„Labele de urs” ţin închisă o şosea de centură
Dimensiune font:
Conducerea Regionalei Iaşi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) suflă şi în iaurt când vine vorba de deschiderea tronsonului trei al şoselei de centură, care ar trebui să scoată traficul greu din municipiul Suceava * porţiunea de la „Zidul Morţii” până în zona Pătrăuţi a devenit complet circulabilă în urmă cu aproximativ două săptămâni * au fost făcute marcajele şi au fost montate inclusiv panourile rutiere * chiar şi aşa, centura rămâne închisă
Inaugurarea uneia dintre cele mai mari investiţii din judeţul Suceava, şoseaua de centură, este incertă, deşi lucrările sunt finalizate. Deschiderea tronsonului a fost de multe ori amânată din diverse motive.
Termene în ceaţă
Ovidiu Laicu, directorul Regionalei Iaşi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), ne-a declarat că nu ştie cu exactitate când anume va putea să dea liber maşinilor de mare tonaj pe acest drum. Dacă săptămâna trecută a declarat că firma constructoare mai are de montat parapeţi de siguranţă rutieră pe o parte şi pe alta a drumului, ieri a explicat că ar mai fi nevoie de nişte elemente de siguranţă la parapeţi, prevăzute în contract. După de au montat „ochii de pisică”, muncitorii trebuie să monteze „labele de urs” (aşa cum sunt cunoscute aceste elemente) pe parapeţi. „Elementele de siguranţă sunt comandate la Paşcani, nu ştim când anume vor veni. Sperăm săptămâna viitoare”, a mai spus Laicu. Explicaţia nu le este de folos sucevenilor ale căror case sunt afectate de maşinile de mare tonaj. Traficul greu este deviat, în prezent, pe şoseaua care ocoleşte comuna Şcheia, dar şi pe mai multe străzi din cartierul Burdujeni.
Controale peste controale
Potrivit unor surse neoficiale, conducerea Regionalei Iaşi a CNADNR se teme să inaugureze tronsonul trei al centurii. Angajaţii instituţiei ieşene, care s-au ocupat de implementarea proiectului la Suceava, sunt anchetaţi de diferite instituţii ale statului. Verificările au fost demarate după ce în presa locală au apărut informaţii că firma constructoare nu a respectat proiectul. Stâlpii de iluminat ar fi aduşi din China la un preţ mai mic decât cel licitat şi ar fi de proastă calitate. Ovidiu Laicu a recunoscut că angajaţii companiei sunt chemaţi să dea cu subsemnatul, însă nu a vrut să ne spună de către cine. Mai mult, şeful Regionalei Iaşi a CNADNR neagă vehement că nu a dat drumul al centură din cauza verificărilor. „Noi ne bucurăm că se fac verificări. Nu avem nimic împotrivă”, declarat Ovidiu Laicu.
Pregătiri pentru centura Rădăuţiului
Directorul Regionalei Iaşi a mai spus că în prezent se fac pregătiri pentru începerea lucrărilor de construcţie a şoselei de centură, care va scoate traficul greu din Rădăuţi. Investiţia nu-i prea entuziasmează pe rădăuţeni. Ei ştiu că lucrările de construcţie a centurii Sucevei au început în 2008 şi până acum nu a fost inaugurat niciunul dintre cele trei tronsoane ale investiţiei.
Tiberiu Maerean, primarul oraşului Rădăuţi, ne-a declarat că exproprierile pentru investiţie au fost făcute deja. Valoarea acestora este de peste 2 milioane de lei, iar suprafaţa expropriată depăşeşte 20 de hectare. Ruta ocolitoare a Rădăuţiului este împărţită în patru tronsoane, dintre care două sunt prioritare. Investiţia totală costă 23,2 milioane de euro. În bugetul pe anul acesta sunt prinse doar 3,1 milioane de euro, dintre care 1,1 milioane sunt pentru modificarea unei reţele de înaltă tensiune. Lucrarea va fi executată de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Cristale Swarovski pe o şosea de centură închisă
Oana ŞLEMCO
Lucrările la centura Sucevei, care are 12 km, au început în urmă cu şapte ani şi trebuiau să se încheie în 2012. Din păcate, au mers foarte greu. Până acum, ruta ocolitoare, foarte cerută de oamenii din zonă ale căror gospodării sunt afectate de traficul greu, a înghiţit peste 280 de milioane de lei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau