Apare o nouă stradă în Iaşi
Dimensiune font:
Primăria pune la bătaie 10 milioane de euro pentru începerea lucrărilor de reabilitare a străzilor care fac legătura cu zona industrială a Iaşului * mare parte dintre tronsoanele cuprinse în proiect vor fi lăţite, urmând a fi dotate cu piste pentru biciclişti şi mobilier urban * noutatea o reprezintă scoaterea liniei de tramvai de pe tronsonul Podul de Piatră - Podu Roş şi transformarea în arteră rutieră
Un nou proiect de infrastructură al municipalităţii ieşene este demarat zilele acestea. Pentru lucrările de construire, inclusiv cele de la capitolele „diverse” şi „neprevăzute”, aferente proiectului „Reabilitarea infrastructurii rutiere în zona industrială a municipiului Iaşi”, scoase la licitaţie începând cu 25 mai, municipalitatea a dispus alocarea de la bugetul local a sumei de 44.432.180 lei, fără TVA, din care valoarea estimată a lucrărilor este de 40.311.701 lei, iar cele diverse si neprevăzute - 4.120.479 lei. Potrivit proiectului tehnic întocmit de firma SC Pod-Proiect SRL Iaşi, această lucrare presupune lucrări de terasamente, mixturi asfaltice şi agregate naturale stabilizate cu lianţi hidraulici, semnalizare rutieră verticală, marcaj rutier orizontal, amenajarea de trotuare din pavele şi montarea de borduri, amenajarea de piste pentru biciclişti, lăţirea părţilor carosabile până la două benzi, amenajarea de locuri de parcare şi alveole, precum şi montarea de mobilier urban şi coşuri de gunoi.
Tronsoanele pe care vor începe lucrări
Obiectivul proiectului îl reprezintă modernizarea infrastructurii rutiere pe trei artere importante – Şoseaua Naţională, Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Chimiei, împărţite în 5 tronsoane. Primul tronson, nou creat, este cuprins între Şoseaua Naţională şi Podu Roş, în locul căii de rulare a tramvaielor. Acesta se desfăşoară paralel cu Şoseaua Naţională, între Podul de Piatră şi intersecţia Podul Roş şi înlocuieşte traseul liniei de tramvai existente pe acest amplasament. Al doilea tronson este cuprins între Podu Roş şi Podul Tudor Vladimirescu, al treilea - între Podul Tudor Vladimirescu şi Pod Metalurgie, iar al patrulea - între Podul Metalurgie şi Podul Sf. Ioan. Ultimul tronson ce va fi supus lucrărilor de reabilitare este Şoseaua Naţională, pe sectorul cuprins între Podul de Piatră şi intersecţia Podu Roş. Acest tronson se împarte, la rândul său, în două sectoare: unul modernizat – între b-dul Nicolae Iorga şi Banca Raiffeisen, şi un tronson reabilitat, amplasat între această bancă şi intersecţia din Podu Roş. Începerea lucrărilor va presupune aducerea unor modificări importante în ce priveşte devierea circulaţiei. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau