Aeroportul din Iaşi a devenit independent financiar
Dimensiune font:
Conducerea Aeroportului Iaşi şi-a anunţat independenţa financiară după primul profit din ultimii 16 ani şi că nu va mai solicita bani de la Consiliul Judeţean Iaşi * directorul Marius Bodea susţine că, pe acest fond, tarifele la aeroport ar putea scădea
Pentru prima oară de la înfiinţare, Aeroportul Internaţional Iaşi a înregistrat profit contabil, motiv pentru care reprezentanţii aerogării au precizat că nu vor mai solicita sume de bani de la Consiliul Judeţean Iaşi. Potrivit directorului Marius Bodea, în trimestrul al treilea al anului 2015, rezultatele lunilor octombrie şi noiembrie arătau deja tendinţa obţinerii profitului contabil. Estimările conducerii aeroportului indică faptul că anul financiar va fi încheiat cu un profit de 300.000 lei, având în vedere că, până recent, s-au înregistrat doar pierderi. „Perspectiva anului 2016 este unică în istoria aeroportului, fiind pentru prima dată când regia autonomă nu va mai cere sume Consiliului Judeţean, în compensaţie, şi nici sumele sub forma de subvenţie, pe care statul este obligat să le suporte, indiferent de circumstanţe, pentru activităţile impuse de siguranţă şi securitate aeronautică, aşa cum prevede legislaţia română şi europeană. În acest sens, Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Iaşi nu va mai încheia contractul privind prestarea SIEG (n.r. - serviciu de interes economic general) în anul 2016, devenind al doilea aeroport din România, după Cluj, aparţinând unui Consiliu Judeţean, care nu are încheiat contract SIEG cu autoritatea tutelară”, au precizat reprezentanţii aerogării ieşene. Directorul aeroportului mai spune că independenţa financiară va ajuta inclusiv la recuperarea celor 6 milioane lei din TVA în „războiul” cu Fiscul, pe care alte aeroporturi din ţară l-au câştigat.
„Anunţul nu l-am făcut din ambiţie”
Întrebat dacă nu cumva, după primul semn de profit, s-a grăbit să facă acest anunţ, directorul aeroportului ieşean este convins că va putea suporta, din venituri proprii, următoarele investiţi. „Nu considerăm că este o ambiţie a noastră, făcând acest anunţ de independenţă financiară. Ar fi ilegal să mai cerem bani de la autoritatea tutelară, doar în completare de venituri. Faptul că nu am mai semnat serviciul de interes economic ne conferă o libertate enormă în stabilirea tarifelor şi anunţăm că, din vara anului viitor, acestea vor scădea. SIEG-ul este forma legală de transfer de bani publici pentru o activitate comercială. Pe un aeroport sunt două tipuri de finanţare: compensaţia şi subvenţia, care vine de la stat pentru serviciile de pază, pompieri, etc. Dacă până acum noi primeam bani pentru aceste două tipuri de finanţare, de acum le putem suporta singuri”, a precizat Marius Bodea. În schimb, pentru anul următor, conducerea Aeroportului Iaşi estimează un profit de cel puţin 300.000 euro. „Pentru anul 2016 ne propunem o ţintă de profit de aproximativ 300.000 euro, la un trafic estimat de 700.000 pasageri, însă aceste valori pot deveni chiar mai bune dacă ceea ce avem astăzi în plan, ceea ce negociem cu companiile partenere, se cristalizează în anul ce urmează”, a concluzionat directorul Aeroportului Iaşi.
* * *
„Anunţăm că, din vara anului viitor, tarifele vor scădea” – Marius Bodea, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi
Vezi si Proiectele „repetente” ne costă 7,8 milioane lei
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau