Iritare prin garajele şi depourile RATP: „Costume? Altele sunt problemele ce trebuie rezolvate, domnule Chirica!”
Dimensiune font:
Angajaţii regiei susţin la unison că atât condiţiile de muncă, dar şi nevoile RATP, nu recomandă alocarea de bani pentru îmbrăcatul şoferilor şi a vatmanilor
Cea mai recentă iniţiativă a primarului interimar Mihai Chirica, aceea de a-i pune pe conducătorii mijloacelor de transport în comun să poarte uniforme, a stârnit reacţii dure prin garajele şi depourile RATP. Angajaţii regiei susţin la unison că altele sunt priorităţile regiei şi că banii care urma să fie folosiţi pentru achiziţia viitoarelor costume pot fi folosiţi altfel. „Transportul public e la pământ, dar vrem uniforme pentru vatmani şi şoferi. Dar căldură în vagoane, macazuri electrice funcţionale, echipament de protecţie pentru operaţiunile de cuplare/decuplare la stradă, veste reflectorizante? Reţeaua fir-contact din oraş e la pământ. Mulţi, foarte mulţi stâlpi care susţin reţeaua (ex. cei de pe strada Cuza Vodă sau B-dul Independenţei) sunt înclinaţi şi reprezintă un pericol public. Firul-contact încă nu este poziţionat în zig-zag în multe zone cu linie dreaptă reabilitată. Prioritatea în trafic a mijloacelor de transport a fost rezolvată? Numărul de vatmani şi şoferi este suficient pentru nevoile oraşului? Sunt aceştia plătiţi corespunzător muncii şi responsabilităţii pe care o au? Cred că astea sunt probleme care ar trebui rezolvate, domnule Mihai Chirica!”, scrie Adrian Crengăniş, vatman RATP şi totodată preşedintele „Asociaţiei Prietenii Tramvaielor”.
Porţi uniformă, însă în ce condiţii?
Ieşeanul mai susţine că nu are nimic împotriva uniformei, însă trebuie asigurate condiţii minime pentru a face posibila utilizarea ei, părere împărtăşită, de altfel şi de alţi şoferi cu care reporterii „Evenimentului Regional al Moldovei” au discutat. „În depou cari nisip cu găleţile, te murdăreşti. Compresorul nu refulează, te pui în genunchi pe stradă ca să atingi cu ranga de schimbat macazul conducta presostatului. Faci cuplări la stradă. Îţi distrugi uniforma. Dar văd că unii gândesc în dulcele stil Nichitian, mai nou Chiricesc. Cu o asemenea gândire, o să rămânem în stadiul în care suntem”, mai spune acesta.
Salopete şi bască
Subiectul uniformelor atinge şi alte coordonate. Angajaţii regiei susţin că, de fapt, se impune achiziţia a patru costume, două pentru vară, două pentru iarnă, alături de pantofi şi bocanci îmblăniţi, pentru a acoperi toate sezoanele. Apoi, anumite munci care cad în atribuţiile conducătorilor auto sau a vatmanilor, cum ar fi alimentarea tramvaiului cu nisip sau maşinilor cu antigel, să fie preluate de alţi lucrători. „Ar trebui o spălătorie pentru uniforme în depouri şi garaje şi vestiare pentru angajaţi. Sunt mulţi bani, dacă tot e să vorbim de investiţii în transportul public”, crede un şofer. „Decât costume, mai bine salopete, halate albastre şi bască. Ar fi în ton cu ceea ce facem înainte de pornirea în curse”, mai crede un alt şofer. Alţii susţin că se vor introduce uniforme doar pentru că anumite persoane din Palatul Roznovanu ar avea un interes în această zonă. „Probabil a fost şi găsit magazinul care va vinde acele costume”, crede un alt şofer. Tudor DAMASCHIN
50 de şoferi vor să plece
Presupunând că, într-un final, se va trece peste toate aceste neajunsuri, iar cei care transportă ieşenii la serviciu vor accepta să o facă îmbrăcaţi la patru ace, sunt mari şanse ca de luna viitoare uniformele să zacă nefolosite. Aceasta întrucât aproximativ 50 de şoferi RATP se pregătesc să dea curs unei oferte venite din Vest, prin care se caută conducători de mijloace de transport pentru Germania. De altfel, regia reuşeşte cu greu să găsească personal calificat pentru autobuzele proprii, dovadă şi anunţuri de angajare care au umplut paginile de mică publicitate înainte de sărbători.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau