Adio RATP!

default

Dimensiune font:

| 28-04-2016 12:25

Consilierii locali se pregătesc să avizeze în acest sfârşit de săptămână delegarea serviciului de transport public către Compania de Transport Public (CTP) Iaşi . Noua societate va prelua întreg patrimoniul administrat de RATP şi va opera inclusiv pe traseele deservite în acest moment de Unistil. Dacă nu vor fi probleme, CTP va începe să funcţioneze în luna mai

Decizia din luna martie a magistraţilor, prin care aceştia au impus declanşarea procedurilor vizând falimentul RATP (decizie atacată de şefii regiei şi ulterior suspendată) a urgentat demersurile municipalităţii ieşene referitoare la delegarea serviciului de transport public din oraş unui nou operator. Astfel, în şedinţa de vineri dimineaţă, 29 aprilie, consilierii locali vor avea în mape proiectul de hotărâre privind delegarea serviciului de transport public către SC „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC IAŞI” SA şi atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public prin curse regulate. „Ca urmare a producerii efectelor Sentinţei civile nr. 555/29.03.2016 pronunţată de către Tribunalul Iaşi în dosarul nr. 6847/99/2014, contractul de concesiune nr. 48018/30.06.2005 (n.r. - cel cu RATP) va înceta de drept, motiv pentru care se impune delegarea serviciului de transport public de transport unui operator licenţiat. Proiectul contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public a fost întocmit in conformitate cu art. 40 din Ordinul nr. 263/2007, cuprinzând modul de administrare şi de exploatare de către noul operator al sistemului de transport”, se spune în proiect. Practic, CTP preia în administrare patrimoniul al cărui proprietar rămâne în continuare Primăria Iaşi, urmând a-l exploata sub controlul strict al autorităţii publice locale prin persoanele desemnate în acest scop, atât în cadrul organele de conducere colectivă, cât şi prin compartimentele de specialitate din aparatul propriu.
Nu mai e loc pentru un operator de transport privat
Dincolo de aspectele procedurale ale rocadei RATP – CTP, noutatea o constituie faptul că viitorul operator nu va mai concesiona o parte dintre trasee unui terţ. Astfel, în planul de transport al CTP apar şi traseele deservite în prezent de Unistil, fiecare cu grafic propriu, număr de staţii şi de unităţi de transport, implicit interval de urmărire între tramvaie/autobuze/microbuze.
Interesante sunt şi schimbările care apar în acest plan de transport. Spre exemplu, traseul 18, pe care în prezent circulă microbuzele Unistil, va fi operat de CTP cu 6 autobuze. Practic, microbuzele vor fi folosite doar pe traseele 14 (blocuri Ciurea – Primăria Ciurea), 20 (Tg. Cucu – Metro), 48 (Tg. Cucu – Ciric) şi 49 (Tg. Cucu – Cimitirul Sf. Petru şi Pavel). „În stabilirea programului de transport s-a ţinut cont de faptul că, în ultima perioadă, localităţile învecinate au solicitat sistematic instituirea unor trasee către Municipiul Iaşi, considerent pentru care organizarea sistemului de transport a fost privită din perspectiva Zonei Metropolitane a Municipiului Iaşi”, se mai arată în proiect.
 

Vezi ce a declarat ieri primarul interimar Mihai Chirica (VIDEO)

Deviză nouă
Dacă nu vor exista obiecţii, CTP va putea opera în oraş până în anul 2031 începând cu data intrării în vigoare a contractului de delegare a gestiunii serviciului, cu posibilitatea de prelungire pentru alţi 7-8 ani în cazul în care operatorul a realizat investiţii care nu au fost amortizate. Firesc, noii societăţi i se cer performanţe mai mari decât cele impuse RATP, pe considerentul că serviciul de transport public trebuie îmbunătăţit, edilii stabilind şi un set de principii de bază, exprimate în patru cuvinte: Regularitate, Punctualitate, Confort, Securitate!
Cresc salariile angajaţilor. Din 2017
Conform bugetului de venituri şi cheltuieli întocmit pentru anul 2016, SC „Compania de Transport Public” Iaşi a prevăzut realizarea unor venituri totale în  sumă de 63.423 mii lei, a unor cheltuieli totale de 63.263 mii lei şi a unui profit brut de 160 mii lei (perioada mai – decembrie). Fundamentarea veniturilor ţine cont de nivelul estimat al cererii pentru anul 2016, iar cheltuielile au fost fundamentate ţinând cont de planul de transport, numărul de mijloace de transport necesar pentru acoperirea tuturor traseelor,   volumul cheltuielilor materiale, consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, de nivelul estimat al indicelui de creştere al preţurilor pe anul 2016, precum şi cele referitoare la nivelul redevenţei şi reducerea cheltuielilor neeconomicoase. Revenind la salarii, începând cu 2017, în buget sunt prevăzute sume cu 2,5% mai mari comparativ cu 2016, precum şi acordarea unor bonusuri majorate cu 54%. Tudor DAMASCHIN

* * *

Mijloace de transport ale CTP vor efectua anual circa 13 milioane de km,  asigurând astfel mobilitatea a peste 142 milioane de călători, pe o reţea care însumează 548,92 km (133,58 km tramvaie, 362,54 km autobuze şi 52,80 km microbuze) şi pe 31 de trasee

 

 

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/conferinta-de-presa-mihai-chirica-primarul-interimar-al-iasului-27-04-2016--217303395.html

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei