O boală contagioasă a lovit în şefii de inspectorate şcolare

Dimensiune font:

| 17-03-2015 12:15

Starea de sănătate şi motivele personale i-au determinat pe numeroşi candidaţi să renunţe la cursa pentru postul de conducere la nivelul inspectoratelor şcolare. Numai din judeţele Moldovei s-au retras trei candidaţi. Care sunt cauzele „epidemiei”, cine va conduce în continuare inspectoratele şcolare rămase fără şefi sau când vor fi organizate noi concursuri sunt întrebări ce-şi caută încă răspunsurile. 

Organizat din nou după aproximativ 10 ani, concursul pentru funcţia de inspector şcolar judeţean, ce a debutat pe 11 februarie, pare a da bătăi de cap pentru numeroşi candidaţi. Deşi încă nu a ajuns la final, concursul încheindu-se pe 21 martie, numai din cele şase judeţe ale Moldovei s-au retras trei candidaţi – în Neamţ (Viorel Stan), Bacău (Theodora Şotcan) şi Vaslui (Gabriela Plăcintă). Însă, situaţia este una care se mai întâlneşte la nivel naţional, exemple fiind Olt, Vrancea, Dolj, Brăila sau Hunedoara.

Târg de carieră în mediul online

Două motive sunt invocate de toţi cei care au „boicotat” competiţia organizată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice: „m-am simţit rău” sau „motive personale”. „Fiecare are dreptul să interpreteze ce vrea. Eu spun că nu m-am prezentat din motive de sănătate. Sănătatea este pe primul loc în acest moment pentru mine”, a declarat Theodora Şotcan, inspectorul şcolar general la nivelul judeţului Bacău. Pe de altă parte, Simion Hancescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) aminteşte şi de nivelul de pregătire al unor candidaţi. „După primele trei zile de concurs, au promovat examenul foarte puţine persoane. Sunt doar 6 candidaţi promovaţi din aproximativ 20, din câte ştiu. Poate că asta i-a descurajat pe unii dintre ei, poate nu au studiat suficient”, subliniază liderul sindical.

Fenomen îngrijorător înregistrat la Iaşi

Cine va conduce educaţia din judeţe
În numeroase cazuri, candidaţi sunt chiar actualii şefi ai inspectoratelor şcolare, iar în unele situaţii ei sunt singurii care şi-au depus candidatura. Indiferent dacă au trecut sau nu examenul, aceştia îşi vor păstra funcţia de conducere deoarece au fost numiţi în post cu delegaţie. „Persoanele respective erau numite cu delegaţie şi aşa vor rămâne. În plus, urmează concursurile pentru inspectorii adjuncţi şi, conform legislaţiei, din comisie trebuie să facă parte şi inspectorul şcolar general. Dacă îl dăm afară acum, ce facem? Mai ales că urmează şi examenele naţionale pentru elevi. Am bulversa sistemul! Va fi organizată o nouă sesiune pentru inspectorii şcolari generali şi dacă nici la a doua şansă nu promovează, vom desemna alţi interimari”, a explicat Vasile Şalaru, secretar de stat în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, pentru ziarul „Evenimentul Regional al Moldovei”. După finalizarea perioadei alocate evaluării tuturor candidaţilor la şefia inspectoratelor şcolare (21 martie), vor urma noi concursuri, de data aceasta pentru ocuparea posturilor de inspectori şcolari adjuncţi, directorii Caselor Corpului Didactic şi, apoi, pentru directorii de şcoli.

Universitatea „Cuza” a fost dată din nou în judecată

În ce constă concursul
Examenul constă în trei probe – evaluarea CV-ului, în care se punctează toate documentele depuse, o probă scrisă şi apoi susţinerea unui interviu. „Testul grilă presupune zece întrebări din legislaţie şi management, două dintre acestea fiind în limba străină aleasă de candidat. În cadrul interviului, candidatul îşi prezintă oferta managerială pe următoarea perioadă, dar primeşte şi întrebări din partea comisiei, alături fiind şi observatori din partea sindicatelor şi a societăţii civile. Comisia este formată din cinci membri, fiecare acordând punctaje de la unu la zece, care se adună. În plus, pentru a promova, candidatul trebuie să obţină cel puţin 35 de puncte la fiecare probă”, explică Mirel Pristavu, preşedintele Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi, care a fost observator în cadrul evaluării candidatului la şefia Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi, Camelia Gavrilă. De asemenea, acesta aminteşte că subiectele sunt foarte bine elaborate, iar concursul, per total, are un grad ridicat de dificultate, subliniind că acesta ar putea şi motivul multora dintre retragerile din competiţie.

Doliu în lumea academică şi politică ieşeană

Iaşul rămâne în top
Camelia Gavrilă s-a înscris la concurs în ultima zi pentru a-şi păstra postul de conducere din cadrul ISJ Iaşi. Aceasta a fost programată pe 11 martie, pentru a susţine cele trei probe, zi în care şi-a confirmat din nou poziţia fruntaşă, cumulând 147,25 puncte din totalul de 150. „Cred că doamna Gavrilă va avea cel mai mare punctaj pe ţară. Este greu să ajungă cineva la un punctaj atât de ridicat – 147,25. Din câte ştiu eu, până acum este singurul candidat care a primit punctajul maxim – 50 puncte - la testul grilă”, completează Mirel Pristavu. Camelia Gavrilă a fost numită în fruntea ISJ Iaşi prin detaşare, pe 1 iunie 2012, funcţie pe care a mai ocupat-o în anii 2005-2009, dar şi în 1997-2001, în ultimele două perioade ocupând poziţia prin concurs la care a obţinut cel mai mare punctaj la nivel naţional.

Andreea IGNEA, Sonia PAVELESCU

Culisele înscrierii la şefia ISJ-urilor din Moldova
Mulţi candidaţi au fost respinşi înainte de a ajunge la concurs, chiar dacă dosarele au fost înregistrate la nivelul inspectoratelor. La câteva ore sau zile, aceştia au fost anunţaţi că au fost respinşi pentru că au depus adeverinţă medicală şi nu certificat medical. În judeţele Moldovei, este cazul lui Ovidiu Relu Cojocaru, fost inspector şcolar general Bacău, al Lilianei Georgescu (judeţul Neamţ), al Andreei Suhăreanu şi al lui Corneliu Furtună (ambii din judeţul Botoşani). De altfel, Corneliu Suhăreanu şi-a anunţat intenţia de a acţiona Ministerul în instanţă. Pe de altă parte, la nivelul judeţului Vaslui şi Iaşi, doar câte o singură persoană s-a înscris în competiţie pentru şefia inspectoratului şcolar. Este vorba despre actualii inspectori şcolari generali – Gabriela Plăcintă (Vaslui) şi Camelia Gavrilă (Iaşi).

Gabriela Plăcintă - ISJ Vaslui

Theodora Şotcan - ISJ Bacău

Vasle Stan - ISJ Neamţ
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti@yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -3 spatii identificate astfel: cabinet medic familie in suprafata de 32,82 mp, cabinet stomatologic in suprafata de 19,65 mp si farmacie in suprafata de 47,90 mp, ce apartin domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in satul Todiresti, comuna Todiresti, Str. Principala nr. 176, judetul Suceava, avand nr. cadastral 43669, CF 43669, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Todiresti nr. 13/28.02.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Secretariat. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat din cadrul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Todiresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.03.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: intr-un singur exemplar original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.04.2025, ora 12.00, Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei