„Murături făcute-n grajd”. Punctul de vedere al supermarketului EXCLUSIV
Dimensiune font:
O societate din Călăraşi, care produce murături, a fost sancţionată de inspectorii comisariatelor regionale din Iaşi, Teleorman şi Călăraşi şi s-a dispus măsura suspendării temporare a activităţii, deoarece neregulile constate ar trezi din mahmureală orice consumator, înainte de a-şi dori o gură de moare de varză * potrivit inspectorilor OPC, murăturile produse de SC Carpatica Trust SRL Călăraşi, aflate pe rafturile supermarketurilor din ţară, sunt produse în hale cu mucegai, fără chiuvete, ingredientele sunt sortate direct pe beton şi nu se regăsesc pe etichete, ori nu există spaţiu pentru igienizarea ambalajelor, respectiv spălarea borcanelor sau a butoaielor
Foarte multe produse frumos ambalate, care fură ochiul de pe rafturile supermarketurilor, sunt adevărate pericole pentru sănătatea consumatorilor. Mărturie stau sutele de reclamaţii făcute pe adresa OPC de către consumatori care au sesizat neconformităţi ale produselor sau, pe româneşte, mizeria din spatele ambalajelor. O astfel de situaţie a întâmpinat-o şi ieşeanul Constantin Ştefănescu. „Am observat că nu sunt singurul nemulţumit de calitatea murăturilor din Kaufland. Acum însă, cred că de dragul euroilor, au întrecut orice măsura. Adică au listat un furnizor care produce murături într-un grajd. Culmea este că, aceste bombe de murături, se găsesc în continuare la raionul de legume fructe!”, a declarat ieşeanul. La sfârşitul anului trecut, Constantin Ştefănescu a cumpărat de la unul dintre supermarketurile Kaufland murături produse de SC Carpatica Trust SRL Călăraşi, al căror gust, precum şi omiterea enunţării pe eticheta produsului a unor elemente obligatorii, l-au determinat să se adreseze inspectorilor de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Iaşi, care au amendat retailerul local care oferea spre desfacere astfel de produse.
„Deoarece produsele reclamate nu aveau menţionată sarea ca ingredient, pentru aceasta, operatorul economic a fost sancţionat deja şi a fost dispusă măsura opririi temporare de la comercializare, până la remedierea deficienţei constatate. În ce priveşte lipsa autorizaţiei ANVSA, atât a distribuitorului, cât şi a producătorului, aceste aspecte sunt atribuţiile DSVSA Călăraşi”, este răspunsul superficial al comisarilor OPC Iaşi, Cornelia Vasilache şi Monica Pintilie, care s-au şters pe mâni cu reclamaţia consumatorului, punctând faptul că „sediul social şi punctul de lucru unde producătorul produce aceste produse se află pe raza judeţului Călăraşi”.
Murăturile fostului poliţist, amendate de OPC Iaşi, Bihor şi Teleorman
Omul a mers mai departe şi s-a adresat la începutul acestui an Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia – CJPC Teleorman. În urma reclamaţiei primite, inspectorii OPC au descins în Kaufland Alexandria, acolo unde au constatat faptul că produsele reclamate, respectiv murăturile produse de SC Carpatica Trust, se aflau expuse la raft, iar etichetele nu respectau prevederile Regulamentului EU nr. 1196/2011 în ceea ce priveşte etichetarea nutriţională, respectiv lipsa listei ingredientelor în zeama de varză, drept pentru care Kaufland a fost sancţionat contravenţional. Aceleaşi nereguli au fost identificate şi de inspectorii OPC Bihor care au procedat la sancţionarea operatorului economic din Călăraşi. În paralel, o echipă mixtă de inspectori din cadrul DSVSA, DSP, OPC şi de la Comisariatul Judeţean al Gărzii Naţionale de Mediu Călăraşi, descind la punctul de lucru al SC Carpatica Trust SRL, firmă administrată de un fost poliţist.
„La momentul controlului, în spaţiul de producţie, pereţii laterali şi plafonul prezentau zone cu urme de infiltraţii, iar pavimentul prezenta porţiuni discontinue, necesitând reparaţii, spaţiul destinat ambalării produselor finite nu este delimitată fizic de spaţiul de producţie/depozitare, nu există spaţiu identificat pentru depozitarea/igienizarea ambalajelor, din spaţiul de producţie lipseşte vestiarul filtru şi chiuveta, iar societatea nu deţine contract cu un medic de medicina muncii”, se arată în raportul DSVSA Călăraşi. În urma controalelor efectuate, unitatea a fost evaluată şi încadrată în grad de risc mediu, iar pentru neconformităţile constatate, societatea a fost sancţionată contravenţional şi s-a dispus suspendarea temporară a activităţii, până la remedierea deficienţelor.
Punctul de vedere al Kaufland
Ca urmare a situației semnalate de clientul nostru în data de 30 și respectiv în data de 31.12.2016, am procedat la informarea imediată a departamentelor implicate și la efectuarea verificărilor ce se impun, conform procedurilor interne.
Mai mult, furnizorul de murături a fost notificat cu privire la situația apărută încă din data de 23.12.2016, odată cu prima semnalare a unei deficiențe, iar compania Kaufland România a stopat din proprie inițiativă achizițiile de la acest partener, cu mențiunea reluării acestora în momentul remedierii tuturor deficiențelor. Totodată, a fost luată decizia retragerii de la comercializare a întregului sortiment de murături provenind de la acest furnizor, deși produsele sunt autorizate pentru consum, în condițiile legii. În tot acest timp, a fost păstrat contactul cu furnizorul pentru a supraveghea măsurile luate.
Dorim, de asemenea, să precizăm faptul că în conformitate cu legislația în vigoare și cu procedurile interne, la momentul semnării contractului de colaborare cu orice furnizor Kaufland se solicită prezentarea documentelor necesare din punct de vedere legal privind calitatea și siguranța produselor, inclusiv autorizația sanitar veterinară. Conform procedurii în vigoare, furnizorul în discuţie a prezentat toate documentele necesare din punct de vedere legal privind calitatea și siguranța produselor sale, inclusiv autorizația sanitar veterinară eliberată de DSVSA Călărași. Potrivit acestora, produsele furnizorului întruneau condițiile legale pentru comercializare și respectau normele de calitate și de siguranță pentru consum.
În ceea ce privește etichetarea produselor din stocul existent, furnizorul a prezentat decizia Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care îi permite comercializarea produselor din stocul existent timp de 30 de zile de la 28.12.2016, până la corectarea etichetei. Am fost asigurați că noile etichete vor fi gata în perioada 09-13.01.2017 și că acestea vor respecta toate cerințele legale.
În ceea ce privește sesizarea primită din partea clientului, menționăm că am încercat să îl contactăm atât telefonic, cât și prin e-mail pentru clarificarea situației. Clientului i-au fost solicitate mai multe detalii referitoare la lotul de produs din care făceau parte articolele cumpărate, pentru a putea face verificări, informațiile primite fiind imediat direcționate către persoanele responsabile din Departamentul de Vânzări și din Departamentul de Calitate.
Menționăm că în situaţia în care un client este nemulţumit de un produs cumpărat, oferim posibilitatea returnării produsului la Biroul de Informații și restituirea contravalorii produsului achiziționat în baza bonului de casă. Luăm foarte în serios solicitările clienților noștri și vă asigurăm de întreaga disponibilitate, corectitudine și transparență în remedierea promptă a oricărei sesizări. Suntem la dispoziția dumneavoastră în fiecare zi în magazine, la Biroul de Informații, sau la numărul de telefon gratuit 0800.080.888, de luni până vineri, în intervalul orar 09.00-18.00.
Nelu PĂUNESCU
„A fost dispusă măsura opririi temporare de la comercializare, până la remedierea deficienţei constatate” - OPC Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau