Talentul ingineresc ieşean, premiat la nivel naţional

default

Dimensiune font:

| 17-01-2017 06:15

 Un grup de studenţi din Iaşi a fost selectat în cadrul unui prestigios program academic * studenţii ieşeni vor primi sume importante de bani pentru activitatea academică deosebită * totul a avut loc în cadrul unei ceremonii de decernare fastuoase

 Şase studenţi din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi se numără printre norocoşii care vor primi câte aproximativ 10.000 de lei pentru rezultate academice excepţionale. Banii sunt oferiţi de compania Tenaris Silcotub Zalău sub forma unor burse de studiu intitulate „Roberto Rocca”.

Burse lunare de 800 de lei

Cei şase tineri provin de la cinci facultăţi ale Universităţii Tehnice ieşene, patru dintre ei fiind înmatriculaţi la ciclul de licenţă, în timp ce doi urmează cursurile de master.

Astfel, Cristina Florentina Savu şi Vlad Cazacu de la Facultatea de Construcţii de Maşini şi Management Industrial, Laura Elena Ţiplea, de la Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului, şi Dan Irinel Archip, de la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică şi Informatică Aplicată, sunt studenţi la licenţă, iar Alexandru Cohal, de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare, şi Ioan Adrian Spiţă, de la Facultatea de Mecanică, sunt înmatriculaţi la studiile de masterat. Aceştia vor primi burse de 800 de lei timp de 12 luni, ajungând să încaseze în total 9.600 de lei din partea companiei.

Criteriile de selecţie au ţinut cont de rezultatele academice excepţionale, abilităţile de lider ale acestora şi pasiunea pentru inginerie. Pentru alegerea câştigătorilor, compania desfăşoară o serie de interviuri anual în fiecare dintre universităţile partenere, criteriile de selecţie pentru oferirea burselor fiind stabilite exclusiv de către Tenaris Silcotub Zalău.

 

 Citește și Dramă la liceu: a încercat să-şi taie gâtul, din dragoste

 

Ceremonie de decernare impresionantă

Instituţia de învăţământ ieşeană a fost reprezentată la ceremonia de decernare a burselor de prof. univ. dr. ing. Neculai Seghedin, prorector responsabil cu activitatea didactică, conf. univ. dr. Bogdan Ciobanu, prodecan al Facultăţii de Construcţii de Maşini şi Management Industrial şi şef de lucrări univ. dr. Andrei Victor Sandu, de la Facultatea de ştiinţa şi Ingineria Materialelor. Andrei Victor Sandu, în calitate de preşedinte al Forumului Inventatorilor Români, a acordat Companiei Tenaris Silcotub din Zalău o medalie şi o plachetă pentru întreaga activitate de cercetare desfăşurată în decursul timpului în facilităţile acesteia. „Numărul universităţilor implicate în acest program de burse Roberto Rocca a crescut, în anul acesta acordându-se şi o bursă Universităţii Babeş-Bolyai, din Cluj Napoca. A fost o manifestare foarte frumoasă, foarte caldă, deoarece profesorii implicaţi în acordarea acestor burse formează deja o mică comunitate la nivel naţional. Ne întâlnim periodic, cel puţin o dată pe an, atunci când se desfăşoară această activitate de decernare. După decernare, o parte dintre participanţi au vizitat fabrica, iar studenţii au fost implicaţi într-un workshop. Ei desfăşoară anumite activităţi în comun, e important că se cunosc, sunt studenţi de factură bună din diverse zone alte tehnicii, din diverse facultăţi, cu diverse preocupări, dar care au în comun performanţa în activitate ştiinţifică şi didactică”, a declarat prof. univ. dr. ing. Neculai Seghedin.

 

Susţinerea studenţilor talentaţi

Programul educaţional „Roberto Rocca” este o iniţiativă menită să ofere sprijin educaţional pentru studenţii şi absolvenţii talentaţi în domeniile ingineriei şi ştiinţelor aplicate, în peste 15 ţări (Argentina, Brazilia, Canada, China, Columbia, Ecuador, Ghana, Guatemala, Indonezia, Italia, Japonia, Mexic, Nigeria, Regatul Unit, România, Uruguay şi SUA). Fondat în 2005, în onoarea regretatului Roberto Rocca, Preşedintele Grupului Techint, Programul „Roberto Rocca” este finanţat de companiile Tenaris, Ternium şi Techint. „Atât bursele din cadrul componentei scholarship, cât şi cele din cadrul componentei fellowship sunt acordate pe baza realizărilor academice şi profesionale ale studenţilor, potenţialului de leadership şi angajamentului faţă de progresul industrial şi economic al ţării sale de origine. Nevoile financiare ale studenţilor sunt, de asemenea, luate în considerare atunci când sunt acordate bursele”, au transmis organizatorii.

La ediţia de anul acest din România, au fost premiaţi, în total, 40 de studenţi de la şase centre universitare din ţară: Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi, Universitatea Politehnica Bucureşti, Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti şi Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. Tema ceremoniei de decernare a burselor Roberto Rocca a fost una în ton cu dezvoltarea tehnico-ştiinţifică accelerată a acestui început de mileniu şi anume creativitatea, cu toate valenţele acesteia.

În fiecare an, programul acordă peste 650 de burse pentru studenţi, de la mai mult de 80 de universităţi. 

 

* * *

A contat foarte mult că am reuşit să ne vedem ideea pusă în practică” - Andrei Bogdan Bujorean, unul dintre bursieri

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei