Autobuzul testat la Iaşi nu a avut ofertanţi din ţară
Dimensiune font:
Iaşul nu este singurul oraş unde a fost testat autobuzul electric marca SOR EBN 10.5. Midibuz-ul a mai fost prezentat în diverse oraşe din ţară – Bucureşti, Braşov, Piteşti, Galaţi, Brăila, Tulcea, Bacău, Alba Iulia, Satu Mare, Baia Mare, Timişoara, Lugoj, Constanţa, fără ca vreuna dintre municipalităţile respective să decidă achiziţia lui. Punctele slabe ale maşinii ar fi capacitatea mică de transport – ne raportăm la necesităţile Iaşului – faptul că trebuie retrasă la garaj pentru reîncărcare minim patru ore şi preţul destul de mare, aproximativ 400.000 de euro.
Cum s-a comportat maşina
Potrivit reprezentanţilor RATP, marţi, 26 ianuarie, midibuzul a plecat din garaj la ora 9, cu încărcare 100%, după care a făcut cinci curse pe traseul 42 (Copou-CUG I), totalizând 101 km, ajungând la un grad de încărcare de 44%. Una dintre indicaţiile celor care deţin autobuzul este ca maşina să fie retrasă de pe traseu când încărcarea începe să scadă sub 30%, deci autobuzul ar mai fi putut efectua o cursă completă Copou-CUG I-Copou. La încărcat, maşina stă opt ore sau patru, pentru încărcare rapidă, dar care distruge bateriile. Pe 28 ianuarie, autobuzul a făcut curse pe un traseu mult mai plat, ajungând la un grad de încărcare de 49%, după 110 km.
Interesant este faptul că acesta nu este, aşa cum s-ar fi putut crede, primul autubuz electric prezent pe străzile din oraş. În 2007, Unistil a achiziţionat un midibuz hibrid (diesel-electric, cu un motor diesel ce furnizează energia necesară pentru alimentarea motorului electric de tracţiune) marca Mercedes Cito. Maşina a stat însă foarte puţin timp în circulaţie. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau