Afacerea „Ghiozdanul” EXCLUSIV

default

Dimensiune font:

| 09-09-2014 12:02

Direcţia de Asistenţă Comunitară pregăteşte un tun de 300.000 lei din fonduri publice * ajutoarele pentru copii defavorizaţi care vor începe anul şcolar 2014-2015 au crescut în mod nejustificat, cu peste… 400% * preţul plătit în toţi ceilalţi ani pentru achiziţia de rechizite a fost dublat la achiziţia din acest an

Direcţia de Asistenţă Comunitară (DAC) Iaşi prezintă zilele acestea o nouă mostră grosolană de cheltuire în exces a banului public. Un parcurs ciudat al activităţii acestei direcţii se poate observa, dintr-o analiză elaborată a tuturor acţiunilor „cultural-caritabile”, începând cu anul 2010, atunci când încep să fie destupate fonduri publice cu ocazia începerii anului şcolar, a Zilei Internaţionale a Copilului, Zilei Internaţionale a Familiei, Zilei Internaţionale a Femeii, a sărbătorilor de iarnă sau de Paşte, sărbători în cadrul cărora s-au împărţit zeci de mii de pomeni, fără respectarea principiilor de asistenţă socială, fără anchete sociale sau respectarea transparenţei decizionale. La nivelul anului trecut, spre exemplu, au fost acordate 29.626 de tichete valorice sociale către pensionarii din Iaşi, în condiţiile în care satisfacerea nevoilor acestei categorii sociale nu sunt prioritizate în grila de activităţi a Direcţiei.


Creştere cu 400% a ajutoarelor
În acelaşi spirit, al bătăii de joc faţă de banul public, se poate alinia şi recenta acţiune cultural-caritabilă - „O şansă prin educaţie pentru fiecare copil”, aflată la a V-a ediţie, organizată „pentru copiii familiilor defavorizate din clasele 0-IV”. Potrivit informaţiilor furnizate de DAC Iaşi, în acest an, grupul ţintă al acestei acţiuni va fi format din 3.000 de copii din familii defavorizate, care vor primi ajutoare de urgenţă în natură, în valoare de 100 de lei fiecare, ce vor conţine un ghiozdan, rechizite şi dulciuri, cu scopul diminuării abandonului şcolar. Înainte de festivismul obişnuit – spectacol de 20 de minute şi împărţirea ghiozdanelor la Casa Sindicatelor, părinţii acestor copii vor trebui să depună o cerere la sediul DAC, în perioada 25 august – 10 septembrie, inclusiv, aceasta fiind data la care vor fi împărţite cadourile. Şefii DAC mai spun că evaluarea solicitărilor se va face prin anchetă socială, acţiune imposibilă însă, din punctul de vedere al timpului scurt necesar acestei activităţi. Potrivit informaţiilor furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean, creşterea uriaşă de beneficiari nu are nicio motivare, în condiţiile în are populaţia şcolară la nivelul municipiului nu a crescut faţă de anul precedent, iar rata abandonului şcolar nu înregistrează un ascendent.

Privind însă în istoricul acestei acţiuni, se poate observa o creştere explozivă a numărului beneficiarilor. Dacă în 2010 au fost 350 de beneficiari, în anul 2011 s-au înregistrat 400 (o creştere de 14%), în anul 2012 - 450 de beneficiari (creştere de 13%), iar în 2013 - 600 de beneficiari (creştere de 33%). Surprinzătoare este, aşadar, creşterea bruscă a beneficiarilor din acest an, la nu mai puţin de 3.000 de copii, ceea ce reprezintă o creştere de peste 400% faţă de 2013. Practic, preţul plătit în toţi ceilalţi ani pentru achiziţia de către DAC a rechizitelor, a fost dublată pentru a satisface o singură achiziţie, cea din acest an.


Legături dubioase în furnizarea rechizitelor
Reporterii „Evenimentul Regional al Moldovei” au încercat să găsească un fir logic şi o motivaţie pentru această creştere bruscă a achiziţiei pentru acţiunea DAC şi, implicit infuzia de bani publici. Astfel, în primii ani, respectiv 2010 şi 2011, achiziţiile de rechizite au fost făcute de la firmă de textile. În anul următor, pe lângă rechizite au mai fost achiziţionate şi treninguri de la Delta Plan, o firmă din Valea Adâncă, specializată în comercializarea de haine contrafăcute. În ediţia de anul trecut, cele 600 de ghiozdane au fost cumpărate de la Sedcom Libris, al cărui director a fost preşedinte al Consiliului de Administraţie la Politehnica Iaşi, ca de altfel şi cele 3.000 de ghiozdane ce vor fi împărţite peste câteva zile. „Nu ştim să fi fost declaraţi câştigători ai acestei licitaţii. De regulă, se auzea pe holuri că am câştigat. Nouă ni s-au cerut oferte şi le-am trimis. Până acum am avut două contracte pentru rechizite cu cei de la DAC Iaşi, dar ni s-au solicitat şi cărţi pentru un centru social. Aceste cărţi trebuiau luate când erau finalizate bibliotecile, dar nu le-au mai luat”, a declarat Radu Petru, directorul Sedcom Libris. Acesta a revenit însă telefonic, peste câteva minute, pentru a confirma faptul că firma sa este câştigătoarea licitaţiei pentru furnizarea celor 3.000 de ghiozdane către DAC Iaşi. Un alt element dubios în această achiziţie este graba cu care se doreşte distribuirea acestor rechizite, între 10 şi 12 septembrie, în condiţiile în care procedura de licitaţie încă nu a fost finalizată.


Discriminare faţă de dreptul egal la educaţie
În acest context, se pune întrebarea firească dacă DAC a realizat sau a plătit vreun studiu de diagnoză socială privind populaţia municipiului Iaşi, care să justifice majorarea numărului beneficiarilor de rechizite şcolare, măsură limitată doar la ciclul primar. „De ce s-a renunţat la sprijinirea copiilor defavorizaţi înscrişi în clasele V-XII, dată fiind obligativitatea serviciului public de asistenţă comunitară în condiţiile Legii 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului – copii pentru care există întocmite planuri individuale de protecţie, copii orfani sau copii cu părinţi plecaţi a muncă în străinătate? Nu mai există copii monitorizaţi de DAC, înscrişi în clasele V-XII, cu probleme sociale care necesită sprijin material, sau se poate interpreta că problemele acestora au fost deja rezolvate?”, este nelămurirea unei bunici, în grija căreia se află doi copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate. Mai mult, în acţiunea iniţiată de această instituţie se insinuează o discriminare grosolană, în condiţiile în care aceste ajutoare vor fi acordate doar beneficiarilor serviciilor sociale oferite de DAC, anulând astfel orice posibilitate ca de un astfel de ghiozdan să se bucure şi copil dintr-o familie defavorizată neaflat în evidenţele acestei Direcţii. Faţă de această nouă situaţie cusută cu funie albă, conducerea DAC Iaşi, respectiv directoarea Luminiţa Munteanu, a refuzat să ofere un punct de vedere. Nelu PĂUNESCU

Numărul de ghiozdane împărţite în ultimii ani
2010 – 350
2011 – 400
2012 – 450
2013 – 600
2014 – 3.000

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei