10 milioane de euro pentru 2 km de şină de tramvai
Dimensiune font:
Atât costă reabilitarea liniei de tramvai din Podu Roş spre Zona Industrială
Primăria Iaşi a stabilit indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniilor de tramvai pe tronsoanele: B-dul Ţuţora (porţiune cuprinsă între Podu Roş şi intersecţia cu B-dul Primăverii), respectiv B-dul Virgil Săhleanu (porţiune cuprinsă între intersecţia cu B-dul Metalurgiei şi rond capăt Zona Industrială), date în exploatare în anul 1977. Tronsonul cuprins între Podu Roş şi intersecţia cu B-dul Primăverii are o lungime de cale dublă de 457 metri, în timp ce tronsonul cuprins între B-dul Virgil Săhleanu, pe porţiunea cuprinsă între intersecţia cu B-dul Metalurgiei şi rond capăt Zona Industrială are o lungime de 1.733 km. „De la darea în exploatare a liniilor şi până în prezent nu au fost executate decât lucrări de reparaţii şi întreţinere curentă. Din aceste motive, la data efectuării expertizei tehnice, starea tehnică a liniilor este total necorespuzătoare, reprezentând pericol pentru siguranţa circulaţiei, datorită denivelărilor orizontale şi verticale. Calea de rulare, în starea actuală, ar duce la cheltuieli de exploatare nejustificat de mari, inclusiv şi pentru materialul rulant. Uzura avansată a căii de rulare şi vechimea liniei, fac ca exploatarea să se realizeze în condiţii deosebit de dificile, pe unele porţiuni chiar existând riscul producerii unor evenimente soldate cu pagube”, au explicat reprezentanţii Primăriei Iaşi. În ce priveşte costurile estimate, pentru tronsonul cuprins între Podu Roş şi intersecţia cu B-dul Primăverii (Ţuţora) au fost estimate 2,3 milioane euro, pe o perioadă de 12 luni, în timp ce pe celălalt tronson, costurile estimate ajung la 8 milioane de euro. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau