Şcoala românească, fabrică de inadaptaţi
Dimensiune font:
Rezultatele testării internaţionale PISA, publicate la începutul săptămânii, relevă situaţia dezastruoasă în care se află educaţia românească * aproape 40% dintre elevii români se află sub nivelul 2, nivelul de bază necesar a fi atins de către un tânăr de 15 ani până la finalizarea învăţământului obligatoriu, pentru a putea funcţiona eficient în societate * din acest punct de vedere, educaţia românească poate fi comparată cu cea din ţări precum Uruguay, Bulgaria sau Trinidad - Tobago
Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD - Organisation for Economic Co-operation and Development) a publicat la începutul acestei săptămâni
raportul internaţional „Excelenţă şi Egalitate în Educaţie”, ce conţine informaţii referitoare la performanţele sistemului educaţional românesc în cadrul Programului OECD-PISA 2015 (Programul Internaţional OECD pentru Evaluarea Elevilor).
Citește și Cum a decurs prima zi a simulărilor naţionale
Sistemul educaţional românesc, la pământ
Rezultatele testării PISA 2015 arată că România şi-a înrăutăţit performanţele şcolare comparativ cu anul 2012, deşi şi le-a îmbunătăţit faţă de anul 2006. Raportul relevă, de fapt, situaţia dezastruoasă în care se află educaţia românească, aceasta putând fi comparată cu ţări precum Uruguay, Bulgaria sau Trinidad – Tobago. Astfel, pe scala generală de ştiinţe (domeniu principal în PISA 2015), România a înregistrat un scor mediu de 435 puncte, ocupând poziţia 48 din 70 ţări. Altfel spus, rezultatele României pot fi comparate cu cele obţinute de state precum Uruguay, Cipru, Moldova, Albania şi Turcia. Scorul mediu la ştiinţe al ţărilor OECD este de 493 puncte. Pe primele locuri poziţionându-se ţări precum Singapore (556 puncte), Japonia (538 puncte), Estonia (534 puncte), Taipei-China (532 puncte), Finlanda (531 puncte) şi Canada (528 puncte). Pe scala generală de Citire/Lectură România a înregistrat scorul mediu de 434 puncte, având performanţe similare cu Uruguay, Bulgaria sau Trinidad-Tobago .
Pe scala generală de Matematică, România a înregistrat scorul mediu de 444 puncte având performanţe similare unor ţări precum Grecia, Bulgaria, Cipru sau Argentina.
Peste 35% dintre elevii români, sub nivelul de bază necesar
Pe scala performanţelor PISA 2015, la ştiinţe au fost definite cinci niveluri de proficienţă, nivelul 2 fiind considerat nivelul de bază necesar a fi atins de către un tânăr de 15 ani până la finalizarea învăţământului obligatoriu, pentru a putea funcţiona eficient în societate.
Astfel, dacă 35% dintre elevii români se situează la limită, nivelul 2, un procent covârşitor de 38,6% dintre aceştia se situează sub nivelul de bază. Cumulat, la nivelurile superioare (3, 4 şi 5) se plasează doar 27,5% dintre elevii români.
Rezultatele raportului nu sunt doar îngrijorătoare, dar relevă un adevăr crunt: cei mai mulţi elevi români trec prin şcoală aproape degeaba, după finalizarea studiilor aceştia nefiind capabili să funcţioneze în societate sau să se adapteze acesteia.
Citește și Victoria sportivilor ieșeni
Ce sunt testele PISA?
PISA este o evaluare standardizată internaţional destinată copiilor de 15 ani, care acoperă trei domenii principale: citire/lectură, matematică şi ştiinţe. Altfel spus, programul evaluează în ce măsură elevii aflaţi aproape de finalul educaţiei obligatorii deţin unele dintre competenţele - cheie, cunoştinţele şi deprinderile de bază esenţiale atât pentru continuarea studiilor, cât şi pentru participarea deplină la viaţa socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii. Raportul publicat săptămâna aceasta are la bază teste efectuate în cursul anului trecut şi este cel de-al şaselea raport de acest tip (celelalte cinci fiind publicate în anii 2000, 2003, 2006, 2009 şi 2012). România participă la acest program din anul 2001.
Evaluarea PISA 2015 s-a desfăşurat, în România, prin intermediul Centrului Naţional de Examinare şi Evaluare (CNEE). Testarea propriu-zisă a avut loc în luna aprilie 2015, fiind validate testele susţinute de 4.876 elevi de 15 ani din 182 de şcoli.
Fiecare dintre cei aproape 5.000 de elevi a primit câte o broşură de test, cu durata de lucru de două ore, care conţinea itemi de investigare a competenţelor. De asemenea, directorii unităţilor de învăţământ participante au completat un chestionar de investigare a caracteristicilor etosului şcolii din perspectiva mediului şcolar, a ofertei educaţionale, a oportunităţilor de învăţare, etc.
* * *
38,6%
Dintre elevii români situează sub nivelul 2, considerat nivelul de bază necesar a fi atins de către un tânăr de 15 ani până la finalizarea învăţământului obligatoriu, pentru a putea funcţiona eficient în societate.
* * *
48
Este poziţia ocupată de România pe scala generală de ştiinţe, dintr-un total de 70 de ţări participante.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau