Peste 3.000 de dosare în cea de-a doua zi de admitere la facultate

default

Dimensiune font:

| 20-07-2016 05:15

Înscrierile au avut loc la trei universităţi ieşene * prima sesiune de admitere în învăţământul superior se desfăşoară până pe 31 iulie, în funcţie de universitate

Proaspăt promovaţi ai examenul naţional de Bacalaureat, absolvenţii de liceu sunt puşi în faţa unei decizii importante pentru parcursul lor profesional: alegerea facultăţii pe care vor să o urmeze. Oraşul Iaşi este cunoscut drept unul dintre centrele universitare importante ale ţării, oferind absolvenţilor o ofertă educaţională variată şi de calitate prin cele cinci universităţi de stat. Evenimentul Regional al Moldovei vă arată zilnic situaţia înscrierilor la nivelul principalelor universităţi de stat.

Aproape 3.000 de candidaţi înscrişi la „Cuza”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” a înscris la studiile de licenţă, în primele două zile admitere, un număr total de 2.890 de candidaţi. Dintre aceştia, 196 au ales să se înscrie online. Cel mai mare număr de candidaţi înscrişi se remarcă la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor (559). Printre preferinţele candidaţilor se numără şi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, cu 386 de dosare depuse, Facultatea de Litere, cu 368 de candidaţi, Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social Politice, cu 303 de înscrişi şi Facultatea de Informatică, unde au depus dosarele de admitere 329 de absolvenţi. Deşi admiterea prevede pe lângă dosar şi un examen de admitere, 230 de candidaţi vor să devină studenţi ai Facultăţii de Drept. Printre facultăţile cu peste 100 de dosare înscrise, se remarcă şi Facultatea de Geografie şi Geologie (154), Facultatea de Biologie (120) şi Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport (108). Cei mai puţini absolvenţi au optat pentru Facultatea de Teologie Romano – Catolică (12) şi Facultatea de Fizică (22). Un număr de 951 de studenţi au ales să se înscrie la cursurile de master ale Universităţii. Studiile de master ale FEAA şi ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei s-au bucurat de cel mai mare succes, înregistrând 270, respectiv 132 de candidaţi. De asemenea, se mai remarcă Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social Politice, cu 95 de dosare înscrise, şi Facultatea de Geografie şi Geologie, cu 74 de candidaţi.

La „Cuza”, înscrierile au loc zilnic, în intervalul orar 09:00 – 17:00, până pe data de 23 iulie, iar în ultima zi de admitere, programul de înscrieri este până la ora 15:00.

USAMV – De două ori mai mulţi candidaţi decât în prima zi

Absolvenţii de liceu s-au îngrămădit ieri, 19 iulie, să-şi depună dosarele de admitere la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” Iaşi, numărul total de înscrişi înregistrat ieri ajungând la 236. Astfel, 89 de absolvenţi s-au înscris la Facultatea de Agricultură, cei mai mulţi optând pentru domeniul agronomiei (36) şi pentru Ingineria produselor alimentare (36). Facultatea de Horticultură a înregistrat 25 de înscrieri, majoritatea îndreptându-se spre domeniul cu acelaşi nume (18). Un număr de 59 de absolvenţi s-au înscris la Facultatea de Zootehnie, mai mult de jumătate dintre aceştia, 37, alegând domeniul Ingineria produselor alimentare, specializarea Controlul şi expertiza produselor alimentare. Numărul de candidaţi înscrişi la Facultatea de Medicină Veterinară în cursul zilei de ieri este de 63, iar pentru cele două locuri alocate absolvenţilor din Republica Moldova s-a înscris un candidat. În prima zi de înscrieri, USAMV a înscris 121 de candidaţi, numărul total după două zile de admitere ajungând la 357 din 684 locuri la buget şi 412 la taxă. Înscrierile se vor încheia pe 25 iulie, acestea având loc zilnic, în intervalul orar 8:00 – 16:00.

Bătaie pe locurile de la Arhitectură

Conform datelor centralizate de Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, ieri, 19 iulie, la ora 14:00, 847 de absolvenţi s-au înscris la cele 11 facultăţi. În topul preferinţelor candidaţilor se află Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, care a primit 165 de candidaţi, Facultatea de Automatică şi Calculatoare, cu 160 de absolvenţi înscrişi şi Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, care a înregistrat 156 de înscrieri. Frecventate au fost şi Facultatea de Mecanică, la care s-au înscris 85 de absolvenţi, Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică şi Informatică Aplicată, unde au depus dosarul de admitere 73 de candidaţi şi Facultatea de Construcţii şi Instalaţii, cu 62 de înscrieri. Cel mai mic număr de candidaţi înscrişi a fost înregistrat de Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Materialelor (18). Subliniem faptul că la Facultatea de Arhitectură, cei 156 de candidaţi înscrişi până la momentul actual se luptă pentru cele 98 de locuri (95 la buget şi 3 la taxă). Cei care doresc să devină studenţi ai Universităţii Tehnice se pot înscrie până pe 31 iulie, în intervalul orar 09:00 – 16:00. Diana MOLDOVANU

 

* * *

2.890

Este numărul dosarelor înscrise la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” pentru ciclul licenţă, în primele două zile de admitere

 

 VEZI AICI ULTIMELE ANUNȚURI ADĂUGATE


VEZI ȘI ANUNȚURI LOCURI DE MUNCĂ 


VEZI AICI ANUNȚURI IMOBILIARE 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei