, Camelia Gavrilă, şefa ISJ, câştigând în total, în anul 2014, 177.980 lei sau câte 706 lei pentru fiecare zi lucrătoare (în 2014 au fost 252 zile lucrătoare). Averea îi este completată cu un teren de 1.049 mp şi o casă de locuit de 239 mp, deţinute împreună cu soţul Constantin Gavrilă (cadru medical, care a activat în Ministerul Afacerilor Interne cu venituri în 2014 de 68.027 lei), precum şi un autoturism marca Volskwagen Bora, fabricat în 2001. Adăugând şi cele patru conturi bancare – depozit sau card, ce totalizează 10.200 dolari, respectiv 101.860 lei, ca şi lipsa datoriilor, locul I în topul averilor îi revine Iaşului.

Mihaela Huncă, inspector școlar general Botoșani

Campion la proprietăţi
În continuare, cu 149.584 lei (593 lei/zi lucrătoare), şefa ISJ Botoşani, Mihaela Huncă, ocupă locul II în topul veniturilor cumulate anul trecut. În plus, calificarea este adusă şi din prisma proprietăţilor, şefa educaţiei din Botoşani având, alături de Ioan Huncă, două terenuri, cu o suprafaţă totală de aproape 574 mp, o casă de locuit de 106 mp, cumpărată în 2002, şi una de vacanţă de 133 mp, construită în satul Slătioara în anul 2011, respectiv două autoturisme – Volskwagen şi Seat. Familia Huncă nu are active financiare, care însumate să depăşească 5.000 euro, însă are două credite contractate în 2014, în valoare totală de aproximativ 70.000 lei. De precizat că Ioan Huncă, soţul şefei ISJ Botoşani, a completat veniturile familiei în 2014 cu 74.174 lei, din funcţia de director al Liceului cu Program Sportiv, precum şi 10.000 lei din apicultură.

Theodora Șotcan, inspector școlar general Bacău

546 lei/zi lucrătoare pentru locul III
La scurtă distanţă este ocupanta locului III, şefa ISJ Bacău, Theodora Şotcan câştigând, în 2014, 137.596 lei (546 lei/zi lucrătoare). De asemenea, acesta deţine, împreună cu soţul, Cristi Şotcan, sau alte persoane, un teren intravilan de 1.000 mp, achiziţionat în 2003, două apartamente de 50 mp, respectiv 57 mp, o casă de locuit de 140 mp, aflată în construcţie din 2004, dar şi două autoturisme – Dacia Logan şi Opel. Theodora Şotcan nu are active financiare, însă nici datorii!

Gabriela Plăcintă, inspector școlar general Vaslui

Cinci conturi bancare în câteva luni
Un an extrem de bun totuşi pare a fi avut şefa educaţiei din Vaslui, Gabriela Plăcintă, având în vedere că şi-a deschis patru depozite bancare (sau echivalente) în 2014 şi unul în 2015, active financiare ce ajung la 97.015 lei! Nu lipsesc datoriile însă existând un credit de 45.818 lei, contractat tot în 2014. Gabriela Plăcintă a câştigat anul trecut 130.291 lei (517 lei/zi lucrătoare), iar soţul, Constantin Florin David a completat veniturile familiei cu 43.976 lei, fiind cadru militar. În plus, tot în 2014, cei doi au achiziţionat un teren intravilan de 430 mp. Constantin David mai are un teren de 1.800 mp, cumpărat în 2012, dar şi o treime dintr-un apartament de aproape 62 mp. De asemenea, Gabriela Plăcintă conduce un autoturism Kia Ceed. Astfel, inspectorului şcolar general din Botoşani îi revine locul al IV-lea la nivelul Moldovei.

Citește și Speranţă pentru un loc pe scenă: Să-l ajutăm pe Vlad să-şi îndeplinească visul! (VIDEO)

Polul „sărăciei”
Cu doar aproximativ o treime din suma care i-a revenit Cameliei Gavrilă în anul 2014, Gheorghe Lazăr, şef al ISJ Suceava, a câştigat doar 72.504 lei (287 lei/zi lucrătoare), neparticipând la proiecte cu finanţare externă. Astfel, Gheorghe Lazăr ocupă penultimul loc din topul celor mai mari venituri din zona Moldovei. Însă nu acelaşi lucru se poate spune despre conturile bancare sau proprietăţi. Inspectorul şcolar general din Suceava a moştenit în 2007 un teren agricol de 1.138 mp în Frasin-Bucşoaia, împreună cu o casă de locuit de 51 mp. De asemenea, acesta mai deţine 55% dintr-un apartament (din 1990) de aproximativ 78 mp, 30% dintr-un apartament (din 1991) de 65 mp, precum şi un autoturism Renault. În anul 2008, Gheorghe Lazăr a deschis un cont curent sau echivalente (inclusiv card) de 2.023 lei, dar şi un depozit bancar, al cărui sold este de 226.785 lei.

Gheorghe Lazăr, inspector școlar general Suceava

Mult mai „sărac” a fost anul 2014 pentru inspectorul şcolar general din judeţul Neamţ, Viorel Stan, care a reuşit să cumuleze venituri de 68.680 lei (272 lei/zi lucrătoare), revenindu-i ultimul loc în clasamentul amintit. În plus, deşi Viorel Stan deţine patru terenuri (achiziţionate unul în 2005, două în 2012 şi unul în 2013), cu o suprafaţă totală de 2.187 mp, el nu are locuinţă, dar nici maşină. De asemenea, Viorel Stan nu are active financiare, însă are două credite, dintre care o refinanţare, în valoare totală de 41.250 lei.

Viorel Stan, inspector școlar general Neamț

În concluzie, luând în calcul doar veniturile realizate în 2014, în fruntea clasamentului este Camelia Gavrilă, şefa ISJ Iaşi (706 lei/zi lucrătoare), urmată de Mihaela Huncă, şefa ISJ Botoşani (593 lei/zi lucrătoare), Theodora Şotcan, şefa ISJ Bacău (546 lei/zi lucrătoare), Gabriela Plăcintă, şefa ISJ Vaslui (517 lei/zi lucrătoare), Gheorghe Lazăr, şeful ISJ Suceava (287 lei/zi lucrătoare) şi Viorel Stan, şeful ISJ Neamţ (272 lei/zi lucrătoare). Andreea IGNEA

* * *
Şefi ai educaţiei care fug de examene
Doar doi dintre cei şase inspectori şcolari generali din judeţele Moldovei au demonstrat că merită posturile pe care le ocupă, câştigându-le prin concurs. Aceştia sunt Camelia Gavrilă (ISJ Iaşi) şi Mihaela Huncă (ISJ Botoşani). La polul opus sunt Gheorghe Lazăr (ISJ Suceava), Viorel Stan (ISJ Neamţ), Theodora Şotcan (ISJ Bacău) şi Gabriela Plăcintă (ISJ Vaslui), care nu s-au prezentat „din motive de sănătate”, după cum au explicat chiar candidaţii, ori au renunţat pe parcurs la concursul organizat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS) în luna martie. A doua şansă de a-şi păstra funcţiile de conducere o au în perioada 27 iulie-7 august.

* * *
Declaraţiile de avere şi de interese ale inspectorilor şcolari generali din judeţele Moldovei - Camelia Gavrilă, Mihaela Huncă, Gheorghe Lazăr, Viorel Stan, Theodora Şotcan şi Gabriela Plăcintă.

Citește și Amintiri din preajma morţii FOTO / VIDEO (REPORTAJ)
Absolvent în Iaşi, specialist în Australia (INTERVIU)

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei