Rectorul Universităţii „Cuza”, despre revolta studenţilor: „O obrăznicie!”

default

Dimensiune font:

| 27-11-2014 05:30

Studenţii Universităţii „Al.I. Cuza” Iaşi au intrat de ieri, 26 noiembrie, în grevă japoneză, acţiune pe care o vor continua şi astăzi. În timp ce câteva sute de studenţi au acceptat să poarte banderolele, alţii şi-au motivat reticenţa prin frica faţă de posibilele reacţii negative din partea profesorilor. Conducerea Universităţii consideră Liga Studenţilor ca fiind „un caz de impostură, de forţare a notei, de obrăznicie”. 

Sute de studenţi ai Universităţii „Al.I. Cuza” (UAIC) Iaşi poartă, pentru două zile, banderole albe, în încercarea de a obţine atenţia conducerii instituţiei de învăţământ superior. Singura soluţie pe care au găsit-o a fost greva japoneză, iniţiată de membrii Ligii Studenţilor din UAIC (LS Iaşi). Aceasta a debutat ieri, 26 noiembrie, când numeroşi tineri au acceptat să poarte banderolele, acţiune ce va continua şi în cursul zilei de astăzi. Câţiva membri LS Iaşi, însoţiţi de preşedintele ligii, Silvian-Emanuel Man, au mers în sălile de curs, unde au explicat cursanţilor, dar şi cadrelor didactice, care sunt revendicările lor. Dacă protestul nu avea un efectul dorit de ligă, studenţii sunt hotărâţi să treacă la acţiuni de protest. În schimb, membrii LS Iaşi sunt optimişti. „Noi credem că lucrurile vor merge spre bine şi că Universitatea va asculta revendicările noastre”, a spus Silvian Man.

Ce-şi doresc studenţii
Patru puncte sunt pe lista nemulţumirilor studenţilor. „În primul rând, cerem să se anuleze noul regulament pentru studii universitare de licenţă, pentru că a fost adoptat ilegal, cu patru zile înainte de începerea anului universitar, în contextul în care trebuia adoptat cu minimum trei luni înainte”, susţine Silvian Man. Tinerii mai cer reducerea tarifelor de cazare în campusurile UAIC, amintind că încă nu au primit un răspuns la cererea prin care solicitau Universităţii o detaliere a cheltuielilor şi veniturilor la nivelul căminelor. Pe de altă parte, membrii LS Iaşi cer adoptarea statutului studentului în forma propusă de ei, susţinând că aceasta este „cea mai completă formă de Cod al drepturilor şi obligaţiilor studenţilor din Universitate”. „Ne dorim transparentizarea procesului de luare a deciziilor şi adoptarea unei metodologii prin care voluntariatul să fie recunoscut pe bază de credite. Dacă veţi merge la universităţi din străinătate, vă vor cere şi creditele pentru voluntariat. La noi, la Cuza, nu se oferă aşa ceva. Spre exemplu, Politehnica oferă!”, încheie Silvian Man lista revendicărilor.

Studenţii s-ar alătura, dar se tem de profesori
Peste 1.000 de banderole au fost pregătite şi aproximativ 200 de tineri acceptaseră încă de la începutul grevei să le poarte la mână. În schimb, au fost destul de mulţi cei care au refuzat să se alăture acţiunii, de frica… profesorilor. „Noi nu protestăm din cauza cursurilor pe care le avem şi a profesorilor. Nu ne permitem! Ne gândeam Măcar mâine (27 noiembrie – n.r.) să ne alăturăm! Dar nu putem nici atunci, pentru că avem trei seminarii şi un parţial. Nici mie nu mi se pare corect să se mărească taxa cu două săptămâni înainte şi multe, multe altele. Nu mi se pare corect! Totuşi, stau la cămin, nu la apartament...”, şi-au explicat opţiunea două studente în anul II la Asistenţă Socială.

Trei dintre studenţii care împărţeau banderole au povestit reporterilor ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei” că majoritatea reticenţelor le-au întâmpinat în rândul bobocilor, care se tem de tem de reacţii negative din partea profesorilor. „Universitatea, prin acţiunile ei, a reuşit să creeze şi o oarecare teamă în rândul studenţilor. Totuşi, ne pare foarte rău, pentru că, la 25 de ani de la căderea regimului comunist, drepturile studenţilor nu sunt respectate, în contextul în care în 1990 şi în alţi ani din istoria noastră studenţii au murit atât pentru demnitatea şi libertate în această ţară, cât şi pentru respectarea drepturilor lor”, este de părere liderul LS Iaşi.

Profesori alături de studenţi
Părerile în rândul cadrelor didactice de la UAIC sunt împărţite, unii dintre ai acceptând să-i primească pe membrii LS Iaşi în sălile de curs pentru a le prezenta studenţilor nemulţumirile. „Studenţii, în calitate de beneficiari ai serviciilor pe care le oferă Universitatea, au tot dreptul să facă grevă, să-şi apere drepturile şi interesele. Revendicările vor trebui discutate şi analizate în detaliu. Voluntariatul, din punctul meu de vedere, este o activitate deosebit de importantă în dezvoltarea profesională a studenţilor şi pentru asta noi, ca societate, nu avem încă un cadru suficient de organizat astfel încât să stimuleze astfel de acţiuni, care să fie productive”, este de părere Ştefan Cojocaru, profesor de Sociologie, aflat la UAIC din anul 1998.

Conducerea Universităţii nu recunoaşte liga studenţilor
Deşi rectorul UAIC Vasile Işan a spus că va înainta un material către Consiliul de Administraţie cu privire la greva japoneză a studenţilor, a ţinut să precizeze că LS Iaşi nu este recunoscută de conducerea Universităţii, spre deosebire de celelalte 47 de organizaţii, asociaţii şi ligi studenţeşti. „Trebuie să ţinem seama că studenţii au reprezentanţi aleşi în Senatul Universităţii, în Consiliul de Administraţie şi în consiliile facultăţilor. Aceştia ţin legătura cu studenţii ce i-au desemnat şi, în general, toate hotărârile Senatului şi ale Consiliului sunt aduse la cunoştinţă reprezentanţilor studenţilor. Poate sunt mici scăpări în timpul vacanţei de vară”, a explicat Vasile Işan. Referitor la revendicări, rectorul UAIC este de părere că acestea nu sunt întemeiate. „Ce revendicări? Trebuie să ne întrebăm pe cine reprezintă şi care e legitimitatea acestei Ligi a Studenţilor. Pentru că eu, din câte îmi amintesc, acum vreo doi ani, am pus sub un serios semn al îndoielii reprezentativitatea şi legitimitatea acestei ligi. Ce proporţie din numărul de studenţi reprezintă această ligă? Mai nimic! Putem discuta despre un caz de impostură, de forţare a notei, de obrăznicie!”, a încheiat Vasile Işan, rectorul UAIC. Andreea IGNEA

***
Revendicările LS Iaşi
- eliminarea noilor taxe pentru restanţele din anii anteriori
- reducerea tarifelor de cazare
- adoptarea Statutului Studentului în forma sa completă propusă de Liga Studenţilor
- transparentizarea tuturor deciziilor care se iau la nivelul structurilor de conducere ale universităţii

***

„Ce proporţie din numărul de studenţi reprezintă această ligă? Mai nimic! Putem discuta despre un caz de impostură, de forţare a notei, de obrăznicie!” - Vasile Işan, rectorul Universităţii „Al.I. Cuza” Iaşi


 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

vasile pielea p_ _ _ i

Nov 27, 2014

grofule de ce esti grof? nu v-ati saturat sa luati deciziile in spatele usilor inchise si apoi numa sa intindeti mana dupa bani?

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei