Plagiat cu acceptul universităţii EXCLUSIV

default

Dimensiune font:

| 21-10-2014 13:29

Proiectele, temele de seminar sau lucrările de diplomă sunt la un click distanţă pe ... pagina oficială de Facebook a Universităţii „Al. I. Cuza”. Deşi plagiatul se pedepseşte, studentul nemaiavând dreptul de a susţine examenul de final de studii, reprezentanţii celei mai vechi unităţi de învăţământ superior din ţară se apară cu programul de detectare - platforma SafeAssign. 

Temele din timpul semestrului sau lucrarea de diplomă nu par a mai prezenta probleme pentru studenţii care nu au timp sau nu au chef să le realizeze. Anunţuri ale celor care le pot face în locul lor sunt numeroase, iar grupurile sanitare ale Universităţii „Al.I. Cuza” Iaşi au devenit de ani de zile spaţiul perfect pentru a-şi face reclamă. La fel este şi pagina oficială de Facebook, deşi se doreşte a fi un mod de promovare a activităţilor pe care le desfăşoară studenţii, diverse oportunităţi pentru ei, proiecte desfăşurate şi organizate de Universitate. „Realizăm teme de seminar, proiecte şi lucrări de diplomă la preţuri studenţeşti. Respectăm criteriile şi bibliografiile impuse. Posibilitate de plata în rate!”, arăta un anunţ postat încă de pe 13 octombrie.

Plata în rate pentru proiecte
Contactaţi de reporterii ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei”, vânzătorii de proiecte au răspuns printr-un email că „nu va realiza nimeni că lucrarea nu este scrisă de dvs”, mulţumind, în acelaşi timp, pentru „interesul acordat serviciilor noastre”. Doar 100 lei ar scoate din buzunar un student pentru un proiect de care are nevoie în timpul anilor de studiu. Pe de altă parte, stresul şi munca pentru lucrarea de diplomă de 60-80 de pagini sunt estimate la 600 lei, inclusă fiind promisiunea că studentul poate „sta fără grijă!”. „În ceea ce priveşte lucrarea de diplomă, puteţi sta fără grija! Vă garantăm că nu va realiza nimeni că lucrarea nu este scrisă de Dvs. În cele 7-8 min. în care prezentaţi este aproape imposibil să se întâmple asta. În plus, Dvs. veţi obţine toate informaţiile de la noi, inclusiv cele legate de SPSS (unul dintre cele mai utilizate în analiza statistică a datelor, folosit, în general, de cercetătorii în psihologie - n.r.). Vă vom spune cum am realizat corelaţiile, care sunt variabilele şi veţi avea în lucrare interpretarea tuturor tabelelor”, explică realizatorii lucrărilor uşurinţa cu care se poate obţine diploma de final de studii universitare. Binecunoscutul buget redus al studenţilor este rezolvat cu aceeaşi simplitate. „Redactarea lucrării de diplomă se realizează eşalonat, la fel şi plata, care se realizează prin depunerea banilor într-un cont bancar”, continuă aceştia cu o altă ofertă – „orice modificare sau corectură ulterioară sunt incluse în preţ”.

Plagiat şi nu prea
Soluţia pentru stresul că Universitatea ar putea detecta plagiatul o găsesc tot cei care se ocupă de redactarea lucrării, care ar trebui să reflecte numeroasele informaţii pe care viitorii specialişti le vor pune în practică la locul de muncă. „Suntem la curent cu toate soft-urile antiplagiat, multe dintre ele fiind disponibile şi pe internet, aşa încât vă veţi putea verifica singură lucrarea. Mai mult decât să vă garantăm că lucrările sunt originale şi neplagiate nu putem face. Acesta este motivul principal pentru care vă rugăm să mergeţi sistematic cu lucrarea la verificat, iar dacă vor fi modificări, după cum v-am specificat şi în mail-ul anterior, vor fi realizate în cel mai scurt timp posibil”, este răspunsul fără modestie al vânzătorilor de licenţe. Pe de altă parte la doar câteva zile după postarea cu vânzarea de proiecte a urmat una legată de un soft ce poate fi folosit pentru detectarea plagiatului. „Dacă eşti un student sau masterand care lucrează la proiectul de diploma sau la dizertaţia de master, softul (...) este un instrument foarte folositor pentru a evita greşeli involuntare ce se pot repercuta asupra corectitudinii tale”, arată promotorii acestui program, anunţ ce se regăseşte şi pe paginile reţelei de socializare a altor universităţi ieşene.

Mesaj nedorit, dar neşters încă
Reprezentaţii Departamentului MEDIA din cadrul UAIC, responsabil cu administrarea paginii oficiale de Facebook, spun că ar trebui să şteargă astfel de postări. „Nu acceptăm astfel de mesaje şi le ştergem imediat. Acesta nu a fost remarcat, dar, acum, că ne-aţi spus, cu siguranţă îl vom şterge!”, a spus Mădălina Cocea, responsabil de relaţiile cu mass-media în cadrul UAIC. În urma sesizării reporterilor „Evenimentul Regional al Moldovei”, anunţul incriminator a fost şters de pe pagina de Facebook a universităţii. „Principalul scop al departamentului este de a promova Universitatea. Acest obiectiv este îndeplinit prin creşterea gradului de conştientizare a misiunii asumate de Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, prin generarea unei vizibilităţi mai bune a instituţiei şi prin crearea şi menţinerea unei imagini pozitive”, arată Departamentul Media.
Până la o rezolvare concretă a problemei lucrărilor de diplomă sau temelor de seminar cumpărate rămân numeroşii „specialişti” care nu au fost capabili să le redacteze de unii singuri. De asemenea, rămân sutele sau, poate, miile de tineri care muncesc din greu pentru a învăţa teoria de care vor avea nevoie în viitoarea carieră, dar care ajung vânzători la tonetă cu diplomă realizată 100% de ei...

Andreea IGNEA

* * *
„Realizăm teme de seminar, proiecte şi lucrări de diplomă la preţuri studenţeşti. Respectăm criteriile şi bibliografiile impuse. Posibilitate de plata în rate!” – anunţ pe pagina de Facebook a UAIC, postat pe 13 octombrie

* * *
„Mai mult decât să vă garantăm că lucrările sunt originale şi neplagiate nu putem face” - „vânzător” de lucrări de diplomă

* * *
„Nu acceptăm astfel de mesaje şi le ştergem imediat. Acesta nu a fost remarcat, dar, acum, că ne-aţi spus, cu siguranţă îl vom şterge!” - Mădălina Cocea, responsabil de relaţiile cu mass-media în cadrul UAIC Iaşi 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei