Alba-neagra cu paza unei investiţii de 4,5 milioane de lei
Dimensiune font:
Autorităţile sucevene s-au sesizat abia după ce au apărut în presă semnale că pe drumul turistic dintre vârful Rarău şi Chiril circulă TIR-uri pline cu lemn şi că limitatoarele de înălţime au fost modificate * prefectul Florin Sinescu a spus că a solicitat poliţiei şi ITRSC să asigure, permanent, paza în zonă * numai că cei de la Poliţie spun că nu au primit nicio solicitare în acest sens
Prefectul Florin Sinescu susţine că a solicitat Poliţiei şi Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Suceava să înfiinţeze un post de pază permanent în zona TransRarău. Nu se ştie dacă măsura va putea fi pusă în aplicare. ISCTR Suceava are doar şase angajaţi şi un singur cântar pentru maşinile de mare tonaj. Altfel spus nu are suficiente resurse ca să-i determine pe transportatori să nu-şi mai încarce maşinile peste limita admisă de lege şi să circule legal. Pe de altă parte, Ionuţ Epureanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie, ne-a declarat că la nivelul instituţiei nu a ajuns nicio solicitare oficială din partea Prefecturii pentru înfiinţarea unui post fix pentru monitorizarea traficului rutier pe TransRarău. „Nu s-a primit nicio solicitare privind înfiinţarea unui post fix de monitorizare a accesului pe drumul Chiril-Rarău”, a spus Ionuţ Epureanu.
Tupeu de transportator
La începutul toamnei, Consiliul Judeţean (CJ) Suceava a inaugurat drumul TransRarău, care face legătura dintre Valea Bistriţei de la Chiril şi Valea Moldovei la Pojorâta. Artera judeţeană are o lungime de 10 kilometri şi reparaţiile au costat 4,5 milioane de lei. Preşedintele CJ, Ioan Cătălin Nechifor, a declarat, în nenumărate rânduri, că drumul a fost asfaltat pentru dezvoltarea turistică a zonei de munte şi că maşinile de mare tonaj sunt interzise pe TransRarău. Mai mult, pentru a îngrădi accesul transportatorilor de lemne care au o activitate intensă în bazinul Dornelor, autorităţile au montat două limitatoare de înălţime. Unul în apropierea cabanei Rarău şi celălalt în zona de acces din satul Chiril. Pe limitatoare au fost aplicate două indicatoare rutiere prin care se interzice accesul maşinilor mai înalte de 2,75 metri şi mai grele de 3,5 tone. Măsura nu s-a dovedit eficientă din moment ce transportatorii de lemne circulă nestingheriţi pe drumul montan.
„Noi am aflat din presă că au fost supraînălţate“
Limitatorul dinspre Chiril nu a dispărut, dar a fost adaptat. Persoane necunoscute au înălţat bariera de pe stâlpii de piatră cu ajutorul unor buşteni. Supraînălţarea nu putea să se facă decât în complicitate cu autorităţile locale. De altfel, surse neoficiale ne-au spus că în iunie, o firmă privată a câştigat o licitaţie organizată de Ocolul Silvic Crucea şi a cumpărat 700 de metri cubi de lemn. În august, drumul era asfaltat, iar în septembrie erau montate limitatoarele. Aşa că firma nu a mai putut să scoată lemnul din pădure. Nu mai avea pe unde. Primarul comunei Crucea, Dorin Rusu, neagă vehement aceste acuzaţii. „Noi am aflat din presă că au fost supraînălţate. M-am deplasat la faţa locului şi am constat că nu mai erau la înălţimea de 2,75 de metri, ci la 3.75 de metri”, ne-a declarat Dorin Rusu. Miercuri, CJ a înlocuit bariera supraînălţată. Joi dimineaţă, un transportator tupeist a vandalizat limitatorul din partea Chirilului, adică din zona cabanei.
Oana ŞLEMCO
„L-au smuls pur şi simplu. Trebuie înlocuit. Acum încercăm să aflăm cine este persoana. Avem indicii, dar...” - surse din CJ Suceava
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau