Blocaţi în trenurile groazei ale Regiotrans
Dimensiune font:
În ultimele două zile, persoanele care au călătorit cu Regiotrans pe ruta Iaşi-Dorohoi au îngheţat de frig cel puţin câte o oră, în trenurile care s-au defectat pe câmp sau în tunelul de la Halta Movileni * reprezentanţii Regiotrans recunosc faptul că toate trenurile sunt vechi, de jumătate de secol, şi nu este zi în care să nu se defecteze vreunul * în timp ce oamenii îngheaţă pe banii lor în rablele date la casat de occidentali, şefii Regiotrans nu au nici măcar bunul simţ să îşi retragă în depou motoarele defecte
Sute de călători au rămas blocaţi în ultimele două zile în trenurile Regiotrans, care s-au defectat ca din senin. Cei care au trecut prin aceste crunte experienţe au povestit îngroziţi ce au trăit în interiorul vagoanelor ce trebuiau scoase demult de pe şine şi date la casat. „Am plecat dimineaţă din Gara Iaşi, la ora 6.45, cu trenul Regiotrans, pe ruta Iaşi-Dorohoi. La ora 7.30 am rămas în plin câmp, undeva prin dreptul localităţii Potângeni, şi de abia după o oră a ajuns un alt motor, care ne-a preluat. Am stat o oră şi am îngheţat în acel motor, în care sistemul de încălzire funcţiona doar într-unul dintre vagoane. L-am rugat pe controlor să dea drumul mai tare la căldură şi acesta ne-a luat în râs, spunând: Cei care vor căldură sufletească să treacă în celălalt vagon. Ne-am îngrămădit toţi ca oile într-un singur vagon, unde am stat timp de o oră, fără să-şi ceară cineva scuze sau să dea cea mai mică asigurare că sunt interesaţi să îşi îmbunătăţească serviciile”, ne-a spus Cătălina Popa, cadru didactic care face zilnic naveta pe acest traseu.
„În fiecare zi sunt trenuri care se strică pe linie”
În cursul dimineţii de ieri, 13 ianuarie, un alt motor al aceleiaşi companii feroviare private a rămas blocat între staţii, în tunelul de la Halta Movileni, timp de o oră. Călătorii, mare parte dintre ei bătrâni, bolnavi, profesori şi medici navetişti, au fost nevoiţi să se înghesuie din nou într-un singur vagon, pentru a se mai încălzi. Acest nou incident, care denotă fără tăgadă faptul că Regiotrans nu îşi poate susţine nici măcar la parametri minimi această activitate pentru care a fost licenţiată, a fost tratat de angajaţii companiei feroviare ca un fapt banal. „Ieri s-a defectat motorul 526, iar azi a fost motorul 1700, cel care s-a stricat în tunel. Sunt motoare vechi, din 1965, şi se strică periodic. În fiecare zi avem astfel de probleme, cu motoare care ni se strică pe şine. E perioada de iarnă, când ele se defectează cel mai uşor. Sunt unele piese, unele subansamble sau racorduri care cedează la temperaturi scăzute sau la zăpadă. În astfel de cazuri avem o echipă tehnică la Hârlău, care se poate deplasa, sau dacă nu, trimitem motorul de ajutor, pentru remorcare. Ne cerem scuze faţă de călători, dar asta-i situaţia!”, ne-a spus Vasile Păun, dispecer la Regiotrans Iaşi. Regionala Iaşi a companiei are la limita dintre funcţionabilitate şi casare un număr de 16 motoare dintr-un total de 18, ultimele două fiind în defecţiuni majore, în reparaţii la Depoul din Braşov. Nelu PĂUNESCU
* * *
„Am rămas în plin câmp, undeva prin dreptul localităţii Potângeni, şi abia după o oră a ajuns un alt motor, care ne-a preluat” – Cătălina Popa, cadru didactic navetist
* * *
„În fiecare zi avem astfel de probleme, cu motoare care ni se strică pe şine. (…) Ne cerem scuze faţă de călători, dar asta-i situaţia” - Vasile Păun, dispecer Regiotrans Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau