„Toţi fermierii ieşeni îşi vor primi subvenţiile până la 30 martie”

default

Dimensiune font:

| 12-02-2018 05:00

Câteva mii de fermieri ieşeni încă aşteaptă plăţile de anul trecut pentru subvenţiile agricole * directorul executiv adjunct al Agenţiei pentru Plăţi şi Intervenţie în Agricultură Iaşi, Leonard Stafie, a ţinut să-i asigure pe fermieri că îşi vor primi subvenţiile, integral, până în martie * întârzieri mai sunt doar faţă de cei care au avut control prin teledetecţie


- Domnule director, o mare parte a fermierilor ieşeni se plâng de faptul că subvenţiile pe anul trecut nu le-au fost achitate. Ce ar trebui să afle aceştia în legătură cu acest subiect ?

- Din aproximativ 24.000 cereri înregistrate la nivelul judeţului Iaşi au fost plătite integral aproximativ 18.000. Din punctul de vedere al rapoartelor de control vizând neregulile, ne-am situat sub plafonul de 2%, iar în raportat cu eşantionul de control, la nivel naţional, asta înseamnă foarte puţin. Practic, nu am avut erori majore la fermieri. În general, au fost situaţii în care cultura a fost schimbată sau alte mici erori, ceea ce nu influenţează plata şi nu conduce la o penalizare drastică a fermierilor. Despre reclamaţii, acestea au fost foarte puţine şi discutăm doar de una sau două la nivelul judeţului.

- Referitor la controalele prin teledetecţie, cele care întârzie, de fapt, plăţile, când vom afla ce măsuri au fost luate, concret?

- Se lucrează la deblocarea banilor pentru unele zone de interes ale judeţului, cum ar fi Hârlău, Belceşti, Focuri şi o parte din zona Târgu Frumos, unde au existat contraole prin teledetecţie. După cum ştiţi, noi avem două tipuri de controale, unul clasic - unde mergem pe teren cu GPS-ul, dar şi după imagini satelitare, unde, în funcţie de starea de vegetaţie, se măsoară suprafaţa deţinută de fermier. La teledetecţie se face deja reimportul datelor, iar acum se lucrează şi pentru fermierii vizaţi de acest control. Discutăm de 1.500 – 2.000 fermieri controlaţi prin teledetecţie.

- Putem vorbi, totuşi, despre o dată limită în acest sens?

- Sperăm ca până la 30 martie să avem achitată plata pentru toţi cei 24.000 de fermieri ieşeni. Este şi în interesul nostru deoarece începând cu 1 martie se demarează primirea cererilor de plată la nivelul agenţiei şi s-ar suprapune cu campania, ceea ce ar fi destul de obositor şi stresant, atât pentru angajaţi, cât şi pentru fermieri. Ca în fiecare an, volumul de muncă este foarte mare, dar noi suntem pregătiţi în a rămâne la muncă peste program şi a veni în weekend. Sigur, facem programări dela 1 martie până la 15 mai, dar se mai întâmplă să nu vină la programul stabilit. Din experienţa anilor trecuţi, la Iaşi niciodată nu s-a depăşit acest termen.

- Când vor începe informările în teren pentru fermieri?

- Aşteptăm şi noi ordinul de ministru prin care să se stabilească criteriile de primire a cererilor de plată, dar nu credem că vor fi schimbări majore. O să urmeze o perioadă de informare, la sfârşitul lunii februarie, în tot judeţul şi o să informăm fermierii când trebuie să vină, să respecte programarea. Schemele de plată pentru 2018 rămân aceleaşi şi mergem cu ele până în 2020.

- Există noutăţi în ceea ce priveşte Registrul genealogic al raselor?

- De registrul genealogic al raselor se ocupă unele asociaţii care au cartea de rasă. Avem sprijinul cuplat pe zootehnie, respectiv ovine şi bovine, iar dacă exemplarele sunt „metis” sau „rase pure” şi au documentul de provenienţă, se primeşte acea subvenţie, care nu este deloc mică, pe carne sau pe lapte.

- Există programe prin care se pot obţine subvenţii pentru animale care nu există în exploataţie?

- Vorbim despre un an de referinţă, o dată la care s-a înfiinţat ferma. Esrte vorba de numere de capete la vaci de peste 1 an şi opt luni. Dacă, spre exemplu, avem o exploataţie din 2015, luată ca an de referinţă, pentru perioada PNDL 2014-2020, se merge cu subvenţia până în 2020, indiferent daca ai acelaşi număr de capete sau măreşti efectivul. Condiţia este să ai cel puţin un animal în exploataţie.

- În ultimele zile s-a tot vorbit, la nivel central, de plata în avans pentru anul 2018, în intervalul 16 octombrie – 30 noiembrie. Vor putea fi respectate aceste termene?

- Pentru campania de subvenţii pe 2018 există un ordin de ministru prin care s-au stabilit nişte date şi este vorba de 1 martie – 15 mai - în care se depun cereri de plată fără penalizări, 1 iunie – 1 iulie - când se va efectua controlul administrativ, 1 iulie – 1 octombrie - când se efectuează control la faţa locului, iar plata avansului este prevăzută pentru perioada 16 octombrie – 30 noiembrie. Plata finală pentru anul 2018 va fi 1 decembrie 2018 – 31 martie 2019. Credem că vor fi şi cazuri în care plăţile se vor face până la 31 iunie, din motive care ţin de sistemul informatic, ori de fermier.

- Schimbând puţin registrul, a existat un program naţional de împădurire, în 2017, dar care, din păcate, nu a avut ecou la Iaşi. Care sunt cauzele?

- Nu am avut nicio solicitare. Aici sunt mai multe piedici, iar una ar fi cea a titlului de proprietate. În toată România, nu doar în judeţul Iaşi, nu există dezbaterea moştenirii. În momentul în care vrei să accesezi acest program, trebuie să fii proprietar asupra terenului. O altă problemă este legată de punctaj, iar judeţul Iaşi are un punctaj aproape de zero, iar atunci când intri la nivel naţional cu evaluarea proiectelor, nu ai nicio şansă de reuşită. Apoi vorbim de multă birocraţie şi este descurajant pentru micii fermieri. 

***

În anul 2017, APIA Iaşi a procesat 24.049 cereri unice (cele mai multe provenind din zona Paşcani şi Târgu Frumos), aferente unei suprafeţe de 261.046,40 hectare, alături de 1.700 cereri pentru scheme de plată în zootehnie

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:55

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei