Şcolile care nu au auzit încă de intrarea în noul an şcolar
Dimensiune font:
Clase simultane, documente nefinalizate, cadre didactice fără evaluare şi calificative pentru anul precedent, sunt doar câteva dintre problemele învăţământului ieşean, la o lună de la începerea noului an şcolar. Şcoala Gimnazială Dolheşti este prima în topul acestor nereguli.
Unităţile de învăţământ preuniversitar, cadrele didactice şi elevii sunt atent supravegheate de reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi. „Nu întotdeauna inspecţia este soluţia cea mai potrivită, dar, ceea ce controlezi şi ţii sub atentă supraveghere, conduce, treptat, la un feed-back pozitiv. Important este să facem consilierea şi atunci poate că determinăm şi nişte energii”, este de părere şefa ISJ, Camelia Gavrilă.
Pe de-o parte, a fost verificat profesionalismul dascălilor printr-o serie de inspecţii tematice realizate la nivelul a 60 de şcoli din judeţ. 14 trasee au fost bifate de 22 de inspectori şcolari şi 20 de metodişti, care au fost atenţi la constituirea colectivelor de elevi, existenţa şi calitatea documentelor şcolare, calitatea şi stadiul de realizare al documentelor de proiectare managerială, precum şi asigurarea condiţiilor pentru desfăşurarea procesului educativ.
Vizitele reprezentanţilor ISJ au scos la lumină şi aspecte care încă îşi aşteaptă rezolvarea, deşi situaţiile nu sunt de actualitate. Clasele simultane încă există la nivelul a şase unităţi de învăţământ ieşene, acestea cuprinzând 4.754 de elevi din ciclul primar şi 208 din cel gimnazial. De asemenea, un alt minus găsit de inspectori este că, în cazul unor cadre didactice, nu fusese finalizată evaluarea. „Este un fapt destul de grav. Acesta se face, în mod normal, până la 1 septembrie, când se termină anul şcolar anterior. Calificativele cadrelor didactice trebuie făcute, discutate, validate în consiliul de administraţie. Unele şcoli le aveau făcute, alte erau în curs de a face acest lucru”, a explicat inspectorul şcolar general.
Dolheşti, cap de listă în topul neregulilor
Una dintre problemele asupra cărora trebuie să se îndrepte atenţia cadrelor didactice este parcursul profesional pe care îl urmează elevii după absolvirea claselor terminale de gimnaziu şi de liceu. „Am observat că la Dolheşti s-au adunat cele mai multe elemente negative, dar acestea se regăsesc peste tot”, a precizat Camelia Gavrilă. Aici, au fost bifate neajunsuri la nivelul monitorizării absolvenţilor, al documentelor de proiectare managerială, ce erau abia în curs de finalizare, al evaluării dascălilor şi acordării calificativelor pentru anul şcolar precedent.
Andreea IGNEA
***
5.000
Acesta este numărul aproximativ de elevi din ciclul primar şi gimnazial care învaţă în clase simultane
***
„Am observat că la Dolheşti s-au adunat cele mai multe elemente negative, dar acestea se regăsesc peste tot” - Camelia Gavrilă, şefa ISJ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau