Agricultura şi mâncarea tradiţională, valuta forte a Moldovei
Dimensiune font:
Cele două sectoare clasează regiunea pe primele locuri la nivel naţional * domenii cu potenţial sunt turismul şi industria * lucrurile ar merge mai bine dacă ar exista şi o strategie de imagine
Regiunea de Nord-Est este bogată nu numai în resurse naturale din subsol, ci deţine şi pământuri fertile, produse tradiţionale care au dus vestea României peste hotare şi firme care produc echipamente de înaltă calitate. Astfel, judeţul Vaslui este cunoscut pentru pământurile sale şi pentru agricultură, Bacăul produce echipamente aeronautice pentru export, iar Suceava oferă cele mai delicioase bucate tradiţionale. Nu trebuie uitat turismul, domeniu care în Bucovina şi la Neamţ este în dezvoltare. Problemele apar în domeniul marketingului şi al imaginii, unde mai este mult de lucru.
Aerostar Bacău, ocolit de criză
Unul dintre punctele forte ale judeţului Bacău îl reprezintă Aerostar, cea mai mare societate producătoare de echipamente aeronautice din ţară. În primul semestru al acestui an, societatea a avut venituri de peste 108 milioane lei, în creştere cu 6,5% faţă de perioada similară a anului trecut, şi cu un profit mai mare cu 6,1% însumând 7,1 milioane lei. Toată producţia pleacă la export, iar mentenanţa este tot pentru firme din străinătate. Şi societatea Agricola Internaţional este un brand cunoscut. Carnea de pui şi preparatele sunt deja pe multe mese.
Agricultura salvează economia vasluiană
La Vaslui, autorităţile judeţului susţin că bogăţia pe care se pot baza este pământul, dar locuitorii nu ştiu să în valorifice intensiv. „Noi avem pământ bun, sol fertil, dar nu facem agricultură de performanţă. Ori nu avem bani de îngrăşăminte, ori nu respectăm tehnologia. O a doua resursă este tot pământul pentru că judeţul dispune de 50.000 de ha de terenuri care nu produc nimic şi care nu sunt păşunate şi cultivate. Dacă acestea ar fi împădurite sau ar fi cultivate cu viţă-de-vie sau cu pomi, vă daţi seama câte locuri de muncă s-ar crea?”, a spus Vasile Mihalachi, vicepreşedintele Consiliului Judeţean.
„Produs în Bucovina”, brand celebru
Produsele autentice din zona Bucovinei au fost prezentate la diverse târguri din ţară şi străinătate. Nu puţini sunt cei care au cumpărat păstrăv în cobză, brânză de burduf în coajă de brad, balmoş, telemea cu mărar, caş afumat, cozonaci, suc de mere, mierea de salcâm, dulceaţă şi siropuri de toate felurile, zacuscă ecologică, pălincă, bere de casă. Produsele tradiţionale din Bucovina vor ajunge în această iarnă şi la Târgul de Crăciun găzduit de oraşul francez Laval. „Vom prezenta obiceiurile, tradiţiile şi gastronomia. Vom pregăti pe loc o serie de bucate tradiţionale. Anul viitor vom merge cu Produs în Bucovina şi în Spania, Marea Britanie, Italia, Franţa şi Ungaria”, a precizat primarul Ion Lungu, unul dintre membrii delegaţiei.
Moldova are resurse importante pentru a deveni un punct important pe harta economiei, însă, în acelaşi timp, are nevoie de o strategie de imagine pentru a se putea promova, lucru la care mai este mult de muncit.
Grupaj coordonat de Lucia Hacman
Bucovina este cunoscută în ţară şi străinătate pentru turismul monahal la celebrele lăcaşuri de cult, adevărate comori ortodoxe româneşti - Voroneţ, Suceviţa, Moldoviţa, Humor, Putna, Probota, Arbore, o parte aflate în patrimoniul UNESCO
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau