Adio, Unistil! EXCLUSIV
Dimensiune font:
Începând de săptămâna viitoare, toate traseele din oraş vor fi operate de RATP. Oficialii regiei susţin că îi vor angaja pe toţi şoferii care vor dori să plece de la operatorul privat. Mutarea lasă loc reconfigurării unor rute, cum ar fi traseele spre Ciurea sau cel de pe linia 18
Toţi ieşenii care au acuzat faptul că operatorul privat de transport public din oraş prestează acest serviciu cu hârburi şi cazane pe patru roţi pot sta liniştiţi: începând de săptămâna viitoare, traseele din oraş vor fi acoperite numai de RATP. Mutarea a fost anunţată de primarul Mihai Chirica încă din luna ianuarie, edilul spunând atunci că „municipalitatea nu va prelungi contractul operatorului bârlădean, valabil până în iunie 2016”. Numai că, situaţia juridică incertă a RATP şi lipsa mijloacelor de transport necesare pentru acoperirea celor cinci trasee încă deservite de Unistil au dus la amânarea punerii în practică a acestei intenţii. Şefii RATP nu au anunţat, oficial, preluarea traseelor concesionate firmei Unistil, însă personalul regiei din garajul din Tudor Vladimirescu a fost anunţat deja de schimbările care vor interveni în transportul public. „Ni s-a spus să ne pregătim, întrucât de lunea viitoare vom opera pe toate trasee”, susţine unul dintre aceştia.
Nu de puţine ori, ieşenii s-au arătat indignaţi atât de frecvenţa de circulaţie a mijloacelor de transport aparţinând firmei Unistil, cât şi de starea tehnică precară sau aspectul acestora. Cetăţenii au susţinut în repetate rânduri că operatorul bârlădean nu mai poate opera în aceste condiţii, întrebându-se de ce nu preia din nou RATP traseele concesionate de Unistil în septembrie 2006.
CITEȘTE ȘI ”Unistil se pregătește să plece din Iași”
Nu sunt autobuze, dar sunt şoferi!
Singura problemă pe care ar putea-o întâmpina RATP o constituie lipsa mijloacelor de transport. De altfel, acesta era elementul care lăsa locul unor speculaţii referitoare la prezenţa celui de-al doilea operator de transport public în Iaşi, inclusiv reprezentanţii firmei care a detronat Unistil în Bârlad, Vertrantis, anunţând că sunt dispuşi să vină în Iaşi.
Revenirea traseelor 27, 29, 44, 47 şi 18 la RATP presupune alocarea a cel puţin 26 de autobuze şi 6 microbuze. Cum în ultima vreme s-au mai făcut angajări de şoferi, cel mai probabil, pe aceste trasee vom vedea o parte din autobuzele MAZ trase pe dreapta, din cauza penuriei de conducători auto. Alte 10 maşini, probabil cele mai bune, vor fi închiriate de la... Unistil! Oricum, reprezentanţii RATP susţin că şoferii care vin de la fostul operator vor fi primiţi cu braţele deschise. „Nu avem niciun fel de problemă să angajăm o parte din personalul Unistil, desigur, dacă aceştia vor dori şi vor corespunde cerinţelor noastre”, spune Adrian Mihai, şeful Serviciului Resurse Umane din cadrul RATP Iaşi.
CITEȘTE ȘI ”Încă trei luni cu RATP”
Ce trasee s-ar putea modifica
Pe viitor, este posibil să asistăm şi la o redesenare a traseelor RATP, având în vedere în noua lor configuraţie o parte se suprapun. De exemplu, dacă în formula RATP – Unistil trei trasee de autobuz ajungeau la Ciurea (41, 27 şi 44), în varianta în care RATP va opera pe toate trei, este posibilă scurtarea unuia sau unora dintre acestea. „În mod evident nu se mai justifică trei trasee spre Ciurea. Probabil va rămâne unul singur (n.r. - 41), iar celelalte două vor întoarce în CUG, cu transbordare pentru cei care doresc să meargă mai departe”, precizează oficialii RATP.
Şi traseul 29 ar putea fi scurtat, întrucât, spre deosebire de Primăria Ciurea, cea din Tomeşti nu are încheiate parteneriate cu RATP. Cât priveşte preluarea traseului 18, nu este exclus ca acesta să ajungă prin cartierul Aviaţiei, aşa cum au solicitat nu demult ieşenii.
Primul traseu care a revenit de la Unistil la RATP şi care anunţa modificările din transportul public enunţate mai sus a fost traseul 6b (Dacia – Copou), preluat pe 4 ianuarie 2016 şi transformat ulterior în 36. Traseul 6b, iniţial 111, a fost concesionat firmei Unistil în aprilie 2007, odată cu expirarea contractului dintre ultima firmă de maxi-taxi din oraş ce-şi desfăşura activitatea pe trasee concesionate de Primăria Iaşi încă din 2002. Tudor DAMASCHIN
1.250 LEI
Atât este salariul brut de la care porneşte un şofer RATP, la care se adaugă sporul de vechime şi orele suplimentare, plătite dublu în weekend şi cu ocazia sărbătorilor legale; angajaţii RATP mai primesc spor pentru plecarea în vacanţă şi tichete cadou ocazia sărbătorilor importante
Vezi ultimele anunțuri ale secțiunii SERVICII
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau