Minunea dintr-o comună ieşeană EXCLUSIV
Dimensiune font:
Liceul Tehnologic „Ionel Teodoreanu” din comuna Victoria, judeţul Iaşi, a obţinut la Bacalaureat o promovabilitate de peste 90%, fiind singurul din mediul rural cu astfel de rezultate * deşi posibilităţile financiare nu sunt satisfăcătoare, iar pentru a ajunge la şcoală unii copii trebuie să parcurgă un drum de câţiva zeci de kilometri zilnic, elevii nu au renunţat la visul lor, acela de a promova examenul de Bacalaureat
Situată la aproximativ 22 de km de Municipiul Iaşi, comuna Victoria este locul în care, în ciuda tuturor previziunilor, lucrurile frumoase se întâmplă. Liceul Tehnologic „Ionel Teodoreanu” din comună s-a aflat anul acesta pe lista unităţilor care au avut promovabilitate cuprinsă între 90 şi 99% la examenul naţional de Bacalaureat.
Promovabilitate de 90,9%
Dintre cei 20 de elevi care au făcut parte din colectivul clasei a XII-a, la examenul maturităţii s-au înscris puţini sub jumătate, mai exact 9, şi alţi doi colegi din promoţia anterioară, ceilalţi alegând calea muncii sau a străinătăţii. Deşi posibilităţile financiare sunt slabe, elevii nu au renunţat la visul lor, acela de a promova examenul de Bacalaureat. Cu ambiţie şi perseverenţă, 10 elevi au reuşit să obţină note de trecere la BAC, plasând astfel Liceul „Ionel Teodoreanu” pe un loc pe care puţini se gândeau că va ajunge. Dintre aceştia, doar 3 elevi au decis să-şi continue studiile, ceilalţi, deşi îşi doresc foarte mult să devină studenţi, se lovesc de imposibilitatea financiară de a face acest lucru.
Reporterii ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei” au făcut o vizită la Liceul Tehnologic „Ionel Teodoreanu” din Victoria, unde s-au întâlnit cu trei dintre absolvenţii care au promovat examenul naţional de Bacalaureat. Cristina, Andreea şi Carmen au păşit timide în şcoala care, până nu de mult, a fost martora muncii asidue pe care au depus-o.
Bacalaureatul, o experienţă unică
Cristina Mihaela Ursache este unul dintre cei trei absolvenţi care se va înscrie la facultate. Aceasta iubeşte copiii şi îşi doreşte să devină dascăl, tocmai de aceea s-a înscris la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”. Pentru Cristina, examenul de Bacalaureat a reprezentat o experienţă unică, pe care se bucură că a trecut-o cu bine. „Examenul de Bacalaureat, în sine, nu a fost greu, însă parcursul până la acest examen a fost mai dificil. Pe umerii noştri era o presiune foarte mare, atât din partea noastră, cât şi din partea părinţilor, dar mai ales din partea profesorilor, care aveau aşteptări mari de la noi”, a declarat Cristina, pentru „Evenimentul Regional al Moldovei”.
Pentru Andreea Chimu, cheia succesului la examenul de Bacalaureat a reprezentat-o exerciţiul continuu. În plus, aceasta afirmă că mare parte din reuşita ei şi a colegilor se datorează în primul rând profesorilor. „Reuşita la examenul de Bacalaureat se datorează mai multor factori. În primul rând profesorilor noştri, care şi-au dedicat tot timpul lor şi toată energia pregătirii noastre pentru acest examen. În al doilea rând, exerciţiul continuu. Fără exerciţiu, mai ales la Matematică, nu cred că poate lua cineva examenul. Noi am făcut foarte multe modele de variante şi foarte multe ore de pregătire suplimentară”, a declarat Andreea.
Carmen Liliana Ioan a fost, până la mijlocul clasei a X-a, elevă a Liceului Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, însă, din cauza unor probleme, aceasta s-a mutat împreună cu familia în satul Icuşeni, transferându-se astfel la Liceul Tehnologic „Ionel Teodoreanu”. Deşi matematica nu a fost niciodată materia ei preferată, absolventa povestindu-ne amuzată cum în primele clase de liceu nota care caracteriza această rubrică din catalog era 5, aceasta a reuşit să obţină la proba obligatorie a profilului de la Bacalaureat o notă mai mult decât onorantă. „Examenul naţional de Bacalaureat a fost o etapă foarte importantă din viaţa noastră. Suntem foarte fericiţi că am promovat în număr atât de mare, nu ne aşteptam nici măcar noi. Eu m-am mutat aici în semestrul al doilea, din clasa a X-a, iar în clasa a X-a şi chiar şi a XI-a am luat numai nota 5 la matematică. Nu mă gândeam eu pe atunci că am să ajung să iau notă de trecere la Bacalaureat, la Matematică. Dar, cu ajutorul profesorilor, am reuşit, Ne-au motivat foarte mult, ne-au încurajat şi cu ajutorul lor am reuşit să promovez examenul maturităţii”, a declarat Carmen.
„Au învăţat la şcoală; acasă nu au cum...”
Directoarea Liceului Tehnologic „Ionel Teodoreanu”, prof. Liliana Aborsei, ne-a povestit efortul pe care l-au depus elevii şi profesorii pentru a ajunge la acest rezultat. Deoarece acasă nu au cum să înveţe, singurul loc în care a avut loc pregătirea acestor elevi a fost şcoala. „Mă bucur foarte mult că munca acestor copiii a dat roade. Sunt nişte elevi tare buni, cu un potenţial uriaş, care e păcat să se piardă. Atât profesorii, cât şi ei au muncit foarte mult pentru a ajunge la acest rezultat. Singurul loc în care elevii au învăţat pentru examenul de Bacalaureat a fost şcoala. Acasă nu au cum… Pe lângă orele din programă, au făcut foarte multe ore suplimentare: în cursul săptămânii, după ce se terminau orele, dar şi sâmbăta şi duminica. Şi-au dorit foarte mult să reuşească, au fost determinaţi şi hotărâţi să înveţe”, a declarat prof. Liliana Aborsei, directoarea Liceului Tehnologic „Ionel Teodoreanu”, din comuna Victoria.
La reuşita acestor tineri au participat, deopotrivă, toate cadrele didactice din şcoală, fie că le predau la clasă, fie că-i încurajau în pauze sau le dădeau un sfat de viitor. ,,Tinerii de azi sunt diferiţi de generaţiile de acum 10 – 20 de ani. Cei de azi sunt mult mai empatici, capabili să scaneze emoţional intenţiile adulţilor şi au un simţ puternic al individualităţii. Au nevoie sa le fie validată şi apreciată personalitatea şi mai ales să fie sprijiniţi într-un mod personalizat. Cred că dacă un dascăl reuşeşte să se conecteze cu adevărat cu ei, să le înţeleagă ritmul, nevoile şi interesele, lucruri minunate se pot întâmpla în mintea lor. Personal, i-am îndrumat să creadă în visul lor, în forţa şi inteligenţa lor şi să nu renunţe niciodată să gândească outside the box’’, a declarat Alina Ruxandariu, profesor documentarist.
„Profesorii se întreceau care să facă mai multe ore suplimentare”
Determinare. Acesta este cuvântul care caracterizează cadrele didactice de la Liceul Tehnologic „Ionel Teodoreanu”. Acestea au fost pentru aceşti elevi nu doar simpli profesori, ci îndrumători, modele, deschizători de drumuri şi minţi. Unul din aspectele care caracterizează mediul rural este acela că, fiind o comunitate mică, toată lumea cunoaşte pe toată lumea iar acest lucru s-a putut observa şi la liceul din comuna Victoria. Profesorii îşi cunosc îndeaproape fiecare elev, fapt care i-a determinat, cu atât mai mult, să le ofere acestora pregătirea necesară pentru a reuşi la Bacalaureat. Cele trei eleve au povestit cum profesorii ajungeau chiar la mici dispute din dorinţa de a face cât mai multe ore suplimentare. „Am făcut foarte multe ore suplimentare, atât în cursul săptămânii, cât şi la sfârşitul acesteia. Uneori, la ora de Matematică, doamna profesoară ne întreba dacă mai avem ore după, şi dacă nu mai aveam, rămâneam şi făceam exerciţii. Chiar existau mici discuţii între profesori, pentru că fiecare îşi dorea să facă mai multe ore suplimentare, ca să ne înveţe cât mai multe”, au povestit absolventele.
Conform profesoarei de Limba şi literatura română, succesul de la Bacalaureat reprezintă rezultatul muncii de echipă profesor-elev. „În acest an şcolar, din cei 11 elevi înscrişi la examenul de Bacalaureat ai liceului nostru, 10 au promovat acest examen, cea mai mare medie fiind 8,88. Aceste rezultate frumoase au fost obţinute printr-o muncă de echipă elev-profesor, după un program de pregătire suplimentară, desfăşurat atât după orele de curs cât şi în weekend, unii elevi parcurgând distanţe lungi din satele alăturate ale comunei pentru a ajunge la pregătire chiar şi în zilele caniculare. Benefice au fost şi cele două simulări din timpul anului şcolar, precum şi rezolvarea şi discutarea modelelor de subiecte tip Bac, ceea ce a dus la familiarizarea elevilor cu specificul acestui tip de examen”, a detaliat Monica Olaru, profesor de Limba şi literatura română. De asemenea, un rol important l-a avut şi conştientizarea elevilor că examenul de Bacalaureat este o etapă foarte importantă în parcursul lor educaţional şi profesional. „Un rol foarte important, pe lângă pregătirea profesională, l-a avut conştientizarea elevilor, de către profesorii de la clasă, în ceea ce priveşte importanţa acestui examen al maturităţii. Elevii au fost încurajaţi mereu şi, mai ales, atunci când se aflau în pragul renunţării, al incertitudinii, insuflându-li-se încredere în forţele proprii, având în vedere că este prezentă o anumită presiune psihologică resimţită deopotrivă de elevi şi profesori”, a completat Monica Olaru.
VEZI AICI ANUNȚURI LOCURI DE MUNCĂ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau