Adio RATP!
Dimensiune font:
Consilierii locali se pregătesc să avizeze în acest sfârşit de săptămână delegarea serviciului de transport public către Compania de Transport Public (CTP) Iaşi . Noua societate va prelua întreg patrimoniul administrat de RATP şi va opera inclusiv pe traseele deservite în acest moment de Unistil. Dacă nu vor fi probleme, CTP va începe să funcţioneze în luna mai
Decizia din luna martie a magistraţilor, prin care aceştia au impus declanşarea procedurilor vizând falimentul RATP (decizie atacată de şefii regiei şi ulterior suspendată) a urgentat demersurile municipalităţii ieşene referitoare la delegarea serviciului de transport public din oraş unui nou operator. Astfel, în şedinţa de vineri dimineaţă, 29 aprilie, consilierii locali vor avea în mape proiectul de hotărâre privind delegarea serviciului de transport public către SC „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC IAŞI” SA şi atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public prin curse regulate. „Ca urmare a producerii efectelor Sentinţei civile nr. 555/29.03.2016 pronunţată de către Tribunalul Iaşi în dosarul nr. 6847/99/2014, contractul de concesiune nr. 48018/30.06.2005 (n.r. - cel cu RATP) va înceta de drept, motiv pentru care se impune delegarea serviciului de transport public de transport unui operator licenţiat. Proiectul contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public a fost întocmit in conformitate cu art. 40 din Ordinul nr. 263/2007, cuprinzând modul de administrare şi de exploatare de către noul operator al sistemului de transport”, se spune în proiect. Practic, CTP preia în administrare patrimoniul al cărui proprietar rămâne în continuare Primăria Iaşi, urmând a-l exploata sub controlul strict al autorităţii publice locale prin persoanele desemnate în acest scop, atât în cadrul organele de conducere colectivă, cât şi prin compartimentele de specialitate din aparatul propriu.
Nu mai e loc pentru un operator de transport privat
Dincolo de aspectele procedurale ale rocadei RATP – CTP, noutatea o constituie faptul că viitorul operator nu va mai concesiona o parte dintre trasee unui terţ. Astfel, în planul de transport al CTP apar şi traseele deservite în prezent de Unistil, fiecare cu grafic propriu, număr de staţii şi de unităţi de transport, implicit interval de urmărire între tramvaie/autobuze/microbuze.
Interesante sunt şi schimbările care apar în acest plan de transport. Spre exemplu, traseul 18, pe care în prezent circulă microbuzele Unistil, va fi operat de CTP cu 6 autobuze. Practic, microbuzele vor fi folosite doar pe traseele 14 (blocuri Ciurea – Primăria Ciurea), 20 (Tg. Cucu – Metro), 48 (Tg. Cucu – Ciric) şi 49 (Tg. Cucu – Cimitirul Sf. Petru şi Pavel). „În stabilirea programului de transport s-a ţinut cont de faptul că, în ultima perioadă, localităţile învecinate au solicitat sistematic instituirea unor trasee către Municipiul Iaşi, considerent pentru care organizarea sistemului de transport a fost privită din perspectiva Zonei Metropolitane a Municipiului Iaşi”, se mai arată în proiect.
Vezi ce a declarat ieri primarul interimar Mihai Chirica (VIDEO)
Deviză nouă
Dacă nu vor exista obiecţii, CTP va putea opera în oraş până în anul 2031 începând cu data intrării în vigoare a contractului de delegare a gestiunii serviciului, cu posibilitatea de prelungire pentru alţi 7-8 ani în cazul în care operatorul a realizat investiţii care nu au fost amortizate. Firesc, noii societăţi i se cer performanţe mai mari decât cele impuse RATP, pe considerentul că serviciul de transport public trebuie îmbunătăţit, edilii stabilind şi un set de principii de bază, exprimate în patru cuvinte: Regularitate, Punctualitate, Confort, Securitate!
Cresc salariile angajaţilor. Din 2017
Conform bugetului de venituri şi cheltuieli întocmit pentru anul 2016, SC „Compania de Transport Public” Iaşi a prevăzut realizarea unor venituri totale în sumă de 63.423 mii lei, a unor cheltuieli totale de 63.263 mii lei şi a unui profit brut de 160 mii lei (perioada mai – decembrie). Fundamentarea veniturilor ţine cont de nivelul estimat al cererii pentru anul 2016, iar cheltuielile au fost fundamentate ţinând cont de planul de transport, numărul de mijloace de transport necesar pentru acoperirea tuturor traseelor, volumul cheltuielilor materiale, consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, de nivelul estimat al indicelui de creştere al preţurilor pe anul 2016, precum şi cele referitoare la nivelul redevenţei şi reducerea cheltuielilor neeconomicoase. Revenind la salarii, începând cu 2017, în buget sunt prevăzute sume cu 2,5% mai mari comparativ cu 2016, precum şi acordarea unor bonusuri majorate cu 54%. Tudor DAMASCHIN
* * *
Mijloace de transport ale CTP vor efectua anual circa 13 milioane de km, asigurând astfel mobilitatea a peste 142 milioane de călători, pe o reţea care însumează 548,92 km (133,58 km tramvaie, 362,54 km autobuze şi 52,80 km microbuze) şi pe 31 de trasee
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/conferinta-de-presa-mihai-chirica-primarul-interimar-al-iasului-27-04-2016--217303395.html
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau