A început calvarul în Baza 3
Dimensiune font:
Datorită lucrărilor din intersecţia CET - Baumax, de astăzi se schimbă configuraţia traseelor de tramvai 7 şi 8. Au apărut deja opinii potrivit cărora deciziile luate nu au fost cele mai inspirate, existând alternative de transport mult mai „logice”
După cum v-am mai informat, începând de astăzi, rutele singurelor trasee de tramvai care tranzitau zona Baza 3, vor fi modificate. Datorită lucrărilor de modernizare a căii de rulare de la intersecţia străzii Calea Chişinăului cu B-dul Tudor Vladimirescu, traseul de tramvai nr. 7 va circula pe ruta Canta - Gară - Tg. Cucu, iar traseul nr. 8 Copou - Tg.Cucu - Tudor Vladimirescu - Baza 3 va fi asigurat cu autobuze. Lucrările din intersecţia de la Baumax sunt extrem de importante, pentru a se putea da drumul tramvaielor pe ruta Copou -Tudor Vladimirescu - Calea Chişinăului - Podu Roş - Copou, cel mai probabil începând cu luna octombrie.
Ce lucrări ar fi trebuit demarate iniţial
Pe de altă parte, deja au început să apară reacţii referitoare la modul în care a fost gândită reorganizarea traseelor datorită lucrărilor. Reprezentanţii Asociaţii Pasionaţilor de Transport Public (Tramclub) Iaşi susţin că nu s-a apelat la logică, fiind aleasă varianta „cea mai proastă cu putinţă”. În opinia lor, varianta optima de reorganizare ar fi constat în finalizarea, într-o primă etapă, a macazurilor din vârful Ţesătura – Tudor, al triunghiului de la CET. „Se închidea temporar curba de pe această latură fără schimbarea liniei şi începeau lucrările pe CET - Baza 3, realizându-se complet latura dinspre fosta fabrică de mătase şi parţial cea care face legătura Baza 3 - Tudor Vladimirescu (mai puţin macazurile din vârful triunghiului din capătul bulevardului Tudor Vladimirescu), pentru a nu opri tramvaiele în Tudor. Ca efect, tramvaiele nu mai circulau între CET şi Baza 3, dar se deschidea circulaţia pe Tudor - Ţesătura, cu posibilitatea organizării traseelor 8 şi 13 în inel prin Podu Roş şi, eventual, a traseelor 2 şi 7 în inel, pe N. Iorga”, spun reprezentanţii asociaţiei amintite. Pentru legătura Tudor - Baza 3 s-ar fi putut devia temporar traseul 43 prin Baza 3, fie de la Ţesătura, fie chiar din Tudor, acţiune ce nu ar fi afectat pe nimeni, întrucât existau alte variante directe de deplasare pentru cei ce folosesc staţiile parcursului normal al traseului 43 rămase neacoperite (Casa Sindicatelor şi, eventual, Ţesătura) pe perioada acestei modificări. Este vorba de traseele 19, 42 şi 46.
Tramvaiele puteau circula permanent prin intersecţia CET
În continuare, după finalizarea tronsonului CET - Baza 3, se întrerupea circulaţia tramvaielor prin Tudor, se ataca latura Ţesătura - CET şi macazurile din vârful triunghiului de la intrarea pe B-dul Tudor Vladimirescu, pentru finalizarea lucrărilor în această intersecţie. „Ca efect, se eliminau traseele-inel 8/13 şi 2/7 şi se dădea drumul traseelor 1 (Copou - Pd. Roş - Baza 3) şi 5 (Dacia - Pd. Roş - Baza 3). Dacă în prima etapă s-ar fi terminat lucrările şi între Baza 3 şi Tepro, respectiv Tepro - Tătăraşi Sud, traseele 1, 5, 11 si 13 ar fi revenit la normal, deservite de tramvaie (toate sau doar 5-ul, dacă spre Tătăraşi nu ar fi fost gata lucrările)”, mai precizează membrii asociaţiei, care susţin că, în acest fel, ar fi circulat tramvaie permanent prin intersecţia de la CET. Tudor DAMASCHIN
* * *
Varianta optima de reorganizare ar fi constat în finalizarea, într-o primă etapă, a macazurilor din vârful Ţesătura - Tudor al triunghiului de la CET, după care se ataca latura Ţesătura – CET, şi macazurile din vârful triunghiului de la intrarea pe B-dul Tudor Vladimirescu, pentru finalizarea lucrărilor în această intersecţie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau